• Dit bericht gaat niet over een specifieke ban of iets dergelijks

    Van de week had ik een gesprekje met een aantal users van Quizlet en uiteindelijk ging het over bans. Ik ben erachter gekomen dat er onder veel users onduidelijkheden zijn over wanneer iemand geband worden en dat mods ook vaak iets anders zeggen.
    Sommige users worden namelijk heel snel geband en andere weer niet. Soms zeggen mods dat oude waarschuwingen niet meetellen en soms tellen ze wel mee als ze een ban geven. Ook hoor ik dat sommige na 2 waarschuwingen een ban krijgen, sommige na 3 waarschuwingen en sommige helemaal niet, die krijgen gewoon heel veel waarschuwingen.
    Ik vraag me dus af of er niet een bepaald systeem of meer duidelijkheid kan komen over wanneer je een ban krijgt? Natuurlijk snap ik dat het niet alleen aan waarschuwingen ligt maar ook aan de ernst van de overtreding.


    Your make-up is terrible

    Poor mods. So much hate. I wish there was a huge rainbow that could make us all friends.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Poor mods. So much hate. I wish there was a huge rainbow that could make us all friends.


    hahaha, Silly you! Rainbows can't talk!

    JatuhCinta schreef:
    (...)

    Ik heb wel het hele topic doorgelezen en vind het best duidelijk wat de mods zeggen. Er zijn niet echt specifieke regels, het ligt aan de situatie Stel jij scheld iemand uit, dan krijg je sneller een ban dan als je reclame aan het maken bent. Dat is toch logisch?
    En dat jij nog niet weet wat wel en wat niet mag, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje lijken alsof je de grenzen juist wil opzoeken. En aangezien het hier om spammen ging, neem ik aan dat je zelf wel door hebt dat je niet meerdere onzinnige reacties achter elkaar moet posten.

    En ik ben de mods trouwens dankbaar voor hun werk. Ze zijn vrijwilligers en hebben er zelf voor gekozen. Maar zonder hun zou deze site een stuk minder leuk zijn. In je hele leven zul je te maken krijgen met regels, daar moet je maar mee leren omgaan. Ik weet zeker dat ik niet op Q had gezeten als de mods er niet waren. Dan zou ik helemaal onder gespamd worden met reclame en weet ik het allemaal voor onzin


    Ik snap niet wat voor onzin jij nou weer uitkraamt. Natuurlijk is het goed dat de mods er zijn anders was het hier ook niet leuk geweest. Maar ik wil helemaal geen grenzen opzoeken, ik wil dat er voor de users die het oneerlijk vinden of het gewoon niet weten en ze daarom geïrriteerd raken of boos worden op de mods, meer duidelijk. Zodat iedereen weet waar hij of zij aan toe is en ze ook niet kunnen klagen. En dat scheelt ook weer een hoop onzin gedoe voor de mods de hele tijd. Het zal alleen in hun voordeel werken. Natuurlijk zijn er aparte regels voor reclamestraffen maar die zijn allang duidelijk gemaakt en daar heb ik het ook helemaal niet over. Ik betwijfel eerlijk gezegt of je alles wel hebt doorgelezen en anders is het niet helemaal tot je doorgedrongen wat ik bedoel en wat er allemaal gezegt is.


    Your make-up is terrible

    Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik reageer gewoon meteen op de beginpost: I think you're right, als het is zoals jij zegt dan mag er inderdaad wel wat meer duidelijkheid komen over straffen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik snap dat jullie willen dat alles verduidelijkt wordt etc.
    Maar mods hoeven niet alles uit te leggen en ze doen gewoon wat zij het beste voor het forum vinden.

    Maar het is wel beter als de regels van het bannen beter worden beschreven of worden aangepast in een topic als het nog niet duidelijk genoeg is.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 10:46 ]


    Today will be Girl's Day party with you~

    JatuhCinta schreef:
    (...)

    Ik heb wel het hele topic doorgelezen en vind het best duidelijk wat de mods zeggen. Er zijn niet echt specifieke regels, het ligt aan de situatie Stel jij scheld iemand uit, dan krijg je sneller een ban dan als je reclame aan het maken bent. Dat is toch logisch?
    En dat jij nog niet weet wat wel en wat niet mag, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje lijken alsof je de grenzen juist wil opzoeken. En aangezien het hier om spammen ging, neem ik aan dat je zelf wel door hebt dat je niet meerdere onzinnige reacties achter elkaar moet posten.

    En ik ben de mods trouwens dankbaar voor hun werk. Ze zijn vrijwilligers en hebben er zelf voor gekozen. Maar zonder hun zou deze site een stuk minder leuk zijn. In je hele leven zul je te maken krijgen met regels, daar moet je maar mee leren omgaan. Ik weet zeker dat ik niet op Q had gezeten als de mods er niet waren. Dan zou ik helemaal onder gespamd worden met reclame en weet ik het allemaal voor onzin

    Ik wil niet heel onaardig zijn maar ik heb me nog nooit misdragen bij mijn wezen en ik zoek ook nooit grenzen op want voor mezelf weet ik wel wat die grenzen zijn. Voor mij liggen die grenzen erg laag want ik irriteer me snel al aan mezelf. Tuurlijk maak ik ook wel eens onzinnige topics aan maar dat vind ik zelf vaker dan andere mensen. Ik spam ook niet echt heel erg bij mijn wezen. En ik ben ook blij met de mods maar soms vind ik dat ze te erg zeuren.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 11:09 ]


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Studs schreef:
    Mods moeten niet zeiken dat ze het druk hebben want dat konden ze verwachten toen ze mod werden oftewel je had je dus niet moeten opgeven voor mod als dit een probleem voor je is. Overigens vind ik dat de sfeer op Q niet leuk meer is om het zacht uit te drukken en ik vind dat de ban van Ellen ongepast werd gegeven ook al gedroeg ze zich kinderlijk. Jullie waren ook ooit puber en ik weet zeker dat jullie ook zo waren dus als jullie jullie punt van 'mods zijn ook maar mensen' willen blijven ondersteunen moeten jullie het ook doen.
    Zoals dit topic al zegt geven jullie geen duidelijkheid ook al heb ik dit hele topic gelezen. Ik weet nog niet wat wel mag en niet mag buitenom wat in de regels staat. Zo, dat is eruit.
    Edit; die maartje was wel gepast want zij spamde echt te erg maar toch vind ik dat na 2 topics je een waarschuwing mag geven zonder overleg en daarna als ze doorging je wel overlegt over een ban.


    Ik vind mijn ban ook gewoon niet kunnen. Voor twee onzintopics een week ban. En ik ben het ermee eens, ze kunnen wel zeggen dat ze het druk hebben maar ze wilden zélf mod worden.

    Cousinzoned schreef:
    (...)

    Ik vind mijn ban ook gewoon niet kunnen. Voor twee onzintopics een week ban. En ik ben het ermee eens, ze kunnen wel zeggen dat ze het druk hebben maar ze wilden zélf mod worden.


    Ze wilden zelf mod worden, ja maar jij krijgt het toch ook wel ineens druk doordat er iets binnen je familie gebeurt, je een drukke week heb op school of dat je misschien veel hebt afgesproken met vriendinnen? Ik bedoel, de mods doen dit vrijwillig en hebben zichzelf op gegeven om mod te zijn maar dat betekent nog niet dat ze meteen hun sociale leven en hun familie gedag moeten zeggen en alleen maar op Quizlet moeten zijn of wel soms?


    Physics is awesome

    Occhi schreef:
    (...)

    Ze wilden zelf mod worden, ja maar jij krijgt het toch ook wel ineens druk doordat er iets binnen je familie gebeurt, je een drukke week heb op school of dat je misschien veel hebt afgesproken met vriendinnen? Ik bedoel, de mods doen dit vrijwillig en hebben zichzelf op gegeven om mod te zijn maar dat betekent nog niet dat ze meteen hun sociale leven en hun familie gedag moeten zeggen en alleen maar op Quizlet moeten zijn of wel soms?

    Wel. Ineens? Altijd bedoel je?


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Occhi schreef:
    (...)

    Ze wilden zelf mod worden, ja maar jij krijgt het toch ook wel ineens druk doordat er iets binnen je familie gebeurt, je een drukke week heb op school of dat je misschien veel hebt afgesproken met vriendinnen? Ik bedoel, de mods doen dit vrijwillig en hebben zichzelf op gegeven om mod te zijn maar dat betekent nog niet dat ze meteen hun sociale leven en hun familie gedag moeten zeggen en alleen maar op Quizlet moeten zijn of wel soms?


    Dat kan wel zijn, maar dat is ALTIJD hun excuus 'we hebben het druk'. Altijd. En voor zover ik nu weet heeft iedereen vakantie dus dat scheelt weer heel veel met school.

    Dat het vakantie is wil niet zeggen dat wij geen leven meer hebben, hoor ._.
    En daarbij komt dan nog eens dat mod zijn meer inhoudt dan wat jullie zien, of denken dat we doen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nayade schreef:
    Dat het vakantie is wil niet zeggen dat wij geen leven meer hebben, hoor ._.
    En daarbij komt dan nog eens dat mod zijn meer inhoudt dan wat jullie zien, of denken dat we doen.

    Misschien moeten jullie daar dan eens duidelijker over worden.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Studs schreef:
    (...)
    Wel. Ineens? Altijd bedoel je?


    Er zijn redelijk veel mods, veel verschillende mods en die mensen hebben het niet allemaal op hetzelfde moment druk daardoor hebben sommige mods het druk en andere niet. En ik bedoel, niet altijd maar het is nu vakantie en de mods zullen ook wel bezig zijn met vakantie vieren en bedenken wat ze mee moeten nemen op vakantie, hebben waarschijnlijk een vakantiebaan. Dus het is nu een samenloop van omstadigheden die ervoor zorgen dat de mods het druk hebben. En jij word er toch ook niet op aan gekeken als je het durk hebt?


    Physics is awesome

    Hebben jullie weer een nieuw excuus? Sorry ik ben nog steeds boos over mijn ban totdat ik een echte uitleg krijg.

    Wij worden er niet op aangesproken dat we het druk hebben omdat we geen mods zijn. Ze hebben wel tijd om een twitter aan te maken en bij te houden, om daarop te melden dat we geen bemiddelaars meer hebben maar op Quizlet niet. En toch altijd zeuren dat ze het te druk hebben. Nou dan is het duidelijk dat er mods te weinig zijn. Maar meer aannemen dan ze nu hebben doen ze geloof ik niet aan want in hun ogen zijn het er wel genoeg. Nou als ze het altijd te druk hebben vind ik niet dat er genoeg zijn.
    Daarbij krijg ik de indruk dat ze helemaal geen duidelijkheid willen over bans zodat ze nog altijd kunnen blijven zeggen fouten maken is menselijk en wij zijn ook maar mensen. Het komt een beetje over als jullie favoriete smoesje. Fouten reduceren komt niets van in natuurlijk. Als ik dan iets voorstel wat in jullie voordeel kan werken word ik nog aangevallen er op ook en een excuses kan ik wel vergeten want het is een mod. Een mod is dan wel menselijk maar excuses hoeven ze amper te geven, behalve als héél Quizlet boos op ze zijn.
    En even over Ellens ban, ik geloof er nu wél in dat jullie haar gewoon niet mogen en daarom zo lang geband hebben. Ik dacht dat het normaler was om die personen een forumban te geven en niet voor 7 dagen. Een beetje een extreme maatregel voor wat zij gedaan heeft, zonder een enkele waarschuwing.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 11:30 ]


    Your make-up is terrible