• Dit bericht gaat niet over een specifieke ban of iets dergelijks

    Van de week had ik een gesprekje met een aantal users van Quizlet en uiteindelijk ging het over bans. Ik ben erachter gekomen dat er onder veel users onduidelijkheden zijn over wanneer iemand geband worden en dat mods ook vaak iets anders zeggen.
    Sommige users worden namelijk heel snel geband en andere weer niet. Soms zeggen mods dat oude waarschuwingen niet meetellen en soms tellen ze wel mee als ze een ban geven. Ook hoor ik dat sommige na 2 waarschuwingen een ban krijgen, sommige na 3 waarschuwingen en sommige helemaal niet, die krijgen gewoon heel veel waarschuwingen.
    Ik vraag me dus af of er niet een bepaald systeem of meer duidelijkheid kan komen over wanneer je een ban krijgt? Natuurlijk snap ik dat het niet alleen aan waarschuwingen ligt maar ook aan de ernst van de overtreding.


    Your make-up is terrible

    Cousinzoned schreef:
    Ik zal de PB even posten. Maar dus ik kreeg een week ban voor twee onzintopics terwijl mijn enigste waarschuwing meer als een jaar geleden was. En dit is dus de PB:

    Krull schreef op 15 juli 2012 - 20:47:

    RE: Mag ik even klagen?

    ij en Maartje waren expres aan het spammen, jullie weten heel goed dat dat niet mag want jullie zijn hier actieve users en geen nieuwe users. Jullie deden het om irritant te zijn en lastig te doen, dus vonden wij dat een ban op zn plaats was. Het staat inderdaad niet zo in de regels, maar er kunnen altijd uitzonderingen worden gemaakt. We zullen dit dan ook in de regels vermelden.

    En hoe vaak moeten we nog tegen jou zeggen dat het niet om het aantal waarschuwingen ging bij jouw ban, maar om je gedrag.


    I am an idiot, I move.

    Cousinzoned schreef:
    Ik zal de PB even posten. Maar dus ik kreeg een week ban voor twee onzintopics terwijl mijn enigste waarschuwing meer als een jaar geleden was. En dit is dus de PB:

    Krull schreef op 15 juli 2012 - 20:47:

    RE: Mag ik even klagen?

    ij en Maartje waren expres aan het spammen, jullie weten heel goed dat dat niet mag want jullie zijn hier actieve users en geen nieuwe users. Jullie deden het om irritant te zijn en lastig te doen, dus vonden wij dat een ban op zn plaats was. Het staat inderdaad niet zo in de regels, maar er kunnen altijd uitzonderingen worden gemaakt. We zullen dit dan ook in de regels vermelden.


    Meh. Klinkt logisch wat krull zegt, toch? Ik snap niet helemaal wat je hier nu mee wilt zeggen behalve dat je de mods gelijk geeft 'hmm


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb zo'n gevoel dat we hier niet veel mee opschieten. De users blijven dingen oneerlijk vinden en de mods worden alleen maar chagrijnig :')


    To infinity and beyond •

    Cousinzoned schreef:
    (...)dat stond er wel in. Ik vat het alleen korter samen. Niet dat ik een hele lange PB kreeg, ik kreeg ook maar zo'n twee zinnen met een uitleg die nergens op sloeg.

    Je vat het dan wel kort samen, maar plaatst het zo alsof we geen reden hebben gegeven.
    En soms kom je met 2 zinnen toe om iets uit te leggen. Ik heb in andere topics krak dezelfde reden gelezen gegeven door andere users. Dus ik vind het vreemd dat jij de uitleg op niets vind slaan, terwijl anderen het niet zo vreemd vinden.
    We zouden het gewoon fijn vinden als we dit achterwege kunnen laten en terug leuk op het forum kunnen bezig zijn.

    Assassin schreef:
    (...)

    Je kan het niet echt ongepast noemen aangezien ik het gewoon niet wist. Mij worden dingen vertelt dus ik neem aan dat Ellen gewoon eerlijk is. Ik weet dat ze zich nogal puberaal gedraagt op het moment dus ik vind het ook niet vreemd dat ze dit nu niet gedaan hebben. Ik weet niet wat in er in de rest van van de PB stond dus ik hem ook geen reden om daarmee mijn mening in te trekken.
    Het begint inderdaad duidelijker te worden met de uitzonderingen etc. Toch vind ik eerlijk gezegt wel dat sommige users veel eerder een waarschuwing dan andere. Van sommige is het natuurlijk begrijpelijk omdat ze al eerder dingen gedaan hebben en het dan nog eens doen maar van sommige begrijp ik het niet echt. Ik krijg het idee dat jullie users die jullie met z'n alle niet mogen gewoon eerder een waarschuwen en/of ban geven en ik denk eerlijk gezegt ook niet dat jullie dit kunnen tegenspreken, al zullen jullie dat waarschijnlijk wel doen.
    Misschien is het wel een idee om een algemeen topic over bans gemaakt word waarin alles samengevat word, van de spambots, tot reclamemakers en uitzonderingen en hoe het groot en deels opgelost word.

    Ik geef toe dat 'ongepast' het goede woord niet was. Maar ik wou gewoon even vermelden dat haar reactie leek alsof we geen reden hadden gegeven. En jij had dat blijkbaar ook zo verstaan aan je reactie te zien. Ik verwijt je ook niets ofzo, maar ik wou gewoon even verduidelijken wat er niet stond.
    Dat niet iedereen kan even goed met iedereen overweg kan, is een feit. Maar net daarom mag een mod op dat vlak niet op eigen houtje handelen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Proximity schreef:
    Ik heb zo'n gevoel dat we hier niet veel mee opschieten. De users blijven dingen oneerlijk vinden en de mods worden alleen maar chagrijnig :')


    De laatste weken kunnen mods niets meer goed doen, en wordt er enkel nog commentaar gegeven, en dan is het de bedoeling dat wij niet chagrijnig worden?
    Zoals al eerder is gezegd, wij zijn mensen, wij hebben ook gevoelens.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2012 - 23:28 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nayade schreef:
    (...)

    De laatste weken kunnen mods niets meer goed doeb, en wordt er enkel nog commentaar gegeven, en dan is het de bedoeling dat wij niet chagrijnig worden?
    Zoals al eerder is gezegd, wij zijn mensen, wij hebben ook gevoelens.


    Ik zeg ook niet dat ik jullie niet snap, en dat ik niet snap waarom jullie chagrijnig worden hoor? Het is logisch dat het bij jullie ook hoog zit door dat gedoe van een paar weken terug. Maar goed, ik vind dat de sfeer van Q weer even gezellig moet worden want dit is niet echt leuk meer.


    To infinity and beyond •

    Dat gedoe tussen Users en mods word echt irritant.(cat)
    Het is niet leuk voor beide kanten D:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Alakay schreef:
    (...)
    En hoe vaak moeten we nog tegen jou zeggen dat het niet om het aantal waarschuwingen ging bij jouw ban, maar om je gedrag.


    Welk gedrag dan. Alleen die ene keer, 10 minuten? En dit is bovendien de 1e keer dat ik dat hoor.

    Cousinzoned schreef:
    (...)

    Welk gedrag dan. Alleen die ene keer, 10 minuten? En dit is bovendien de 1e keer dat ik dat hoor.



    Owja, want je bent zo'n engeltje normaal ^^


    quidquid excusatio prandium pro

    LacunaCoil schreef:
    Dat gedoe tussen Users en mods word echt irritant.(cat)
    Het is niet leuk voor beide kanten D:
    Net wat ik dacht .


    Shoganai i ne~

    Sjiriki schreef:
    (...)


    Owja, want je bent zo'n engeltje normaal ^^


    Says who?

    Cousinzoned schreef:
    (...)

    Says who?


    Wait, let me introduce myself!



    OR!

    [ bericht aangepast op 15 juli 2012 - 23:43 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    LacunaCoil schreef:
    Dat gedoe tussen Users en mods word echt irritant.(cat)
    Het is niet leuk voor beide kanten D:

    Goed gezegd.


    'Time you enjoy wasting, is not wasted.' - John Lennon

    Mods moeten niet zeiken dat ze het druk hebben want dat konden ze verwachten toen ze mod werden oftewel je had je dus niet moeten opgeven voor mod als dit een probleem voor je is. Overigens vind ik dat de sfeer op Q niet leuk meer is om het zacht uit te drukken en ik vind dat de ban van Ellen ongepast werd gegeven ook al gedroeg ze zich kinderlijk. Jullie waren ook ooit puber en ik weet zeker dat jullie ook zo waren dus als jullie jullie punt van 'mods zijn ook maar mensen' willen blijven ondersteunen moeten jullie het ook doen.
    Zoals dit topic al zegt geven jullie geen duidelijkheid ook al heb ik dit hele topic gelezen. Ik weet nog niet wat wel mag en niet mag buitenom wat in de regels staat. Zo, dat is eruit.
    Edit; die maartje was wel gepast want zij spamde echt te erg maar toch vind ik dat na 2 topics je een waarschuwing mag geven zonder overleg en daarna als ze doorging je wel overlegt over een ban.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2012 - 1:57 ]


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Studs schreef:

    Zoals dit topic al zegt geven jullie geen duidelijkheid ook al heb ik dit hele topic gelezen. Ik weet nog niet wat wel mag en niet mag buitenom wat in de regels staat. Zo, dat is eruit.


    Ik heb wel het hele topic doorgelezen en vind het best duidelijk wat de mods zeggen. Er zijn niet echt specifieke regels, het ligt aan de situatie Stel jij scheld iemand uit, dan krijg je sneller een ban dan als je reclame aan het maken bent. Dat is toch logisch?
    En dat jij nog niet weet wat wel en wat niet mag, dat vind ik eerlijk gezegd een beetje lijken alsof je de grenzen juist wil opzoeken. En aangezien het hier om spammen ging, neem ik aan dat je zelf wel door hebt dat je niet meerdere onzinnige reacties achter elkaar moet posten.

    En ik ben de mods trouwens dankbaar voor hun werk. Ze zijn vrijwilligers en hebben er zelf voor gekozen. Maar zonder hun zou deze site een stuk minder leuk zijn. In je hele leven zul je te maken krijgen met regels, daar moet je maar mee leren omgaan. Ik weet zeker dat ik niet op Q had gezeten als de mods er niet waren. Dan zou ik helemaal onder gespamd worden met reclame en weet ik het allemaal voor onzin


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!