Vera Hepburn - Witch
In de verte hoor ik voetstappen dichterbij komen. Meteen ben ik op mijn hoede. Wat zou het zijn? Zou er dan toch iemand zijn die wist dat ik er niet was, iemand in onze stam die me opmerkt in de massa? Of zou een mens het gehoord hebben, en komt deze kijken wat er in godsnaam aan de hand is? Snel keer ik me naar het diepste van mezelf, om van daar uit via een simpele spreuk te kijken. Ik vang eerst de essentie van mijn eigen aura op, daarna die van de wolf voor me. Vervolgens een werecat, wat me verontrust, maar ik weet me snel te bedenken dat deze boven me is. Deze kan ook geen tweebenige voetstappen veroorzaken. En dan voel ik het, een vampier. Dit maakt me niet veel geruster. Vampiers staan er niet echt om bekend vriendelijk te zijn, zeker niet volgens de oude verhalen van heksen. Niet voor niets dat wij eerder wolven steunen, en er een soort bondgenootschap op na hebben gehouden. Ik keer dan ook zo snel mogelijk terug naar de normale zienswereld.
De voetstappen blijven dichterbij komen. Misschien gaat ze op het laatste moment nog weg, denk ik, want het probleem van de wolf is een belangrijkere dan die van een eventuele indringer. Ik zink terug in gedachten, al probeer ik ondertussen waakzaam te blijven. Als de zoveelste poging om het arme dier te verplaatsen zich in mijn hoofd afspeelt, vraagt een onbekende stem "Hulp nodig?". Ik schrik me kapot en draai me om, klaar om aan te vallen. Tot ik de ogen zie. Vampier, ze is er. Meteen na de schrik volgt wantrouwen. "Wacht even.. Jij biedt vrijwillig je hulp aan? Om een weerwolf te helpen?" antwoord ik dus. Ze kijkt me kort aan, en haalt dan haar schouders op. "Het ziet er niet naar uit dat je het alleen redt, of wel dan?". Ik kijk terug om naar de wolf. Ze heeft gelijk, maar ik heb de bevestiging van de wolf nodig. Op mijn vragende blik antwoordt ze met zacht gegrom, gevolgd door een blik van vreselijke pijn, waarna ze toch snuift, als een soort "oké".
"Het zal verstandiger zijn als ik de voorkant probeer op te tillen, en jij de achterkant, stel dat ze uit wil halen..." probeer ik twijfelend. "We hoeven ook maar een klein stukje, ik woon zo'n vijftig meter die kant op." en ik wijs in de richting van mijn huis, die nu verder weg lijkt dan normaal gesproken het geval is.
[ bericht aangepast op 7 maart 2013 - 22:26 ]
Does the mirror see the same as the heart?