• © Firebolt




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Firebolt

    Sirius Zwarts Ollivander

    Remus Lupos WillNotLearn

    Peter Pippeling Firebolt

    Lily Evers Glucio

    Nymphadora Tops annickemiek


    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix van Detta Ollivander

    Narcissa Malfidus


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Kwijt

    Ron Wemel

    Hermelien Griffel Kwijt



    Inschrijven kan in dit topic.




    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 19:28 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Bastard schreef:
    |Mag ik Sirius naar James sturen? ;D |


    (Ja is goed;D )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Firebolt schreef:
    (...)

    (Ja is goed;D )


    |Geef me effentjes (: |


    kindness is never a burden.

    Bastard schreef:
    (...)

    |Geef me effentjes (: |


    (Okay (; )


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Sirius Zwarts
    Sirius liep maar fluitend door de gangen van het kasteel. Hij had niks te doen en kreeg net op zijn oren van professor Anderling dat hij niet zo 'geheimzinnig rond moet sluipen door het kasteel'. Sirius had geknikt zonder tegen te pruttelen maar wist eigenlijk niet wat er zo geheimzinnig was aan zijn wandelingen. Sirius keek uit het raam van het kasteel en zag beneden een figuurtje richting Zweinsveld lopen. Sirius bedacht zich dat het een goed idee was om Zweinsveld te bezoeken. Hij liep naar de Hal en toen naar buiten richting Zweinsveld. Een aantal Griffoendors liepen een eindje met Sirius mee terwijl ze babbelden over van alles en nog wat. In Zweinsveld zelf namen ze dan weer afscheid van elkaar. Sirius ging De Drie Bezemstelen binnen en zei gedag tegen de waard. Hij bestelde een Boterbier en keek toen de pub rond. Toen Sirius James zag zitten aarzelde hij niet en nam plaats naast zijn beste vriend die in een gesprek leek te zitten met Slakhoorn en Perkamentus. "Goedendag, professor Perkamentus, professor Slakhoorn." zei Sirius beleefd en keek toen naar zijn vriend. James' ogen zaten wat rood maar Sirius hield zijn mond erover. "Een mooie dag niet?" vroeg hij vervolgens aan het schoolhoofd en de docent Toverdranken.


    kindness is never a burden.

    (Lol, ook zo heel droog 'Goedendag, professor Perkamentus, professor Slakhoorn. Een mooie dag niet?' :') )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (Lol, ook zo heel droog 'Goedendag, professor Perkamentus, professor Slakhoorn. Een mooie dag niet?' :') )


    |Njah, Sirius is niet echt mee met het hele gebeuren. ;D |


    kindness is never a burden.

    Bastard schreef:
    (...)

    |Njah, Sirius is niet echt mee met het hele gebeuren. ;D |


    (Ik vond het wel mooi, typisch Sirius <3 )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    (Ik vond het wel mooi, typisch Sirius <3 )


    |Haha (: |


    kindness is never a burden.

    (Ik wil iets doen met Lils, maar dat kan niet :') )


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Ik moet toch grinniken als Sirius naast mij komt zitten. 'Goedendag, professor Perkamentus, professor Slakhoorn. Mooie dag, nietwaar?' Zegt hij en ik grinnik. Ik zie dat lichtjes in Perkamentus twinkelen en hij schuift een stoel naar achteren. 'Mogen we erbij?' Vraagt hij en ik knik. Ik werp een grijnzende blik op Sirius, terwijl ik hoop dat er eigenlijk niet meer te zien is dat ik gehuild heb, misschien vertel ik straks Sirius alles nog wel. Perkamentus en Slakhoorn bestellen wat en gaan aan de tafel zitten. 'En jongens, hebben jullie al jullie cadeautjes al gekocht?' Vraagt Slakhoorn met zijn walrussensnor. Het is eigenlijk best raar om aan tafel te zitten met het schoolhoofd en een leraar. Waar zou je over moeten praten? 'Ja, ik moet het alleen nog opsturen.' Antwoord ik. Ik voel de rol perkament in mijn zij prikken, maar durf er niet aan te zitten, bang dat ze ee naar gaan vragen. Ik neem nog een slok boterbier en kijk in het rond. Officieel mochten we nu nieteens in Zweinsveld komen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (Ik verveelde mij :') )

    Lily Evers

    Ik liet plots een verschrikt gilletje horen. 'Mijn boeken! Ze liggen nog in het raamkozijn vlak bij de leerlingenkamer!' riep ik uit en ik keek even om mij heen. Ik zou hier waarschijnlijk nu toch niet zoveel kunnen betekenen en bovendien moest er ook nog steeds iemand Perkamentus waarschuwen. Even woog ik alles af en besloot toen dat ik het beste mijn boeken terug kon brengen naar de slaapzaal en daarna Perkamentus kon gaan zoeken, wat het best via Anderling zou gaan.
    'Ik ga mijn boeken opbergen en Perkamentus zoeken. Zorg ervoor dat jullie verder door niemand gezien worden,' zei ik en ik rende snel door de gangen, terug naar het kozijn waar ik een tijdje terug had genoten van het uitzicht en had geprobeerd te leren. Daar vond ik tot mijn opluchting al mijn boeken in dezelfde staat, als dat ik ze had achtergelaten. Met moeite wist ik ze allemaal op te tillen en begon richting de slaapzaal te balanceren. Het was nog een hele opdracht, want ze waren loodzwaar en eigenlijk had ik veel te weinig handen. Ze vielen dan ook drie keer bijna.
    Ik was blij toen ik van al dat gewicht verlost was en op weg kon gaan naar het kantoor van Anderling. Ik had veel geluk, want ze zat gewoon achter haar bureau in haar kantoor.
    'Evers, waar kan ik je mee helpen?' vroeg ze, toen ze opkeek van het stuk perkament dat ze doorlas. Haar ogen stonden vriendelijk en ze dwong haar lippen een kleine glimlach te vormen. Een beetje zenuwachtig wipte ik van mijn ene been naar mijn andere. Zou ze mij vertellen waar Perkamentus was zonder te weten wat ik met hem moest bespreken?
    'Uhm... er is zeg maar iets aan de hand en dat moet ik bespreken met professor Perkamentus. Ik kan u alleen niet vertellen wat er aan de hand is, want het is gevaarlijk als veel mensen weten wat er aan de hand is.' Anderlings uitdrukking ging van verbaasd bezorgd, maar ze knikte gelukkig wel alsof ze het begreep.
    'Professor Perkamentus is op het moment in Zweinsveld met professor Slakhoorn. Hoe dringend is het?' Ik kon wel zuchten van opluchting. Dit betekende dat ik waarschijnlijk toestemming kreeg om hem te gaan zoeken naar hem in Zweinsveld. Anders zou ze nooit vragen hoe dringend het is.
    'Zeer dringend,' zei ik ernstig. Zo dringend dat ik al meerdere keren vergeten was dat James een arrogante kwal is en ik hem bij zijn voornaam noemde, dacht ik erachteraan. Ze zei niks, maar pakte een leeg stukje perkament en begon driftig te schrijven. Ik kon de nieuwsgierigheid niet verbergen en boog iets naar haar toe. Jep, ze gaf mij toestemming om Perkamentus te gaan zoeken in Zweinsveld! Blij nam ik het briefje van haar over, toen ze klaar was met schrijven.
    'Nou, schiet dan maar op. En vergeet geen jas aan te doen. Het sneeuwt flink.' Ik bedankte haar vriendelijk en rende vervolgens naar de leerlingenkamer om mijn jas te pakken. Eenmaal gevonden, ging ik al glibberend naar Zweinsveld. Ik wilde eigenlijk rennen, maar was bang om te vallen, dus hield ik het maar bij zo snel mogelijk glibberen.
    Sneeuwvlokjes dwarrelden vanuit de hemel naar beneden en als ik niet zo'n haast had om Perkamentus te vinden en dit probleem met hem te bespreken, had ik er waarschijnlijk super veel van genoten. Normaal was ik ook niet een persoon dat met dit weer snel de drie bezemstelen inging, maar dit was de plek waar de meeste docenten heengingen als ze naar Zweinsveld gingen. Mijn ogen speurden de overvolle tafeltjes af, tot ik opeens James zag zitten met Zwarts en vreemd genoeg Perkamentus en Slakhoorn. Soepeltjes bewoog ik tussen de tafels door en stopte bij die van hun.
    'Wat doen jullie nou weer hier?' vroeg ik verbaasd aan Zwarts en James, maar wachtte geen antwoord af en richtte mij tot Perkamentus. 'Ik heb toestemming van Anderling om hier te zijn, aangezien ik u dringend moet spreken, professor. Tenzij Potter het al uitgelegd heeft, maar daar ga ik niet vanuit.' Mijn blik ging even naar James en ik keek hem vragend aan.
    'Nou, kom er dan maar gezellig bijzitten, mejuffrouw Evers,' hoorde ik Slakhoorn vrolijk zeggen en ik glimlachte even naar mijn favoriete docent. Ik wilde het aanbod afslaan, maar Perkamentus schoof al een stoel voor mij naar achter. Aangezien ik niet tegen hem in wilde gaan, ging ik met een zucht zitten.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    Ik kijk op als Lily binnenkomt, haar blik glijdt door het café en stopt bij de onze. Soepel loopt ze naar ons toe. 'Wat doen jullie nou weer hier?' Vraagt ze verbaast. Ik wil net antwoord geven, maar ze richt zich al tot Perkamentus. . 'Ik heb toestemming van Anderling om hier te zijn, aangezien ik u dringend moet spreken, professor. Tenzij Potter het al uitgelegd heeft, maar daar ga ik niet vanuit.' Ze kijkt mij vragend aan en ik schud mijn hoofd. Ik wist natuurlijk meteen waar ze het over had, en eigenlijk vond ik dat ik het recht had om ook bij at gesprek te zijn. 'Nou, kom er dan maar gezellig bijzitten, mejuffrouw Evers,' zegt Slakhoorn vrolijk en Perkamentus zet er een stoel bij, waar Lily op neer ploft. Ik kijk Lily aan, ging ze nu alles vertellen of straks pas? Ik draai mijn glas boterbier om, maar besef me dat het lijkt alsof ik theebladeren aan het lezen ben, dus neem ik snel nog een slok. 'Nou, mevrouw Evers, Wat heeft meneer Potter nog niet uitgelegd?' Vraagt Perkamentus dan. Ik kijk weer naar Lily: ging ze het nu vertellen?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    {Woah! Sorry, ik heb het echt héel druk, en mijn toetsweek begint! Sorry, zal proberen zo veel mogelijk te reageren, maar het lukt denk ik niet vaak. Sorry!!!}


    Tijd voor koffie.

    Lily Evers

    Mijn blik kruiste die van James, maar ik wende mijn gezicht snel weer af. Als ik er over nadacht was dit echt super vreemd en ongemakkelijk. Voor het eerst had ik mij zorgen om hem gemaakt, ik had hem voor het eerst James genoemd en had hem drie keer afgewezen. Daarna hadden we te horen gekregen dat we later een kind zouden krijgen, wat ik eerst als één grote grap beschouwde. Het was mij niet ontgaan dat hij gehuild had, zijn ogen waren rood en ik zag hier en daar nog opgedroogde tranen. Hij had ze vast in alle haast weggeveegd toen of de leraren of Zwarts eraan kwamen. Mijn vraag was nu, waarom had hij gehuild? Om het feit dat hij zichzelf een slechte vriend vond, of had het met het feit te maken dat we samen een zoon zouden krijgen? Als het dat laatste was geweest, dan zou ik het eigenlijk volstrekt normaal moeten vinden, ik verachtte hem. Toch zat ik ermee. Wat als dat echt het geen was waar hij mee zat?
    'Nou, mevrouw Evers, Wat heeft meneer Potter nog niet uitgelegd?' Geschrokken keek ik op, recht in de ogen van het schoolhoofd. Ik wist dat ook Slakhoorn naar mij keek en voelde ook de ogen van James op mij branden.
    'Nou... uhm... Dit is niet echt de beste plek om het uit te leggen denk ik,' begon ik voorzichtig, waarna ik James even vluchtig aankeek. 'Het heeft zeg maar te maken met timeturners en de problemen die ze kunnen geven en aangezien er bepaalde regels over zijn, denk ik dat het niet verstandig is om het probleem in een openbare gelegenheid te bespreken.' Ik hoopte dat ik zo niet teveel en niet te weinig had gezegd. 'Bovendien wil ik voor ik dingen zeg die ik beter niet kan zeggen even met Ja- Potter overleggen. Anders voelt hij zich misschien gepasseerd en dat wil ik niet, aangezien het zijn idee was om naar u toe te stappen.' Ik glimlachte even voorzichtig naar James en wachtte de reactie van Perkamentus af. Het leek wel alsof de oude man door mij heen probeerde te kijken en ik werd er lichtelijk nerveus van.
    'Natuurlijk, als je even met meneer Potter overlegd, zal ik mijn gezellige tripje met professor Slakhoorn afronden,' antwoordde het schoolhoofd uiteindelijk.


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    'Nou... uhm... Dit is niet echt de beste plek om het uit te leggen denk ik,' zegt Lily en ze kijkt mij snel even aan. 'Het heeft zeg maar te maken met timeturners en de problemen die ze kunnen geven en aangezien er bepaalde regels over zijn, denk ik dat het niet verstandig is om het probleem in een openbare gelegenheid te bespreken.' Ik neem nog een slok van mijn boterbier, hij is bijna op. 'Bovendien wil ik voor ik dingen zeg die ik beter niet kan zeggen even met Ja- Potter overleggen. Anders voelt hij zich misschien gepasseerd en dat wil ik niet, aangezien het zijn idee was om naar u toe te stappen.' Ik kijk op en Lily glimlacht voorzichtig naar mij. Ik grijns terug, ze noemt me geen James meer, iets wat ik erg jammer vind. Perkamentus kijkt Lily doordringend aan en zegt dan 'Natuurlijk, als je even met meneer Potter overlegd, zal ik mijn gezellige tripje met professor Slakhoorn afronden.' Ik kijk naar Lily en sta op. Ik giet het laatste beetje boterbier in mijn mond, leg een paar sikkels op tafel en schuif mijn stoel aan. Normaal had ik dat nooit gedaan, maar het schoolhoofd zat er nu immers bij. Ik kijk Lily aan, moet ik nu Lily of Evers zeggen? 'Lily?' Zeg ik dan toch maar. 'Waar wil je overleggen? Op Zweinstein?' Ik kijk haar vragend aan en haal mijn hand door mijn haar.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!