• © Firebolt




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Firebolt

    Sirius Zwarts Ollivander

    Remus Lupos WillNotLearn

    Peter Pippeling Firebolt

    Lily Evers Glucio

    Nymphadora Tops annickemiek


    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix van Detta Ollivander

    Narcissa Malfidus


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Kwijt

    Ron Wemel

    Hermelien Griffel Kwijt



    Inschrijven kan in dit topic.




    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 19:28 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    James Potter

    Lily komt tussen ons in staan. 'Jongens, rustig. Als jullie op iemand boos moeten zijn, is dat op mij. Ik had je nooit Veritaserum in mogen laten nemen om vervolgens flauw te vallen.' Langzaam laat ik mijn stok zakken en staar Lily aan. 'Het is niet jouw schuld, Lily. Als ik jou was had ik er ook niks van geloofd.' Dan draai ik me om naar Harry 'Je hebt je moeders ogen.' Zeg ik dan tegen hem. Het is vreemd om te zeggen, aangezien ik zijn vader ben. Ik draai me weer om. Ik ben benieuwd of ik nu ook nog echt een kind met Lily krijg, nu ik dit alles al weet. Waarschijnlijk is onze hele toekomst veranderd.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    {Heb eindelijk mijn oppaskinderen in bed gekregen en heb hier nu ook internet (: Dus ik kan weer reageren !}
    Severus Sneep

    Dus dat was het steeds, Lupos is een weerwolf en de andere drie zijn faunaten, natuurlijk ongeregistreerd.
    Inmiddels had de weerwolf zichzelf ook in de discussie gegooid waarna hij zich tot mij wende en me vroeg of ik nu bang voor hem was.
    Bang ? Dacht het niet.
    Waarom zou ik ? Ik kon zo een aantal spreuken of vloeken op hem gebruiken om hem van me af te houden als weerwolf, ten tweede kon ik makkelijk een toverdrank brouwen die ervoor zou zorgen dat hij het onder controle kon houden, niet dat hij dat ooit van me aan zou nemen, maar goed.
    Mijn houding zei waarschijnlijk al genoeg voor Potter opstond en diens toverstok trok en die op mij richtte.
    “Ik heb nu een paar vragen voor jou, Sneep! Waarom ging jij geen zuster halen toen Lily flauw viel en waarom heb jij gezorgd dat ik het geheim van Remus heb verteld?”
    Ik rolde met mijn ogen en wees naar het hokje. “Als je goed kijkt zie je toch duidelijk dat ze afwezig is.” Ik sloeg mijn armen over elkaar heen.
    “En wat het gebeuren wat Lupos betreft, ik was gewoon nieuwsgierig, ik wou weten wat jullie de hele tijd uitspoken.” Kil keek ik naar Potter terwijl hij diens toverstok liet zakken door Lily.
    “En geloof me of niet, ik was niet eens van plan geweest om het tegen het schoolbestuur of het ministerie te vertellen, ik zink niet zo diep.”
    Maar James had zich alweer tot zijn blijkbaar zoon gericht, waardoor ik mijn kiezen op elkaar zette.
    Waarschijnlijk had hij niet eens gehoord wat ik zonet zei.
    Waarom had ik het eigenlijk gezegd ? Alsof hij me alleen al op mijn woord zou geloven.


    Credendo Vides

    James Potter

    'Als je goed kijkt zie je toch duidelijk dat ze afwezig is.' Zegt Sneep. 'Een echte vriend had net zo lang gezocht totdat hij iemand had gevonden.' Zeg ik en ik leg de klemtoon op echt. 'En wat het gebeuren wat Lupos betreft, ik was gewoon nieuwsgierig, ik wou weten wat jullie de hele tijd uitspoken.' Woedend kijk ik hem aan. Ik mocht die gast dus echt niet. '“En geloof me of niet, ik was niet eens van plan geweest om het tegen het schoolbestuur of het ministerie te vertellen, ik zink niet zo diep' ik went me weer tot Sneep en trek mijn wenkbrauwen op. 'Zo diep zink ik niet.' Herhaal ik hem. 'Zodra je de kans krijgt zorg je ervoor dat we in Azkaban komen.' Zeg ik dan woedend. 'Ik ken jou langer dan vandaag, je mag ons niet en je zou er alles aan doen om ons van school te laten sturen. ' ik steek mijn stok weer uit. 'Lily, aan de kant.' Zeg ik dan tegen haar, als ik merk dat ze er nog tussen staat.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Remus
    Severus was niet bang, al was het niets zeggen op mijn vraag juist een bevestiging dat hij wel bang was. Geen idee en ik wilde het ook niet weten, ik wilde niet dat mensen anders naar me gingen kijken alleen omdat ik was wat ik was, dat mensen niet wilden dat ik hier op school zat omdat ze dan dachten dat hun kinderen niet veilig waren. 'James, denk na voordat je iets doet. Hij zegt dat hij er niets mee doet, en als hij het wel doet twijfel ik er niet aan dat jij hem dan wel weet te vinden. Maar nu heeft hij niets fout gedaan' Zeg ik en leg mijn hand op James schouder om hem tegen te houden, als hij zich er niets van besloot aan te trekken moest hij dat zelf weten. Maar ik had hem nu in ieder geval gewaarschuwt.


    Don't be like the rest of them, darling

    Lily Evers

    Ik had een hol gevoel in mijn maag, toen James weer tegen Harry begon te praten en nog wel over míjn ogen! Het was gewoon zo raar, bovendien wilde ik helemaal niet met James gaan en een kind krijgen. Ik wilde niet eens met hem uit! Of toch wel... Het was echt te verwarrend. Ik was niet eens meer instaat mijn eigen mening te bedenken.
    Ik schrok van James zijn zin en beet op mijn lip. Hij wist dat ik twijfelde over hoe sterk de vriendschap tussen mij en Sev was, nu hij met die dooddoeners omging en die tegen 'mijn soort' waren. Het was dus een hele gevatte zin, maar hij kon het ook gewoon zeggen om mij tegen Sev op te zetten. Ik wist dus niet echt wat ik ervan moest denken. Ondertussen waren de twee al verder aan het praten en geloofde James Sev niet. Ik had hem nog nooit zo boos gehoord en kromp in elkaar, toen hij zijn stok weer pakte.
    'Lily, aan de kant.' Ik keek hopeloos van Sev naar James en haalde diep adem. Waar was ik mee bezig? Ik was niet voor niets een Griffoendor, een dappere leeuw. Ik draaide mij geheel naar James toe en keek hem schuin aan, benieuwd wat hij zou doen als ik niet aan de kant ging.
    'Nee,' zei ik simpelweg. 'Ik ga niet aan de kant en toekijken hoe jullie duelleren. Ik wil jullie beiden heel houden, ja ook jou Potter en dat is niet omdat ik vind dat je geweldig, hot en gewoon alles bent, want dat vind ik niet. Bovendien ben ik het eens met Remus. Je hebt dus geen reden om hem te vervloeken. Tenzij je echt zo boos bent dat hij niet gelijk een zuster heeft gehaald. Maar ja, dat heb jij ook niet gedaan.'

    [ bericht aangepast op 11 jan 2013 - 21:10 ]


    Happy Birthday my Potter!

    x'D Lol, precies op hetzelfde moment..


    Don't be like the rest of them, darling

    (Jup, ik heb je reactie al in de mijne verwerkt c; )

    [ bericht aangepast op 11 jan 2013 - 21:11 ]


    Happy Birthday my Potter!

    James Potter

    'James, denk na voordat je iets doet. Hij zegt dat hij er niets mee doet, en als hij het wel doet twijfel ik er niet aan dat jij hem dan wel weet te vinden. Maar nu heeft hij niets fout gedaan' Remus legt zijn hand op mijn schouder. Lily kijkt van mij naar Sneep en draait zich dan volledig om naar mij. 'Nee, ik ga niet aan de kant en toekijken hoe jullie duelleren. Ik wil jullie beiden heel houden, ja ook jou Potter en dat is niet omdat ik vind dat je geweldig, hot en gewoon alles bent, want dat vind ik niet. Bovendien ben ik het eens met Remus. Je hebt dus geen reden om hem te vervloeken. Tenzij je echt zo boos bent dat hij niet gelijk een zuster heeft gehaald. Maar ja, dat heb jij ook niet gedaan.' Ik staar Lily aan. 'Als ik de zuster had gehaald, dan had ze gevraagd "wat is hier gebeurd?" Wat denk je dan wat ik zou antwoorden. Ik had viritaserum op, ik zou alles verteld hebben.' Zeg ik dan. Ik went me tot Sneep. 'Als je ooit iemand wat aandoet: ik weet je te vinden.' Dan draai ik me om en loop weg. Alsof ik er iets van begreep! Omdat ik geen idee heb waar ik heen moet, en ik geen zin heb om gevonden te worden, ook niet via de sluipwegwijzer, loop ik daar het standbeeld van de heks met de bochel. Ik wacht even, om te zien of er iemand aan komt en tik dan op het standbeeld. 'Dissendium.' Fluister ik. Er verschijnt een gat, en ik sta op het punt erin te springen om naar Zweinsveld te gaan en alles even te vergeten.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Severus Sneep

    De kalmte die ik net nog gevoeld had begon langzaam weg te ebben. "Had ik dan met haar bewusteloze lichaam de hele school door moeten rennen ? Weet je wel wat er dan wel niet allemaal met haar had kunnen gebeuren ?"
    En natuurlijk, daar kwam het standaard Azkaban praatje weer.
    Nog voordat ik er iets tussenin kon brengen kwamen Lily en vreemd genoeg ook Remus op een vage manier voor me op.
    Ik kreeg een paar loze waarschuwingen naar mijn hoofd gesmeten van zowel Lupos en Potter, maar het zou toch niet gebeuren dus ik hoefde er ook niet echt veel aandacht aan te besteden.
    Kleefde het beeld van een standaard Zwadderaar aan mij ?
    Oké, ik weet wel dat mijn zogenaamde vrienden niet sporen, maar laten we het zo zeggen, hou je vrienden dichtbij, maar je vijanden nog dichter bij je.
    James liep uiteindelijk weg, waar ik eigenlijk wel opgelucht om was, daardoor was deze gehele ongemakkelijke scene grotendeels afgelopen, tenzij Lupos opeens nog met één of andere vage dialoog zou komen.


    Credendo Vides

    (Vanaf half 10 tot morgen middag, weet niet hoelaat, ben ik weg. Ik kan dan niet antwoorden. Haha)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Als ik de zuster had gehaald, dan had ze gevraagd ''wat is hier gebeurd?'' Wat denk je dan wat ik zou antwoorden. Ik had Veritaserum op, ik zou alles verteld hebben.' Ik dacht even na over zijn antwoord en besloot dat hij inderdaad een reden had gehad het niet te doen. Al was dat in mijn hoofd niet hetgeen waar ik mee zat. Ik vroeg mij nog steeds af waarom Sev zijn vraag zo belangrijk vond, dat hij hem perse wilde stellen.
    Ik keek verbaasd op, toen James de ziekenzaal uitliep. Ik rende snel naar de deuropening en keek de gang in, maar hij was nergens te zien.
    'James?' riep ik de gang op. Geen reactie. Een beetje verward ging ik weer terug naar het bed waar ik op gelegen had en besloot erop te gaan zitten, niet wetend wat nu te doen. Opeens bedacht ik mij dat Harry, Hermelien en Ron er ook nog waren. Ik sprong weer op, wat iets te snel ging, dus ging ik weer zitten, en keek naar de drie tijdreizigers.
    'Jullie moeten nu echt ongezien naar het toilet van jammerende Jenny, voor jullie nog meer schade aanrichten.'


    Happy Birthday my Potter!

    {waar is iedereen? wat is er gebeurd? sorry dat ik even weg was, van de ene op de andere dag was het topic opeens vol. maarja, ik probeer er nu wat meer bij te zijn. XD}


    welkome to my garden of fantasy

    annickemiek schreef:
    {waar is iedereen? wat is er gebeurd? sorry dat ik even weg was, van de ene op de andere dag was het topic opeens vol. maarja, ik probeer er nu wat meer bij te zijn. XD}


    (Sirius Peter en tops staan op de gang, Lily Severus, Remus, Harry, Ron en Hermelien zijn in de ziekenzaal en James is opweg naar zweinsveld. Wat er is gebeurd moet je ff teruglezen, nogal veel typwerk en ik ben lui. Haha, maakt niet uit hoor.)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    James Potter

    Toen ik wegliep hoorde ik Lily mijn nam nog roepen, ik maak een keuze en spring in het gat. 'Lumos.' Fluister ik. De punt van mijn stok geeft meteen licht. Ik besluit door de gang te gaan rennen, om zo snel mogelijk uit de kaart te zijn. Ik had serieus tijd voor mezelf nodig. Ik was halverwege toen ik erachter kwam dat ik mijn ontzichtbaarheidsmantel was vergeten. Ik had geen zin om terug te rennen en dus ren ik gewoon door. Als ik bij het luik kom, stoot ik keihard mijn hoofd. Vloekend wrijf ik over mijn hoofd en kijk door het luik of ik iemand zie. Als dat niet zo is, spring ik behendig omhoog en doe het luik dicht. Ik was niet gesnapt. Ik loop snel via de winkel het magazijn uit en doe bet alsof ik snoep bekijk. Ik loop daarna langzaam de winkel uit, de sneeuw op de weg en op de huizen ziet er heel mooi uit, in de hoek zingen mensen kerstliedjes. Sneeuw dwarrelt omlaag en blijft in mijn haar kleven. Mijn bruine ogen verkennen de straat, het is redelijk druk omdat mensen hun laatste kerstinkopen doen. Ik loop door de straten en na tien minuten sta ik rillend voor de drie bezemstelen. Ik loop naar binnen. 'Ha, James!' Zegt Rosmerta. 'Waar zijn je vrienden?' Voegt ze er verbaast aan toe. 'School.' Antwoord ik kort, ik had geen zin om alles uit te leggen. 'Ik had even tijd voor mezelf voor mezelf nodig.' Ik bestel een boterbiertje en ga aan een tafel bij de kerstboom zitten. Even mijn gedachten op een rij zetten. Ik pak een rol perkament en een veer met inkt en begin te schrijven.

    Ik ben James Potter. Ik ben 15 jaar oud en ik heb mijn toekomstige zoon ontmoet. De moeder van mijn zoon is Lily Evers, ik denk dat ik haar al sinds het eerste jaar leuk vind. Mijn vrienden zijn Sirius Zwarts, Remus Lupos en Peter Pippeling. Remus is een weerwolf en daarom zijn Sirius, Peter en ik faunaten geworden. Sirius is een grote zwarte hond, Peter is een rat en ik ben een hert. We hebben de sluipwegwijzer gemaakt en die getekend met de namen Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel. Lily heeft een vriend, hij heet Severus Sneep, hij heeft zwart, vettig haar en een grote haakneus. Wij noemen hem altijd Secretus. Lily vindt dat niet leuk. Ze haat mij volgens mij, maar wat ik niet begrijp is dat ik later dus ee kind met haar krijg, ga ik zoveel veranderen dan? Of Secretus doet iets goed fout. Zou Harry broertjes of zusjes hebben? Harry lijkt trouwens enorm op mij, maar hij heeft Lily's ogen. Zijn ogen lijken precies, amandelvormig, groen en dezelfde uitstraling, het enige wat hij niet van Lily of mij heeft geërfd is een dun bliksemvormig litteken op zijn hoofd. Ik weet niet hoe hij eraan komt, dat moet ik nog vragen. Lily's rode haar valt altijd perfect en ze is het mooiste meisje dat ik ken. Sluipvoet zegt dat ik verliefd ben, maar hij is elke week op iemand anders "verliefd". Ik heb Lily mee uit gevraagd, maar ze wou niet. Ze weet eigenlijk niet dat ik daar enorm verdrietig om ben. Ik voel me enorm schuldig, want ik heb Remus' geheim aan Secretus verteld, ik had viritaserum op. Ik voel me zo'n slechte vriend. Remus zei dat ik er niks aan kon doen, maar ik had vrijwillig viritaserum ingenomen. Als ik dat niet had gedaan had ik het ook nooit verteld. Ik voel me echt schuldig. Misschien moet ik Secretus geheugen wissen. Dat ik me dan minder schuldig voel. Vandaag, 23 december 1976, is zoveel gebeurd. Veel te veel om op te noemen. Ik moet gaan, dit papier was alleen om mijn gedachten kwijt te kunnen. Groetjes James
    ik stop met schrijven. Ik drink mijn boterbier in een teug leeg en meteen krijg ik het warm. Ik lees de brief nog eens over en rol hem dan op. Ik bestel nog een boterbier en kijk uit het raam. Dan, ondanks mijn belofte, rolt er toch een traan over mijn wang. Of het komt dat Lily mij haat, of dat Ik Remus' geheim heb verklapt of iets anders, ik heb geen idee. Ik leg een paar galjoenen op tafel, drink mijn boterbier op en loop naar buiten. Daar ga ik op een bankje zitten en staar naar de mensen, terwijl steeds meer tranen over mijn wangen stromen. Ik doe geen moeite om ze te verbergen, op dit moment boeit helemaal niks. Ik ga zo denk ik wel weer naar Zweinstein, de brief gooi ik dan in het haardvuur. Ik staar weer naar de mensen, twee oude mannen lopen door de straat, met een schok besef ik dat het leraren zijn, die mochten me hier niet zien! Slakhoorn en Perkamentus komen mijn kant op en ik heb geen idee wat ik nu moet doen, had ik mijn mantel maar meegenomen. Mijn ogen flitsen om mij heen, waar kan ik heen? 'Meneer Potter? Wat doet u hier? Zonder uw vrienden?' Vraagt Perkamentus dan, razend snel veeg ik mijn tranen weg en kijk de twee mannen aan. 'Niks.' Zeg ik terwijl ik een smoes probeer te verzinnen.

    (Ik ben hier al vanaf iets van 3 uur mee bezig, ik heb geen levenXD ik logeer nu namelijk bij iemand en iedereen zit op z'n mobiel)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    |Mag ik Sirius naar James sturen? ;D |


    kindness is never a burden.