Vera Hepburn - Witch
Terwijl de scènes zich voor mijn neus afspelen, nadat ik dacht dat ze hel losgebarsten was omdat ik wist dat ik de vampier misschien niet zou overleven, ben ik in een soort trance geraakt. Mijn taak om de weerwolf te helen heb ik af kunnen maken, maar ik heb er niets van beseft. Ik was niet meer in staat te reageren. Mijn hoofd was te vol. Alles wat gebeurd was, was teveel. Ik kwam in shock terecht. Toen dit over was, besefte ik dat de heksenkring telepathisch contact zocht en op die manier probeerde ik, weliswaar gebrekkig, met ze te discussiëren. Ik was compleet van deze wereld.
Plots voelde ik iemand aan me trekken. Ik werd wakker uit een waas. Door een klein raampje viel daglicht naar binnen. Het was een sterk meisje dat aan me trok, waardoor ik me gedwongen voelde te gaan staan en terug te trekken. Langzaam begreep ik wat ze zei. "Er is iemand gewond.", dat is wat ze zei. Nu kijk ik haar aan. Ze ziet dat ik nu reageer. "Kom nu, dit is dringend, mij heb je ook geholpen." Dan zie ik het in haar ogen. Zij is de wolf. Ik kijk verbaasd rond. De tafel is leeg, maar vies. In de richtig van de deur staat een vampier, die afwisselend woedend en vragend kijkt. Vragend in zichzelf, vragend naar mij, vragend naar de wolf. Verder is er nog een gewond meisje, aan haar uiterlijk te zien een soortgenote, jonger dan ik ben. Ik probeer kalm te reageren.
"Ik heb mijn spullen nodig." Zeg ik, en ik hoor aan mijn stem dat ik eigenlijk kapot ben. De verzamelde spullen van de wolf neem ik bijeen, samen met nieuwe kruiden en ik doe ze snel in de eerste de beste tas die ik vind. Ondertussen probeer ik het meisje te bekijken. Ze ziet er wankel uit en heeft ook dringend hulp nodig. Ik kijk kort de wolvin en de vampier aan. "Neem haar mee, we gaan met z'n allen als het mogelijk is, ik heb jullie nodig om te helpen.", zeg ik wetende dat ook de wolvin nog wat verzwakt zal zijn. De vampier misschien ook, door het daglicht. "Ik kan niet zomaar naar buiten met die zon." Zegt de vampier. "Wat heb je nodig?", antwoord ik. "Heb je een zonnebril?" Even denk ik na. Ik zie de wolvin naar het meisje lopen en de vampier komt dichterbij de tafel en dus bij mij staan. "Ik heb geen zonnebril, is een hoed ook goed?" De vampier kijkt vertwijfeld, waarop ik de tas snel naast me neerzet en ik naar mijn slaapkamer loop om zo snel als ik kan een hoed met brede rand uit mijn kast te vissen.
Als ik terug in de kamer kom, gooi ik de hoed naar de vampier. "Zet hem snel op, dan gaan we. Jij gaat voor." Zeg ik tegen de wolvin, terwijl ik mijn tas weer pak. Op naar het volgende probleem, denk ik even.
(Het spijt me dat ik zo lang afwezig was, er is de laatste tijd veel tussen gekomen irl. Ik hoop dat het me in het vervolg niet meer overkomt Verder vind ik het superknap van jullie dat jullie er omheen geschreven hebben! ).
[ bericht aangepast op 13 april 2013 - 15:50 ]
Does the mirror see the same as the heart?