• © Firebolt

Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.

Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.

Personages:

Oude tijd

James Potter Firebolt

Sirius Zwarts Ollivander

Remus Lupos WillNotLearn

Peter Pippeling Firebolt

Lily Evers Glucio

Nymphadora Tops annickemiek

Emily Purder –Moeder Katja Bell-

Charles Bell –Vader Katja Bell-

Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

Lucius Malfidus

Severus Sneep DreamerN

Bellatrix van Detta Ollivander

Narcissa Malfidus

Nieuwe Tijd

Harry Potter Kwijt

Ron Wemel

Hermelien Griffel Kwijt

Inschrijven kan in dit topic.

VEEL PLEZIER!

[ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 19:28 ]

And don't forget, Elvendork! It's unisex!

Firebolt schreef:
    (...)

( haha, moeder en zoon lijkt me niet erg verstandig:') )

|Indeed ;D |

kindness is never a burden.

Ollivander schreef:
    (...)

|Indeed ;D |

(Hahaha:p)

Lily Evers

Pippeling leek even na te denken, al was mijn vraag niet echt bedoeld geweest om op te antwoorden. Er was namelijk geen oplossing en als die er wel was, kon Pippeling die toch niet bedenken. Dan was Perkamentus er wel op gekomen.
    'Je kan gaan slapen. Dan gaat de tijd meestal sneller.' Niet echt iets wat de problemen oploste, maar het idee om gewoon honderd jaar te gaan slapen om daarna wakker gekust te worden door mijn droomprins, stond mij wel aan.
    Ik negeerde wat hij zei over Sev en James, aangezien ik er niet veel vrolijker en optimistischer van werd. Het maakte alleen mijn angst om mijn beste vriend kwijt te raken groter.
    'Weet je wat? Ik ga gewoon net als Doornroosje slapen tot ik wakker word gekust door een knappe prins en al mijn problemen zijn opgelost.' Ik bedacht mijn dat hij waarschijnlijk niet wist wie dat was en dat dit dus heel vreemd moest klinken. 'Doornroosje is een prinses uit een dreuzelsprookje die honderd haar slaapt,' legde ik dus uit.

Happy Birthday my Potter!

Peter Pippeling

'Weet je wat? Ik ga gewoon net als Doornroosje slapen tot ik wakker word gekust door een knappe prins en al mijn problemen zijn opgelost.' Zegt Lily en ik kijk haar verbaast aan. Ik wil net vragen wie Doornroosje is, als ze al antwoord geeft. 'Doornroosje is een prinses uit een dreuzelsprookje die honderd haar slaapt,' ik frons even. 'Dat is best wel lang.' Zeg ik. Ik wist wel iemand die haar knappe prins wou zijn. 'En de prins is zo'n iemand als de ridder van De Fontein van het Fantastische Fortuin? Dat ze allemaal hindernissen moeten doen en dat de ridder verliefd word op een van de heksen? Of meer de heksenmeester van De Heksenmeester met het Harige Hart? Dat hij moet bewijzen dat hij een hart heeft en uiteindelijk het hart van het meisje steelt en ze allebei doodgaan. Of allebei niet?' Ja, James zou de perfecte "prins" voor haar zijn. 'Best raar, in onze wereld hebben we geen prinsen, maar toch wacht je er op een.'

Lily Evers

'Dat is best lang,' was Peters reactie, waarop ik mijn schouders ophaalde. In het verhaal leek het nooit lang, want iedereen sliep toch en het werd dus nooit beschreven. Als je erover nadacht was het best wel vreemd, want honderd jaar was inderdaad lang. 'En de prins is zo'n iemand als de ridder van De Fontein van het Fantastische Fortuin? Dat ze allemaal hindernissen moeten doen en dat de ridder verliefd word op een van de heksen? Of meer de heksenmeester van De Heksenmeester met het Harige Hart? Dat hij moet bewijzen dat hij een hart heeft en uiteindelijk het hart van het meisje steelt en ze allebei doodgaan. Of allebei niet?' Ik rilde. Wat was dat laatste nou weer voor sprookje, het moest wel goed eindigen natuurlijk. Gelukkig was ik opgegroeid met Doornroosje en dergelijke en niet met één of ander vaag verhaal waarbij de hoofdpersonen allebei dood gaan. 'Best raar, in onze wereld hebben we geen prinsen, maar toch wacht je er op een.'
    'Het is natuurlijk figuurlijk bedoeld. Ik ben zelf ook geen prinses. Prins staat gewoon voor de perfecte persoon voor degene die het erover heeft, in dit geval voor mij,' zei ik, waarop ik zuchtte. 'En ik ken die sprookjes niet, maar hij is sowieso niet al die heksenmeester, die klinkt als een engerd. Nee, de prins uit Doornroosje is romantisch en zonder dat ze van elkaar weten wie ze zijn, houden ze van elkaar. En als de heks dan in een draak veranderd, dan verslaat de prins haar, dapper en sterk als hij is en kust Doornroosje wakker.' Ik keek even dromerig voor mij uit, denkend aan de prins, zo perfect voor Doornroosje. Iets waar je alleen maar over kon dromen.
    'Helaas is dat maar een sprookje. Volgens mij blijf ik dan voor eeuwig slapen, aangezien er geen prins is, die mij wakker wilt kussen.' Ik grinnikte even bij het idee dat iemand serieus een draak zou verslaan om mij wakker te kussen. Dat zou hem waarschijnlijk niet gaan worden. Ach, het leven was nou eenmaal zo en je moest er maar het mooiste van maken.

Peter Pippeling

'Het is natuurlijk figuurlijk bedoeld. Ik ben zelf ook geen prinses. Prins staat gewoon voor de perfecte persoon voor degene die het erover heeft, in dit geval voor mij,' Hmm, interessant... 'En ik ken die sprookjes niet, maar hij is sowieso niet al die heksenmeester, die klinkt als een engerd. Nee, de prins uit Doornroosje is romantisch en zonder dat ze van elkaar weten wie ze zijn, houden ze van elkaar. En als de heks dan in een draak veranderd, dan verslaat de prins haar, dapper en sterk als hij is en kust Doornroosje wakker.' Misschien moet James haar gewoon met een koekenpan slaan, een dooie draak neerleggen en haar net zo lang kussen totdat ze wakker wordt. 'Maar de heksenmeester is wel knap... Zo wordt het beschreven dan.' Zeg ik. 'Helaas is dat maar een sprookje. Volgens mij blijf ik dan voor eeuwig slapen, aangezien er geen prins is, die mij wakker wilt kussen.' Zegt ze dan en ze grinnikt. 'Ik ken wel iemand die je zou wakker kussen.' Zeg ik dan zonder erbij na te denken.

Lily Evers

'Ik ken wel iemand die je zou wakker kussen.' Verbaasd keek ik naar hem op, fronste even, en keek weer naar mijn handen. Bedoelde hij dat hij iemand kende die mij zou willen kussen om te scoren, of iemand die werkelijk mijn prins zou willen zijn? Langzaam drong het tot mij door dat hij iets gezegd had over dat de heksenmeester knap was en ik vroeg mij af of hij wel helemaal begreep wat ik belangrijk vond.
    'Dat die heksenmeester knap is, zegt niks,' zei ik dus maar. 'Mijn moeder vertelde ook altijd een sprookje over de jongste dochter van een koopman, genaamd Belle. Ze komt in het verhaal bij een beest terecht, waar ze niet weg kan, omdat haar vader een fout had gemaakt. Het beest vraagt haar iedere nacht of ze met hem wilt trouwen, maar ze weigert elke keer. In haar dromen komt dan telkens een prins die haar vraagt waarom ze hem afwijst. Ze antwoord dat ze beest meer als een vriend ziet. Op een gegeven moment krijgt ze heimwee en stemt beest erin toe dat ze een week naar huis gaat, maar ze mag niet meer dan een week wegblijven. Haar gemene zussen zorgen er echter voor dat ze wel langer wegblijft met een listig verhaal, omdat ze jaloers zijn op Belle's goede leven bij het beest. Als ze zich dan schuldig voelt en weer terug komt bij beest, ligt hij op sterven. Ze is helemaal overstuur en zegt dan eindelijk dat ze van hem houdt, waardoor hij veranderd in de prins waarvan ze eerder droomde en hij blijft leven,' vertelde ik hem. 'De schoonheid zit dus van binnen. De buitenkant is slechts een omhulsel waar doorheen gekeken moet worden. Het is dan ook één van mijn favoriete sprookjes.'
    Er verscheen een kleine glimlach op mijn gezicht bij de gedachte aan Belle en het Beest. 'Maar over wie had je het dan?' kwam ik terug op het feit dat hij had gezegd dat hij wel iemand wist doe mij wakker zou kussen.

Peter Pippeling

Ze keek even op, fronste en keek weer naar haar handen. 'Dat die heksenmeester knap is, zegt niks,' zei Lily, vandaar dat ze met Secretus omgaat, die is ook niet knap. 'Mijn moeder vertelde ook altijd een sprookje over de jongste dochter van een koopman, genaamd Belle. Ze komt in het verhaal bij een beest terecht, waar ze niet weg kan, omdat haar vader een fout had gemaakt. Het beest vraagt haar iedere nacht of ze met hem wilt trouwen, maar ze weigert elke keer. In haar dromen komt dan telkens een prins die haar vraagt waarom ze hem afwijst. Ze antwoord dat ze beest meer als een vriend ziet. Op een gegeven moment krijgt ze heimwee en stemt beest erin toe dat ze een week naar huis gaat, maar ze mag niet meer dan een week wegblijven. Haar gemene zussen zorgen er echter voor dat ze wel langer wegblijft met een listig verhaal, omdat ze jaloers zijn op Belle's goede leven bij het beest. Als ze zich dan schuldig voelt en weer terug komt bij beest, ligt hij op sterven. Ze is helemaal overstuur en zegt dan eindelijk dat ze van hem houdt, waardoor hij veranderd in de prins waarvan ze eerder droomde en hij blijft leven. De schoonheid zit dus van binnen. De buitenkant is slechts een omhulsel waar doorheen gekeken moet worden. Het is dan ook één van mijn favoriete sprookjes.' ik glimlach zacht, het was best een mooi verhaal. Ik snap waarom het een van haar favoriete sprookjes is. 'Maar over wie had je het dan?' Vraagt ze en ik slik ongemakkelijk. 'Ik denk als ik dat zeg dat ik morgen al vermoord ben. Hij vindt jou al heel lang leuk namelijk.' Snel probeer ik een ander onderwerp te vinden. 'Maar zoek je dan iemand als de middelste broer van het verhaal van de drie gebroeders? Waar die broer een steen heeft waarmee hij doden terug kan halen. Zijn liefde was namelijk heel vroeg gestorven en hij probeert de steen dus op haar, maar de liefde van zijn leven is koud en hoort niet meer bij de levende. Daardoor pleegt hij zelfmoord, om toch nog bij zijn liefde te kunnen zijn. ' ik blijf even stil. Eigenlijk waren onze sprookjes best gewelddadig als je het vergelijkt met dreuzelsprookjes.

(nawh c: )

Glucio schreef:
    (nawh c: )

(Dat dacht ik dus ook toen ik het las <3 )

Lily Evers

Ik hoorde hem ongemakkelijk slikken en bedacht mij dat hij dit niet van veel mensen kon weten van wie hij het ook nog geheim zou willen houden. Eigenlijk waren er maar drie mensen buiten zichzelf waarvan hij geheimen wist. 'Ik denk als ik dat zeg dat ik morgen al vermoord ben. Hij vindt jou al heel lang leuk namelijk.' Er speelde een zweem van een glimlach om mijn lippen, maar hij gaf mij geen tijd om te zeggen dat hij niks meer hoefde te vertellen. Zijn haast om een ander onderwerp te beginnen was te groot.
    'Maar zoek je dan iemand als de middelste broer van het verhaal van de drie gebroeders? Waar die broer een steen heeft waarmee hij doden terug kan halen. Zijn liefde was namelijk heel vroeg gestorven en hij probeert de steen dus op haar, maar de liefde van zijn leven is koud en hoort niet meer bij de levende. Daardoor pleegt hij zelfmoord, om toch nog bij zijn liefde te kunnen zijn. ' Ik keek Peter even geschrokken aan.
    'Nee!' riep ik uit. 'Ik wil niet dat hij om zo'n reden sterft. Al is het natuurlijk wel heel lief.' Ik ging mijn woorden even na en bedacht mij dat ik het over een zekere "hij" had gehad. Je zou kunnen denken dat ik gewoon mijn prins in het algemeen bedoelde, maar als ik het daar over had gehad, had ik vast een stuk minder geschrokken geklonken.
    'Kijk uit wat je hem verteld oké? En ja, ik weet dat je al deze informatie door gaat geven aan James en ik ben er zo onderhand ook wel achter dat je het over hem had... maar vindt hij mij dan echt leuk? Hij is meer het type dat alleen maar wilt scoren, zoals Sirius. Nou ja, dat is Potter, niet James. Hij is eigenlijk een heel vreemd complex persoon dat duidelijk worstelt tussen zijn James kant en zijn Potter kant. En zeg alsjeblieft geen dingen tegen hem over vechten met draken en bijna doodgaan of zelfs sterven voor een geliefde, want hij is nog wel zo achterlijk om één van die dingen echt te doen.' Ik was even stil en keek Peter aan. 'Ik praat echt teveel.'

(Ik heb morgen een saaie economie excursie... en Gala! Jeeeeej ^^. Dus als ik weinig online ben, dan ben ik in A'dam voor die excursie, bezig met mijn haar, of aan het dansen. Ik weet niet hoe snel alles zal gaan en zo, dus vandaar dat ik het zeg. Waarschijnlijk ben ik er tussen vijf en negen gewoon af en toe hoor c: )

Peter Pippeling

Ze kijkt me geschrokken aan. 'Nee!' Roept ze uit en ik kijk haar aan. 'Ik wil niet dat hij om zo'n reden sterft. Al is het natuurlijk wel heel lief.' Over wie had ze het? De prins? 'Kijk uit wat je hem verteld oké? En ja, ik weet dat je al deze informatie door gaat geven aan James en ik ben er zo onderhand ook wel achter dat je het over hem had... maar vindt hij mij dan echt leuk?' Ik knik geschrokken. 'Hij is meer het type dat alleen maar wilt scoren, zoals Sirius. Nou ja, dat is Potter, niet James. Hij is eigenlijk een heel vreemd complex persoon dat duidelijk worstelt tussen zijn James kant en zijn Potter kant. En zeg alsjeblieft geen dingen tegen hem over vechten met draken en bijna doodgaan of zelfs sterven voor een geliefde, want hij is nog wel zo achterlijk om één van die dingen echt te doen.' Ik staar Lily met grote ogen aan. Wist ze het? Wist ze gewoon al die tijd al dat James haar leuk vond? 'Ik praat echt teveel.' Zegt ze dan en ik knik hard. 'Hoelang weet jij het al? Van James?' Vraag ik dan, het had geen zin om te ontkennen. Zou ze het al de 5 jaar al weten? Vanaf het moment dat hij haar tegen kwam als 11 jarig meisje opweg naar Zweinstein? Of later pas? Misschien moest ik dit ook heel voorzichtig bij James vertellen... 'Maar wie vind jij leuk dan?' Probeer ik nog eens op een ander onderwerp te komen.

[ bericht aangepast op 18 jan 2013 - 17:03 ]

Glucio schreef:
    (Ik heb morgen een saaie economie excursie... en Gala! Jeeeeej ^^. Dus als ik weinig online ben, dan ben ik in A'dam voor die excursie, bezig met mijn haar, of aan het dansen. Ik weet niet hoe snel alles zal gaan en zo, dus vandaar dat ik het zeg. Waarschijnlijk ben ik er tussen vijf en negen gewoon af en toe hoor c: )

(Leuk! Heel veel plezier(: )