Danny Jake Davids|| Tovenaar
Ik loop naar Ember toe.
''Trek je er maar niks van aan,'' Zeg ik tegen haar. ''Ik vond het juist goed wat je deed. Ik zou ook gegaan zijn als me werd vertelt dat ik weg moest blijven.''
Ik wist niet of ik dat laatste loog of dat dat de waarheid was.
Ik hoor geritsel in de bosjes, maar negeer het. Vast een beest ofzo.
''We hebben Aurora gevonden. Nou ja, zij ons , maar ze is veilig....denk ik. En als zij wilt dat we haar met rust laten...... eerlijk gezegt weet ik dan niet wat we moeten doen.'' Ik schud mijn hoofd. Zo'n soort ''toesspraak'' houden was niet echt mijn sterkste punt.
Ik werd nerveus van het geluid in de bosjes. Misschien een domme actie, maar ik ging er naartoe.
''Shit.'' Mompel ik als de fighter uit de bosjes komt.
Voordat ik het doorhad voelde ik koud ijzer langs mijn arm snijden. Nog voordat hij veder kon ontweek ik hem en vloekte binnensmonds. De snee deed pijn, maar het had altijd erger gekund.
Ik hief mijn hand naar de fighter en deed een spreuk. Hij viel, maar stond daarna weer op. Met een verward gezichten keek ik hem aan. Niet echt zoals ik het wou.
"Ging de spreuk van het heksje niet zoals gepland." Zei hij spottend met een grijns op zijn gezicht. Het liefst zou ik die grijns van zijn gezicht af slaan.
"Noem me geen heks!!!" Snauwde ik terwijl ik iets in mijjn rugzak zocht. Hoe vaak moest ik nog zeggen dat ik geen heks was maar een tovenaar.
Zonder dat hij het ziet pak ik de dolk die ik van Aurora had gekregen uit mijn tas.
"En wat wou je er aan doen dan." Zegt hij als hij met zijn zwaard naar me toe komt. Voordat hij aanvalt steek ik de dolk in hem. Hij valt op de grond neer.
Ik geschrokken naar het levenloze lichaam kijken. Nog nooit had ik iemand gedood, maar als ik het niet had gedaan lag ik daar misschien.
De geschrokkenheid ging net zo snel weg als het kwam.
Had me maar geen heks genoemd.'' Snauw ik het lichaam nog toe.
Ik draai me weer om naar Ember. ''Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik wil hier weg.''
[ bericht aangepast op 16 juni 2013 - 20:59 ]
I don't have time to worry if it's right or wrong, you can't hope for a horror story with a happy ending!