• • Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry: The Marauders Era. •


    Hogwarts, 1976.
    Het King's Cross station was overbevolkt door de vele jonge tovenaars en heksen. Ze duwden krakende karretjes voor zich uit volgestouwd met hutkoffers, metalen kooien en dikke, stoffige boeken. Allen gingen ze naar dezelfde plek, namelijk de Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Het enthousiasme was niet te stoppen en ouders duwden hun kibbelende kinderen ongeduldig richting de muur waarachter het perron 9¾ lag en daar zich ook de Hogwarts Express bevond die hen naar het kasteel zou brengen. Één van die vele tovenaars in wording was James Potter, een jongen van volbloed afkomst die nog geen idee had van de toekomst die hem tegemoet zou komen. Maar dat waren zaken voor later. Nu zou hij genieten van de jaren op Hogwarts en hij zou een bekende tovenaar worden. Dat was zeker.

    • Gryffindor •
    - James Potter | MadEyeMoody
    - Sirius Black | Sylvesti
    - Remus John Lupin | Emrys
    - Peter Pettigrew | Ollivander
    - Caspar Raphael Castellan | Tolkien

    - Lily Evans | Druella
    - Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne

    • Slytherin •
    - Severus Snape | Kwijt
    - Lucius Malfoy | Ollivander

    - Bellatrix Black | Ollivander
    - Iphigenia Free Layton | Tolkien
    - Narcissa Black | Druella
    - Liz Harkness | lanto

    • Ravenclaw •
    - Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Daphne Vintan | sundanceke
    - Meria Douglass | StayGold
    - Melrose Evelynn Jones | Saturnus

    • Hufflepuff •
    - Logan Michell | MadEyeMoody
    - Rose Wakefield | LexLover
    - Laurie Donaro | StayGold


    • Quidditch teams •
    || Gryffindor
    - Captain: Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Chasers: 3
    - Beaters: 1 Hell Diana Bryn Farelley | SorrowPayne
    - Keeper: Caspar Raphael Castellan | Tolkien
    - Seeker: James Potter | MadEyeMoody

    || Slytherin
    - Captain: Iphigenia Free Layton | Tolkien
    - Chasers: 3
    - Beaters: Iphigenia Free Layton | Tolkien
                      Narcissa Black | Druella
    - Keeper: Liz Harkness | lanto
    - Seeker: Lucius Malfoy | Ollivander

    || Ravenclaw
    - Captain: Meria Douglass | StayGold
    - Chasers: 2 Daphne Vintan | sundanceke
    - Beaters: 1 Sylvio Joël White | SorrowPayne
    - Keeper:
    - Seeker: Meria Douglass | StayGold

    || Hufflepuff
    - Captain:
    - Chasers: 3
    - Beaters: 2
    - Keeper:
    - Seeker: Laurie Donaro | StayGold

    • Regels •
    - OCC tussen haakjes
    - 16+ is toegelaten zoals het niet te beschreven is
    - Naamveranderingen doorgeven
    - Er is een minimum van 5 lijntjes. Haal je dat niet vraag ik op z'n minst er 3
    - Wanneer ik niet online ben mag de laatste die gepost heeft een nieuw topic openen mits hij of zij een bericht plaatst in het rollentopic met de link naar het nieuwe topic en mij een gastenboekbericht stuurt.

    Rollentopic
    Story
    Topic 1
    Praattopic

    Maar het belangrijkste van allemaal: Heb plezier!

    Het verhaal: Lessen beginnen nog niet en iedereen is toegelaten over het hele terrein van Hogwarts te lopen.
    Uitstapjes naar Hogmead beginnen pas volgende week, net zoals de lessen. De Kampioenen van het Triwizard Tournament die gekozen worden zijn vrijgesteld van elk examen.

    The Triwizard Tournament:
    Kandidaten:
    - James Potter | Gryffindor
    - Caspar Raphael Castellan | Gryffindor
    - Lily Evans | Gryffindor
    - Lucius Malfoy | Slytherin
    - Iphigenia Free Layton | Slytherin
    - Bellatrix Black | Slytherin
    - Narcissa Black | Slytherin
    - Melrose Evelynn Jones | Ravenclaw
    - Laurie Donaro | Hufflepuff

    ©Ollivander

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 14:22 ]


    kindness is never a burden.

    Remus Lupin
    'Jullie zijn echt geschift.' ik liep onze kamer binnen. Daarmee bedoel ik dan dus de kamer waarin ik al vanaf het eerste jaar op Hogwarts slaap. 'Wat is er mis in jullie hoofd om zo door de grote zaal te lopen?' ik keek de kamer rond en zag alleen Padfoot hier zitten. Zo te zien had hij zijn koffer al uitgepakt. De koffer van Prongs stond echter nog onaangeraakt voor het bed, net als die van mij en Wormtail. 'Waar is Prongs?'


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Sirius
    "Mij best, Prongs." zei ik terwijl ik verder keek naar de bewegende en niet bewegende poosters. Ik had niet zo veel trek meer. Ik had echt al best veel gegeten. Daarbij kwam dat ik misselijk hoorde te zijn.Na een tijdje kwam Moony binnen. Ik ging rechtop zitten. "Relax Moony. Zelfs Dumbledore moest lachen en de Slytherins mochten er wel eens goed van langs krijgen." Hij vroeg was Prongs was. "Die was beneden eten gaan halen, maar ik denk dat hij Evans weer probeert te strikken." Ik keek naar zijn bed en dat van Wormtail. Die was er ook nog niet, maar die zat vast ergens nog te schuieren voor eten. "Is er nog iets belangrijks gezegt?" vroeg ik aan hem terwijl ik nog wat poosters van muggle meisjes op het plafond boven mijn bed liet vasthechten.


    Bowties were never Cooler

    Saturnus schreef:
    Melrose Evelynn Jones.
    "Komt ervan als je tegen mij loopt," Voordat ze haar woorden goed en wel uitgesproken had, begon ze sissend te lachen. Alsof ze een slang imiteerde, een slechte imitatie als je het mij vraagt. Dit soort gedachten heb ik de laatste tijd wel vaker, vooral omdat de studenten van Zwadderich me vorig jaar behoorlijk op de nek zaten. Het leek wel alsof ze iedere keer mij moesten hebben.
    "Vervelende Ravenklauwers ook," mompelt ze.
    Ik veeg een pluk haar achter mijn oor en klop nogmaals het stof van mijn gewaad. "Hou die woorden voor je," mompel ik zacht, maar wel duidelijk verstaanbaar. Ik schrok bijna van mijn eigen woorden, maar stond er wel volledig achter. Ze moesten eens leren dat ik hier niet van gediend ben.


    (@Bastard).

    Remus Lupin
    Sirius zei dat ik rustig moest doen, het was waar dat Dumbledore het grappig had gevonden maar straks werden ze ontdekt. En dat zal zelfs hun problemen geven. En zoals ik al kon verwachten was James weer naar beneden om Lily te versieren. Hij zou ook nooit echt veranderen. 'Zover ik weet heeft hij niks belangrijks gezegd. Maar ik ging vrij snel na jullie weg. Maar hoe kwam je op het idee om dat te gaan doen? De volgende keer dat je dat gaat doen moet je de Gryffindor tafel overslaan en zorg er dan alsjeblieft voor dat je niet met je achterkant naar mij toe staat. Het bederft je eetlust.' het was wel echt een van hun beste ideeën tot nu toe, dat moest ik toegeven. 'Heb je Lucius zijn gezicht gezien?'


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Laurie Donaro
    Rose schudde lichtjes haar hoofd. 'Ik... ik weet niet of ik wil. Het lijkt me heel gaaf, maar... maar ik durf niet zo goed,' antwoordde ze. Ik beet op mijn lip en dacht na. 'Wat vind je dan eng? Dan kan ik je helpen.' ik keek haar vragend aan. 'Iedereen kan opzich zwerkballen.' Ik probeerde haar wat moed te geven, maat peptalks waren niet een van mijn sterkste punten. Dus ik glimlachte maar vriendelijk naar haar. Ik moest de selectie training nog organiseren, maar dat zou ik binnenkort wel doen, het was nog maar de eerste avond op het kasteel.


    You can get out of this party dress, but you can't get out of this skin.

    Sirius
    Ik grinnekte. "Prongs kwam ermee, en tja, prima idee toch." Ik lachde even, mijn hese blaffende lach. Ik moest alleen maar harder lachen toen Moony het over Lucius had. Die gladde slang zat onder het pompoensap. toen ik uiteindelijk wat rustiger werd veegde ik mijn haar uit mijn ogen en keek naar Moony. "Zin om zo wizard chess te spelen?" Ik was vrij verveeld. Ik raakte echt snel verveeld. Ik maakte een koprol en kwam zo op mijn kont op de grond terrecht. Ik deed mijn stropdas los en bond hem rond mijn hoofd zodatmijn haar erdoor uit mijn gezicht werd gehouden. Het zag er waarschijnlijk hylarisch uit, maar mijn krullen wilden echt niet vandaag.


    Bowties were never Cooler

    Remus Lupin
    Sirius leek vrij vrolijk te zijn. 'Zin om zo wizard chess te spelen?' hij moest wel heel verveeld zijn als hij wou schaken. Of misschien was er iets veranderd deze zomer maar zover ik wist hield hij niet van schaken. 'Is goed voor mij.' met een bonk rolde hij de grond op waarna hij zijn stropdas in zijn haar bond. Wat er voor zorgde dat zijn krullen nu vrolijk naar boven stonden in plaats van alle kanten op. 'Dat ziet er echt geweldig uit Paddie. Zo moet je het vaker doen. Wedden dat alle meiden dan achter je aan gaan lopen?' dat deden ze nu eigenlijk al. Maar ach.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Bastard schreef:
    Bellatrix Black.
    Bella trok haar wenkbrauw op. "Oh. En vriendelijk zijn ze ook nog." zei Bellatrix daarna sarcastisch. "En ik dacht dat Ravenclaw stond voor wijsheid. Hoeven ze dan niet te weten dat niemand een Slytherin uitdaagt." Bella keek de Ravenclawer vernietigend aan maar besloot toen dat die haar aandacht niet waardig was en liep op haar neus in de lucht weg.
    "Kan niemand me ooit met rust laten," mompelde Bella gefrustreerd en gooide haar bos zwarte krullen over haar schouder.


    |@Saturnus.|


    kindness is never a burden.

    [Iemand voor Meria?]


    You can get out of this party dress, but you can't get out of this skin.

    Druella schreef:
    (...)
    Elkaar laten tegenkomen of zo? x'D
    Ik verveel meee.


    |Shoere. :Y) Lucius is in de hal, aan het genieten van zijn applaus die hij kreeg door deel te nemen aan het Tournament. |


    kindness is never a burden.

    Sirius
    Ik grinnekte en rolde met mijn ogen. "Probeer jij mij nou ook al te koppelen, Moony? Ik dacht dat het alleen een plan van Prongs was om niet alleen met Evans op een date te gaan omdat hij bang is dat het mis loopt. Maar nu lijkt het wel alsof jullie me allemaal aan een vrouw proberen te helpen." Ik blies nog een losse krul uit mijn ogen en keek even naar een half naakt muggle meisje tegen een motor op een van de poosters op het plafond. "Zo een wil ik er later" zei ik kijkend naar het pooster. Nee, ik had het niet over het meisje, nee, over de motor. Ik wilde echt zo'n ding hebben. Misschien kon het niet vliegen enzo, maar kom op! Het zag er gewoon zo cool uit om over wegen te kunnen razen op zo'n ding. Sneller dan de wind.


    Bowties were never Cooler

    Remus Lupin
    'Natuurlijk probeer ik je te koppelen, moet je je voorstellen dan kunnen jij en Prongs ooit samen op een dubbeldate gaan. Hoe leuk zal dat zijn?' hij keek dromerig naar de poster die hij op het plafond had gehangen. Een muggle poster met een halfnaakt meisje die bij een motor stond. Echt iets voor hem. 'Zo een wil ik er later.' ik keek het meisje onderzoekend aan. 'Hmm.. Ze lijkt best wel op een van de Ravenclawers die je weleens volgen. Misschien heb je nog een kans om er zo een te krijgen.' het was voor mij vrij duidelijk dat hij het over de motor had. Hij had het al vrij lang over het idee om een motor te kopen.
    Maar de kans was gewoon te geweldig om voorbij te laten gaan.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Rose Wakefield
    Even dacht Laurie na. 'Wat vind je dan eng? Dan kan ik je helpen.' Ik kreeg een vragende blik mijn kant op. 'Iedereen kan op zich zwerkballen.' Ik twijfelde. Hoe kon ik haar uitleggen dat niet het zwerkballen me beangstigde, maar juist al die ogen die op me gericht waren? Al die mensen die naar me keken, en als ik één ding fout deed zou ik natuurlijk keihard uitgelachen worden. Voor een moment twijfelde ik. Zou ik haar vragen om me te helpen? Mijn angst won het. 'Dat hoeft niet. Ik kijk wel gewoon naar de wedstrijden.'


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube

    WillNotLearn schreef:
    James Potter
    'Weet ik niet. Hun ogen, of zo' Mompelde ze en at het laatste stuk van haar broodje op.
    'Hij leert het nooit, of wel?' Zei Lily met een kleine grijns toen ik vertelde dat ik met sirius naar de Leerlingenkamer was gegaan omdat hij misselijk was van het eten van het snoep in de trein. 'Sirius en leren?' vraag ik met een lach. Het was het zelfde als je het over mij had, ik hielt niet van leren. Ik was dan best wel een goede leerling, of ik zou het zijn. Als ik wat vaker naar de lessen ging.


    Don't be like the rest of them, darling

    Laurie Donaro
    Rose leek te twijfelen. 'Dat hoeft niet. Ik kijk wel gewoon naar de wedstrijden.' antwoordde ze. 'Awh, jammer. Ik moet nog mensjes scoren voor het team dit jaar. En hoe meer hoe beter!' ik lachte zacht en stond stil voor de ingang van de Common Room. Met mijn stok tikte ik op het goede ritme op de vaten en de ingang verscheen. Ik liep gelijk naar de comfortabelste bank, maar precies voordat ik er wilde zitten sprong er een groepje eerste jaars op. Ik zuchtte diep, maar besloot er maar niks van te zeggen. Ik wist hoe het was, die eerste avond. Morgen zou ik wel weer voor mijn plek vechten.


    You can get out of this party dress, but you can't get out of this skin.