• Dit bericht gaat niet over een specifieke ban of iets dergelijks

    Van de week had ik een gesprekje met een aantal users van Quizlet en uiteindelijk ging het over bans. Ik ben erachter gekomen dat er onder veel users onduidelijkheden zijn over wanneer iemand geband worden en dat mods ook vaak iets anders zeggen.
    Sommige users worden namelijk heel snel geband en andere weer niet. Soms zeggen mods dat oude waarschuwingen niet meetellen en soms tellen ze wel mee als ze een ban geven. Ook hoor ik dat sommige na 2 waarschuwingen een ban krijgen, sommige na 3 waarschuwingen en sommige helemaal niet, die krijgen gewoon heel veel waarschuwingen.
    Ik vraag me dus af of er niet een bepaald systeem of meer duidelijkheid kan komen over wanneer je een ban krijgt? Natuurlijk snap ik dat het niet alleen aan waarschuwingen ligt maar ook aan de ernst van de overtreding.


    Your make-up is terrible

    Alakay schreef:
    (...)
    Excuus? Wij hebben het druk ja. Ik ben momenteel voor mijn gevoel 100 dingen tegelijk aan het regelen, werk, school, vakantie, sociaal leven.
    Maar om even te reageren verder... Wij overleggen bans altijd, dus je bent nooit overgeleverd aan de willekeur van 1 mod. Niet dat dat geloofd wordt, maar goed. Ik weet wel beter.
    Maar de meeste reageren niet omdat ze geen zin hebben om te reageren op mensen die hun zwart maken. Gewoon moe van die discussies. Want wat er ook door ons gezegd wordt, het wordt toch niet geloofd. We zijn toch slecht, dus waarom zouden we reageren?


    Nee, ik geloof ik echt wel dat er overlegt word hoor. Ik neem aan dat als een mod zoiets in zijn of haar eentje doet dat die er echt wel op aangesproken word. Het idee was meer voor de users omdat die vaak met hun mond vol tanden staan als er iets gebeurd omdat het niet echt duidelijk is. Voor mij ook niet, dat moet ik toegeven. Ik snap jullie beweegredenen lang niet altijd en soms lijken dingen daardoor gewoon oneerlijk.


    Your make-up is terrible

    Alakay schreef:
    (...)
    Je hebt niet per se 3 waarschuwingen nodig voor een ban. Als je gewoon zit te stangen, of te rellen, kun je direct eentje krijgen. Spambots bannen we ook direct permanent zonder te waarschuwen etc.
    Voor kleinere dingen word je na 3x waarschuwen geband, voor grotere dingen kun je direct een ban verwachten.


    Ik snap het maar wat zijn spambots?


    Physics is awesome

    Occhi schreef:
    (...)

    Ik snap het maar wat zijn spambots?

    bots die alleen maar reclame posten.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Occhi schreef:
    (...)

    Ik snap het maar wat zijn spambots?

    Van die accounts die op het forum reclame gaan maken voor webwinkels. Accounts die echt alleen zijn gemaakt voor reclame. Ze hebben vaak een naam als hgjgeys en dus makkelijk te herkennen.


    I am an idiot, I move.

    Occhi schreef:
    (...)

    Ik snap het maar wat zijn spambots?
    Users die steeds reclame posten, maar die berichten worden meteen verwijderd door de mods. Als je een topic ziet in je geschiedenis die niet gelezen is, maar als je klikt en er niks nieuws is bijgkomen, weet je hoe laat het is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Assassin schreef:
    (...)

    Nee, ik geloof ik echt wel dat er overlegt word hoor. Ik neem aan dat als een mod zoiets in zijn of haar eentje doet dat die er echt wel op aangesproken word. Het idee was meer voor de users omdat die vaak met hun mond vol tanden staan als er iets gebeurd omdat het niet echt duidelijk is. Voor mij ook niet, dat moet ik toegeven. Ik snap jullie beweegredenen lang niet altijd en soms lijken dingen daardoor gewoon oneerlijk.

    Ja, ik weet dat het soms oneerlijk lijkt, maar dat is echt niet de bedoeling. We bespreken alles wat we doen, anders worden we er zoals je zegt op aangesproken. Daarom dat sommigen hun waarschuwing/ban ook pas een dag of 2 later krijgen (wegens het bespreken). Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Vanitysbitch schreef:
    Daar is veel idd veel onduidelijkheid over


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Ik heb eigenlijk zo onderhand zo'n hekel aan le mods gekregen door verschillende dingen, dat ik me soms afvraag wat ik hier doe.
    Mujah, inderdaad, soms zijn bans echt onduidelijk en volgens mij gaat het er niet altijd eerlijk aan toe..


    SLOAN.

    PercyWood schreef:
    was dat op de Qchat waar ik ook bij zat op dat moment?
    Ik ben het met je eens; Hale werd nooit erg streng bestraft voor wat ze deed naar mijn idee, terwijl anderen zonder waarschuwingen ineens een ban krijgen.

    Heeft er misschien al iemand aan gedacht dat er nu een beetje strenger gereageerd wordt om situaties zoals Hale te voorkomen? Dus wat willen jullie? Quizlet eerst volkomen op stelten of voorkomen dat Quizlet naar de vaantjes gaat? -om het in het ergste geval te zeggen-

    Assassin schreef:
    (...)

    Sorry modjes, maar ik vind nu dat jullie een grote hoop onzin uitkramen. Dit is een typisch voorbeeld van users die jullie wel en niet mogen want andere actieve users krijgen alleen maar een waarschuwing.

    Nu trek je veel te snel conclusies naar mijn mening. Ellen heeft niet heel haar pb online gezet. En net in het andere deel van haar pb staat waarom zij en Maartje geband zijn. Dus ik vind deze reactie ongepast aangezien Ellen verzwijgt dat er daadwerkelijk wel een reden in staat.

    En op de rest: zoals er gezegd is, worden bans overlegd. En soms kunnen ze raar overkomen, maar dat hangt van de situatie af. Maar dat wil niet zeggen dat we overhaast te werk gingen. We hebben alleen maar het beste met Q voor en we proberen ons hiernaar te gedragen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Geller schreef:
    Ik heb eigenlijk zo onderhand zo'n hekel aan le mods gekregen door verschillende dingen, dat ik me soms afvraag wat ik hier doe.
    Mujah, inderdaad, soms zijn bans echt onduidelijk en volgens mij gaat het er niet altijd eerlijk aan toe..

    Zou je het hele topic door willen lezen voor je reageert. Dat je een hekel aan ons hebt, daar kan ik niets aan doen. Maar we hebben net uitgelegd hoe het komt dat de bans zo verschillen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Scandal schreef:
    (...)
    Nu trek je veel te snel conclusies naar mijn mening. Ellen heeft niet heel haar pb online gezet. En net in het andere deel van haar pb staat waarom zij en Maartje geband zijn. Dus ik vind deze reactie ongepast aangezien Ellen verzwijgt dat er daadwerkelijk wel een reden in staat.

    En op de rest: zoals er gezegd is, worden bans overlegd. En soms kunnen ze raar overkomen, maar dat hangt van de situatie af. Maar dat wil niet zeggen dat we overhaast te werk gingen. We hebben alleen maar het beste met Q voor en we proberen ons hiernaar te gedragen. =)
    dat stond er wel in. Ik vat het alleen korter samen. Niet dat ik een hele lange PB kreeg, ik kreeg ook maar zo'n twee zinnen met een uitleg die nergens op sloeg.

    Geller schreef:
    Ik heb eigenlijk zo onderhand zo'n hekel aan le mods gekregen door verschillende dingen, dat ik me soms afvraag wat ik hier doe.
    Mujah, inderdaad, soms zijn bans echt onduidelijk en volgens mij gaat het er niet altijd eerlijk aan toe..


    Gedeeltelijk mee eens. Alleen vind ik niet adt de bans oneerlijk zijn. Dat deel niet. De rest kan er heeeel oneerlijk aan toegaan.


    quidquid excusatio prandium pro

    Scandal schreef:
    (...)
    Nu trek je veel te snel conclusies naar mijn mening. Ellen heeft niet heel haar pb online gezet. En net in het andere deel van haar pb staat waarom zij en Maartje geband zijn. Dus ik vind deze reactie ongepast aangezien Ellen verzwijgt dat er daadwerkelijk wel een reden in staat.

    En op de rest: zoals er gezegd is, worden bans overlegd. En soms kunnen ze raar overkomen, maar dat hangt van de situatie af. Maar dat wil niet zeggen dat we overhaast te werk gingen. We hebben alleen maar het beste met Q voor en we proberen ons hiernaar te gedragen. =)


    Je kan het niet echt ongepast noemen aangezien ik het gewoon niet wist. Mij worden dingen vertelt dus ik neem aan dat Ellen gewoon eerlijk is. Ik weet dat ze zich nogal puberaal gedraagt op het moment dus ik vind het ook niet vreemd dat ze dit nu niet gedaan hebben. Ik weet niet wat in er in de rest van van de PB stond dus ik hem ook geen reden om daarmee mijn mening in te trekken.
    Het begint inderdaad duidelijker te worden met de uitzonderingen etc. Toch vind ik eerlijk gezegt wel dat sommige users veel eerder een waarschuwing dan andere. Van sommige is het natuurlijk begrijpelijk omdat ze al eerder dingen gedaan hebben en het dan nog eens doen maar van sommige begrijp ik het niet echt. Ik krijg het idee dat jullie users die jullie met z'n alle niet mogen gewoon eerder een waarschuwen en/of ban geven en ik denk eerlijk gezegt ook niet dat jullie dit kunnen tegenspreken, al zullen jullie dat waarschijnlijk wel doen.
    Misschien is het wel een idee om een algemeen topic over bans gemaakt word waarin alles samengevat word, van de spambots, tot reclamemakers en uitzonderingen en hoe het groot en deels opgelost word.


    Your make-up is terrible

    Ik zal de PB even posten. Maar dus ik kreeg een week ban voor twee onzintopics terwijl mijn enigste waarschuwing meer als een jaar geleden was. En dit is dus de PB:

    Krull schreef op 15 juli 2012 - 20:47:

    RE: Mag ik even klagen?

    ij en Maartje waren expres aan het spammen, jullie weten heel goed dat dat niet mag want jullie zijn hier actieve users en geen nieuwe users. Jullie deden het om irritant te zijn en lastig te doen, dus vonden wij dat een ban op zn plaats was. Het staat inderdaad niet zo in de regels, maar er kunnen altijd uitzonderingen worden gemaakt. We zullen dit dan ook in de regels vermelden.

    Assassin schreef:
    (...)

    Je kan het niet echt ongepast noemen aangezien ik het gewoon niet wist. Mij worden dingen vertelt dus ik neem aan dat Ellen gewoon eerlijk is. Ik weet dat ze zich nogal puberaal gedraagt op het moment dus ik vind het ook niet vreemd dat ze dit nu niet gedaan hebben. Ik weet niet wat in er in de rest van van de PB stond dus ik hem ook geen reden om daarmee mijn mening in te trekken.
    Het begint inderdaad duidelijker te worden met de uitzonderingen etc. Toch vind ik eerlijk gezegt wel dat sommige users veel eerder een waarschuwing dan andere. Van sommige is het natuurlijk begrijpelijk omdat ze al eerder dingen gedaan hebben en het dan nog eens doen maar van sommige begrijp ik het niet echt. Ik krijg het idee dat jullie users die jullie met z'n alle niet mogen gewoon eerder een waarschuwen en/of ban geven en ik denk eerlijk gezegt ook niet dat jullie dit kunnen tegenspreken, al zullen jullie dat waarschijnlijk wel doen.
    Misschien is het wel een idee om een algemeen topic over bans gemaakt word waarin alles samengevat word, van de spambots, tot reclamemakers en uitzonderingen en hoe het groot en deels opgelost word.

    Jij weet helemaal niet wie wanneer een waarschuwing krijgt. Dat is namelijk privé. Wij delen heel wat waarschuwingen uit, ook aan onbekende users, ook aan nieuwe users.


    I am an idiot, I move.