• © Firebolt




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Firebolt

    Sirius Zwarts Ollivander

    Remus Lupos WillNotLearn

    Peter Pippeling Firebolt

    Lily Evers Glucio

    Nymphadora Tops annickemiek


    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix van Detta Ollivander

    Narcissa Malfidus


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Kwijt

    Ron Wemel

    Hermelien Griffel Kwijt



    Inschrijven kan in dit topic.




    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 19:28 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    James Potter

    Lily kijkt mij aan en haalt haar schouders op. 'Laten we gewoon maar doen wat jij zegt en hopen dat hij niet op zo'n manier reageert dat de toekomst aangetast kan worden. Ik kan die vent gewoon niet goed inschatten.' Ik knik. 'Ja is goed.' Ze wilt naar binnenlopen, maar draait zich dan om. Ik wil vragen wat er is als ik haar lippen op mijn wang voel. Ik word vuurrood en ik zie dat Lily ook rood is geworden, het ziet er superschattig uit en ik glimlach. Ik raak de plek waar ze me heeft gekust zachtjes aan, kijk Lily weer voorzichtig aan en glimlach. 'Dus, gaan we dan weer naar binnen? Anders mist Sirius je teveel,' zegt ze. 'Uhh, ja.. Lijkt me een goed idee.' Mompel ik dan terwijl ik terug kom op aarde. Was dit weer een van mijn dromen? Ik had Sirius in ieder geval nog veel te vertellen. Dan pak ik haar hand en loop verbaast naar binnen. Kuste ze me echt?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Uhh, ja.. Lijkt me een goed idee,' mompelde hij. Ik was eigenlijk redelijk verbaasd over zijn reactie. Hij had niks gezegd, geen achterlijke opmerking gemaakt, of gejuicht dat hij had gescoord of zo, wat ik eigenlijk verwacht had. Hij had enkel met zijn vingers zijn wang aangeraakt en ik vroeg mij af waarom hij zich vandaag de hele tijd zo anders gedroeg. Hij had in ieder geval duidelijk aangegeven dat hij niet ziek was, dus dat kon de reden ook niet meer zijn. Wilde hij dan echt niet alleen meer scoren en wilde hij echt zo graag met mij uit? Met mij, het enige meisje op de hele wereld dat hem niet aanbad? Dat zou wel heel vreemd zijn.
    Ik voelde hoe zijn hand de mijne omsloot, terwijl we naar binnen liepen. Als vanzelf verstrengelde ik mijn vingers met de zijnen. Vanuit mijn ooghoeken bestudeerde ik hem, alleen ik kon niet aan zijn gezicht aflezen wat hij nou precies dacht. Ondertussen waren we bij de tafel met Sirius en de twee leraren aangekomen. Ik besefte dat het vast heel vreemd moest zijn dat ik hier zo hand in hand met James stond en voelde mij nog ongemakkelijker, toen Perkamentus met twinkelende oogjes van James naar mij en naar onze handen keek. Snel liet ik James dan ook weer los en richtte mij tot het schoolhoofd, dat nu ook een geamuseerde glimlach op zijn gezicht had. O gosh, kon het nog ongemakkelijker?
    'Uhm, bent u klaar?' vroeg ik voorzichtig.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Haar vingers verstrengelen zich met de mijne en ik kijk in het rond. Ik droom waarschijnlijk, dit kom toch niet waar zijn? Toen we waren aangekomen bij het tafeltje keek ik grijnzend naar Sirius. Dan kijk ik naar Perkamentus, die met twinkelende ogen van mij, naar Lily en naar onze handen kijkt. Lily maakt haar hand los en ik grinnik zacht. Perkamentus krijgt een geamuseerde glimlach op zijn gezicht en ik moet me inhouden om niet te lachen, ik weet niet waarom ik het zo grappig vond, waarschijnlijk omdat Lily heel ongemakkelijk reageert. 'Uhm, bent u klaar?' Vraagt ze dan voorzichtig. Perkamentus knikt vrolijk en staat op. Ik schuifel langs hem heen en plof op de stoel naast Sirius. Heeft hij serieus hier gezeten met twee leraren. Ow, wat ben ik toch gemeen. Ik ga er vanuit dat Lily straks vertelt wat er allemaal gezegt is. Slakhoorn staat ook op, iets waar ik hem dankbaar voor ben, ik moest Sirius echt nig heel veel vertellen. 'Evers, Zwarts, Potter komen jullie in het nieuwe jaar nog naar mijn feestje om 1977 in te luiden?' Ik maak een instemmend geluid, het was meestal best gezellig, en je kon er goede grappen uithalen. Ik haal mijn hand door mijn haar en leun achterover.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Perkamentus knikte en stond op, iets te vrolijk naar mijn mening. Waarom vond die vent het zo geweldig dat James en ik elkaars hand vasthielden? Als je het mij vroeg, was dat toch tamelijk vreemd. Ik keek even naar James, die het volgens mij allemaal zeer amusant vond. Ik had echt de neiging om hem een stomp te verkopen, maar hij was al gaan zitten, dus dat ging een beetje moeilijk. Geen harde stomp hoor. Alleen om hem duidelijk te maken dat hij het niet grappig of weer ik veel wat mocht vinden.
    'Evers, Zwarts, Potter komen jullie in het nieuwe jaar nog naar mijn feestje om 1977 in te luiden?' Er verscheen meteen een glimlach op mijn gezicht. Ik ging altijd met veel plezier naar zijn feestjes samen met Sev.
    'Natuurlijk kom ik, professor! Zal ik Severus ook maar weer waarschuwen?' vroeg ik vrolijk en de man begon gelijk hevig te knikken, wat er dankzij zijn bolle wangen en walrussen snor eigenlijk best komisch uitzag. Mijn blik ging even naar Zwarts en James in de hoop dat de twee geen opmerkingen zouden maken over Sev. Dat zou toch zeer teleurstellend zijn net nadat ik in heb gestemd om uit te gaan met James.
    'Natuurlijk, onze toverdranken prins mag niet missen,' zei Slakhoorn en ik keek hem weer vrolijk aan. Ik had echt een geniaal idee voor een kerstcadeau voor hem. Hij zou het vast super op prijs stellen, maar ik was dan ook blij met hem als leraar. Hij had het dan wel op mensen met talenten en dergelijke, maar hij keurde mensen niet af om hun afkomst, ondanks dat hij afdelingshoofd van Zwadderich was. Ik was dan niet bevooroordeeld, maar buiten Sev en professor Slakhoorn mocht ik niemand uit die afdeling.


    Happy Birthday my Potter!

    (Perkie lijkt zo net een pedo :') )

    James Potter

    'Natuurlijk kom ik, professor! Zal ik Severus ook maar weer waarschuwen?' Antwoord Lily en ik hou me in om niks over Secretus te zeggen. Anders wou ze misschien niet meer met me uit. Slakhoorn begint vrolijk te knikken en zegt: 'Natuurlijk, onze toverdranken prins mag niet missen.' Ik hoop dat Sirius ook geen opmerking maakt over Sneep, anders zou ik wel heel erg falen. Ik ga er vanuit dat Lily mij straks verteld wat er allemaal gezegd was. Het was immers ook mijn zoon en mijn zoons vrienden. 'Mevrouw Evers, laten we gaan. Het was toch belangerijk?' Zegt Perkamentus. Ik kijk naar Slakhoorn, ging hij ook mee? Ik glimlach naar Lily. 'Succes.' Bemoedig ik haar toe en ik haal mijn hand door mijn haar.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (No, he ships Jily <3, waarom denk je anders dat hij James klassenoudste met Lily maakte ;p
    Maar goed, nog een Pta zo en dan ben ik daar ook weer voor een paar weken mee klaar ^^ Vandaar dat ik er ook zowat de hele dag ben. Heb alleen Pta's en daar leer ik al de halve kerstvakantie voor :') )

    Lily Evers

    'Mevrouw Evers, laten we gaan. Het was toch belangerijk?' Ik keek naar Perkamentus en knikte. De twee mannen gingen mij voor naar buiten en snel volgde ik ze. Ik had geen zin om ze kwijt te raken in de sneeuw of zo, al was het wel vreemd dat ik nu van hier naar school moest wandelen met twee leraren. Maar ja, de dag kon ook niet heel veel vreemder.
    'Succes,' hoorde ik James nog zeggen en ik draaide mij nog even glimlachend naar hem toe. Hij haalde zijn hand weer door zijn haar en ik had echt de neiging om zijn hand vast te pakken en zelf door zijn haar te woelen. Dit liet ik echter niet merken en grijnsde ondeugend naar hem.
    'Jij ook meneertje opschepper,' zei ik en ik ging even met mijn blik naar Sirius. 'Je kent onze afspraken.' Met een laatste knipoog liep ik de drie bezemstelen uit achter Slakhoorn en Perkamentus aan door de sneeuw. De hele tocht zei ik amper iets. Alleen als de leraren iets aan mij vroegen. Gelukkig hadden ze door dat ik niet echt zin had in een gesprek en praatten dus vooral tegen elkaar.

    In het kasteel was het heerlijk warm en genietend van de sfeer die nu rond het kasteel hing, warm en buiten de betoverende sneeuw, volgde ik Perkamentus naar zijn kantoor. Slakhoorn was bij de kerkers in de buurt afgehaakt en nu liepen we in stilte. Ik voelde de ogen van het schoolhoofd op mij branden, maar bleef koppig voor mij uitkijken. Uiteindelijk besloot hij toch iets te vragen.
    'U en meneer Potter leken het een stuk gezelliger te hebben dan normaal,' hoorde ik hem vrolijk zeggen en verbaasd keek ik naar hem op. Oké, ik had niet verwacht dat het schoolhoofd daar over zou beginnen. Dat hij het leuk vond dat James en ik een keertje niet ruzie maakten en we zelfs hand in hand liepen was mij natuurlijk niet ontgaan.
    'Het was mij natuurlijk al duidelijk dat meneer Potter dat een goed idee zou vinden, maar het verbaasde mij dat u opeens zo met hem omging juffrouw Evers. Meneer Potter zal wel heel blij zijn,' ging hij vrolijk verder toen ik niks antwoordde. Ik snapte echt niet meer wat er nou precies allemaal door die man heenging.
    'Dat is dan fijn voor hem,' mompelde ik om van zijn geneuzel af te zijn. 'Maar goed, er is dus vandaag iets heel vreemds gebeurd.' Ik keek even om mij heen maar de gangen waren verlaten. 'Ik was met James op weg naar de ziekenzaal, toen we plots Tops op de gang tegenkwamen met een meisje dat we nog nooit gezien hadden. Hermelien, zei ze dat ze heette en zij vertelde dus dat zij en haar twee vrienden perongeluk veel verder in de tijd waren gereisd dan de bedoeling was met haar tijdverdrijver. Aangezien ze nogal raar deed over haar twee vrienden, en dan vooral Harry, gingen we naar de ziekenzaal om te kijken of het allemaal wel waar was. Daar troffen we de twee jongens aan en die Harry bleek dus sprekend op James te lijken, op zijn ogen na. Hij had uhm... mijn ogen. Toen vertelde Hermelien dus dat Harry onze zoon zou zijn in de toekomst. Nogal raar als je het mij vraagt. Ik geloofde dat dus niet, maar na wat onenigheid waren we er toch zeker van dat Hermelien de waarheid sprak. Als het goed is zouden de drie nu naar de toiletten van Jammerende Jenny gaan, want daar komt toch nooit iemand en op die manier kunnen ze verder geen schade aanrichten. Nu was mij vraag, hoe krijgen we ze terug?' Hij keek mij geschrokken aan, maar richtte zich toen op de waterspuwer voor ons. Hij mompelde iets wat leek op "chocoladekikker plaatje" en er verscheen een draaiende trap, waarschijnlijk naar zijn kantoor. Snel ging ik net als hij op één van de treden staan.
    'Dat is heel ernstig, jufrouw Evers. Er is namelijk nog nooit iemand vooruit in de tijd gegaan. Tijdverdrijvers werken maar één kant op.'


    Happy Birthday my Potter!

    Severus Sneep

    Het water spoelde met heerlijke stralen over me heen en deed mijn gedachten vervagen, ook al zou het maar even voor even zijn.
    voor nu concentreerde ik me op de werking van het water waarnaast ik me concentreerde op de eigenschappen van een toverdrank die ik van plan was om binnenkort te gaan creëren.
    Het zou het moeilijkste exemplaar zijn dat ik ooit gemaakt had.
    Felix fortunatis.
    De voorbereidingen hadden hem zoals voorspeld 6 maanden gekost, hij was er thuis al mee begonnen.
    Het had hem ook nog eens tijd gekost om alle ingrediënten bij elkaar te rapen, bijna de helft van mijn zomervakantie had ik daar aan besteed.
    Vaak heb ik bij mezelf afgevraagd waarom ik het eigenlijk wou maken, waarop het antwoord niet direct in mijn hoofd kwam, maar naarmate het proces zich vervolgde kwam de reen als het leek vanzelf.
    Ik wil ook wel eens een beetje geluk, geluk om van mijn Zwadderich en dooddoener standaard status af te komen, waarna ze de persoon achter het Zwadderich masker kunnen zien.
    En binnenkort was het eindelijk zover, het brouwen kon beginnen.
    Misschien kon ik wat aan Lily geven als een verlaat kerstcadeau, al had ik geen idee of ze dat leuk zou vinden, vloeibaar geluk.
    Ik draaide de knop om waardoor de waterstraal boven mijn hoofd stopte, ik grabbelde naast me op zoek naar een handdoek, maar zuchtte al snel toen ik die niet ontdekte.
    In één beweging pakte ik mijn toverstok van een rekje naast me. "Accio handdoek' waarna er al snel een smaragdgroene handdoek op me af kwam zweven waarmee ik me afdroogde en om mijn middel knoopte zodat ik naar mijn hutkoffer kon lopen en daar een comfortabele outfit uit kon pakken, weer eens lekker wat anders dan dat muffe zwarte school gewaad.
    Even keek ik bij mijn bed opzij en verzuchtte me erop dat ik geen raam had om naar buiten te kijken, enkel de groenige gloed die afkomstig was van het meer boven ons.
    Met een plof liet ik me op mijn bed vallen en schoof mijn handen boven mijn hoofd, nog steeds verwoed denkend aan andere dingen dan de situatie met de twee Potters.


    Credendo Vides

    (Jaa! Jily! Maar ik dacht dat ze Hoofdmonitor werdenXD zal ik wel fout hebben)

    James Potter

    Lily draait zich om en grijnst ondeugend. 'Jij ook meneertje opschepper,' zegt ze en ze keek even naar Sirius. 'Je kent onze afspraken.' Ik knik vrolijk en kijk haar na. Als ze weg is, draai ik me om naar Sirius. 'Ik moet jou nog zo veel vertellen, maar ook de andere marauders. Laten we naar het krijsende krot gaan.' Ik grijp Sirius arm en trek hem mee. Glibberend rennen we door zweinsveld, we hadden nieteens straf gekregen! Zodra we bij de deur van het krijsende krot staan, laat ik Sirius los. Ik doe de deur open en loop naar binnen. Ik sluit hem goed als Sirius binnen is en ga op een stoel vol scheuren zitten. 'Maanling weet de helft van het verhaal al, maar er waren dus drie kinderen uit de toekomst en een daarvan is mijn zoon, en die van Lily. Ik ga trouwens met haar uit. Ik vroeg haar en ze zei ja! Maar ik mag er niet over opscheppen.' Zeg ik dan en ik kijk hem aan. 'Harry, zo heet mijn zoon, lijkt op mij, maar heeft Lily's ogen. Ow, en Lily vind het wel schattig als ik mijn haar door de war doe. En ze kuste me... Hier.' Ik wijs naar mijn wang. Ik staar verliefd naar buiten. 'Ze kuste me gewoon...' Ik loop naar de piano en speel wat valse noten. 'Ow, en ik heb ons en vooral Remus' geheim aan Secretus verklapt. Ze lieten me viritaserum drinken. Maanling weet het al.' Ik wrijf over mijn gekuste wang en kijk Sirius aan. 'Ze kuste me...'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Whaha, Hij heeft nu wel drie keer gezegd dat Lily hem heeft gekust... op de wang :') )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (Whaha, Hij heeft nu wel drie keer gezegd dat Lily hem heeft gekust... op de wang :') )


    (Ja, ik weet het. Hij is gewoon verliefd :') hij gaat het waarschijnlijk nog veel vaker zeggen:') )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    Met een gevoel van hopeloosheid liep ik door de gangen. Mijn benen voelden zwaar en het vrolijke gevoel dat ik net nog had gehad om James zijn overenthousiaste reactie was weg. Perkamentus had gezegd dat hij zo snel geen oplossing kon bedenken en dat we maar goed voor onze gasten moesten zorgen en ze vooral op de toiletten moesten laten, tot we een manier gevonden hadden om hen terug te sturen. Ja we, want het kon geen kwaad als wij ook een oplossing probeerden te bedenken. We waren volgens Perkamentus niet de minste leerlingen en misschien zouden we we wel sneller een idee hebben dan hij. Ik was nu dan ook heel bezorgd. Straks konden we Harry, en natuurlijk ook zijn vrienden al maakte ik mij vooral zorgen om hem, niet terug krijgen naar zijn eigen tijd. Wat dan?
    Ik liet mijzelf in een random gang op de grond zakken en liet mijn rug tegen de koude stenen muur rusten. Mijn ogen staarden wezenloos naar buiten, waar nog altijd sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelden. Onbewust dacht ik aan net in de sneeuw met James. Wat vond ik nou werkelijk van hem? Ik snapte volgens mij mijzelf niet meer. Ik verachtte zijn ego en de manier waarop hij anderen, vooral Sev, pestte. Hij dacht altijd dat hij alles was en hield voor zover ik meekreeg nooit aan anderen. Toch was hij voor Remus echt de beste vriend ooit en hij was ook niet voor niets in Griffoendor geplaatst. Ik benijdde de moed die hij soms kon opbrengen. Hij had gewoon echt twee kanten en de ene kant haatte ik, maar de andere kant vond ik echt leuk.
    Een gefrustreerde kreun ontsnapte mijn mond en ik vlocht mijn vingers in mijn haar. Waarom moest alles opeens zo moeilijk en ingewikkeld zijn. Vanochtend was ik gewoon nog bezig met het leren voor mijn slijmballen en nu leek dat opeens een stuk minder belangrijk. En dan stond nog boven alles dat ik moeilijk met al mijn problemen naar mijn beste vriend kon stappen, aangezien dat waarschijnlijk alleen maar ruzie op zou leveren. Bovendien wilde ik Sev niet kwetsen en uitgaan met zijn ergste vijand deed dat waarschijnlijk wel. Ik was een vreselijke vriendin, echt vreselijk!
    Ik verborg mijn gezicht in mijn handen en boog naar voren, zodat ik tegen mijn knieën aan kon leunen. Mijn ogen sloten zich in de hoop dat als ik ze open zou doen, alles weer gewoon zou zijn en Harry veilig thuis zou zijn.


    Happy Birthday my Potter!

    Firebolt schreef:
    (...)

    (Ja, ik weet het. Hij is gewoon verliefd :') hij gaat het waarschijnlijk nog veel vaker zeggen:') )


    (Nawh... Ik ben trouwens echt super benieuwd naar de reactie van Sirius :')

    @DreamerN, die foto van Sev is echt sexy ^^)

    [ bericht aangepast op 15 jan 2013 - 16:12 ]


    Happy Birthday my Potter!

    ( ja ik ook! En idd, sev is sexy:p en: aww, arme Lily. Haha, nu ben ik trouwens wel benieuwd of ze het aan sev gaat vertellen:') )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!


    Don't be like the rest of them, darling

    (Hahahaha, lol, )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!