• Dit bericht gaat niet over een specifieke ban of iets dergelijks

    Van de week had ik een gesprekje met een aantal users van Quizlet en uiteindelijk ging het over bans. Ik ben erachter gekomen dat er onder veel users onduidelijkheden zijn over wanneer iemand geband worden en dat mods ook vaak iets anders zeggen.
    Sommige users worden namelijk heel snel geband en andere weer niet. Soms zeggen mods dat oude waarschuwingen niet meetellen en soms tellen ze wel mee als ze een ban geven. Ook hoor ik dat sommige na 2 waarschuwingen een ban krijgen, sommige na 3 waarschuwingen en sommige helemaal niet, die krijgen gewoon heel veel waarschuwingen.
    Ik vraag me dus af of er niet een bepaald systeem of meer duidelijkheid kan komen over wanneer je een ban krijgt? Natuurlijk snap ik dat het niet alleen aan waarschuwingen ligt maar ook aan de ernst van de overtreding.


    Your make-up is terrible

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Een ban voor een week voor 2 onzintopics vind ik toch wel lichtelijk overdreven. Doe dan een forumban van een week ofzo of een ban van 2 dagen, dat lijkt mij een normalere straf.


    Kunnen we ondertussen eens stoppen over deze ban? Het verleden is verleden en blijft daar ook. Er is ondertussen al vaak gezegd dat het ons op dat moment het beste leek. Er valt niet over te discussiëren. Je kan misschien wel denken dat dit of dat beter was geweest, maar jullie zien het niet vanuit ons perspectief. Dat begrijp ik ook. En het enige waar wij achter vragen is om een beetje respect om onze acties.

    Ik begrijp heel goed dat Ellen het niet fijn vond om geband te worden. Maar begrijp dan ook dat het niet even fijn is om iemand te bannen. En begin niet met het gezever van: 'maar jullie moeten haar niet, dus is het wel makkelijk'. Nee, wij overleggen het eerlijk.

    Ik vind dat we nu moeten stoppen over deze ban. Het is in theorie toch maar offtopic. Ook hebben de twitters over Q hier niets mee te maken, dus die laten we ook achterwege.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Cousinzoned schreef:
    (...)

    Hm. Waar had ik ook alweer gelezen dat jullie niet iemand meer straffen zouden geven omdat ze diegene niet mogen? En ja, ik weet dat jullie mij niet mogen. Maar dat denk ik ook over de mods. Allemaal op ééntje na, nu blij? En nu noem ik dit pas een antwoord.

    Wij geven geen ergere straffen aan mensen die we niet graag hebben, onthoud dat nu toch eens eindelijk. Het kan mij echt niet schelen dat je mij niet kan uitstaan, ik ben hier al mod, niet als vriendin van zovelen..
    Als je dit een antwoord noemt, ben je dan blij en kan je nu terug normaal doen? Dankjewel.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Scandal schreef:
    (...)

    Kunnen we ondertussen eens stoppen over deze ban? Het verleden is verleden en blijft daar ook. Er is ondertussen al vaak gezegd dat het ons op dat moment het beste leek. Er valt niet over te discussiëren. Je kan misschien wel denken dat dit of dat beter was geweest, maar jullie zien het niet vanuit ons perspectief. Dat begrijp ik ook. En het enige waar wij achter vragen is om een beetje respect om onze acties.

    Ik begrijp heel goed dat Ellen het niet fijn vond om geband te worden. Maar begrijp dan ook dat het niet even fijn is om iemand te bannen. En begin niet met het gezever van: 'maar jullie moeten haar niet, dus is het wel makkelijk'. Nee, wij overleggen het eerlijk.

    Ik vind dat we nu moeten stoppen over deze ban. Het is in theorie toch maar offtopic. Ook hebben de twitters over Q hier niets mee te maken, dus die laten we ook achterwege.
    Mag ik toch 1 iets vragen over deze ban, want dat vond ik onduidelijk. Hoe komt het dat haar ban was afgelopen en ze de dag erna alweer geband was? Vond ik een beetje verwarrend.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Mag ik toch 1 iets vragen over deze ban, want dat vond ik onduidelijk. Hoe komt het dat haar ban was afgelopen en ze de dag erna alweer geband was? Vond ik een beetje verwarrend.


    Omdat door een of ander probleem enkele mensen waren ontband, maar de bans waren nog niet afgelopen, dus hebben we weer moeten bannen tot haar oorspronkelijke ban was afgelopen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    En zo zie je maar weer dat democratie alleen maar tot bekvechten leidt. (cat)
    Pompompom.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    En zo zie je maar weer dat democratie alleen maar tot bekvechten leidt. (cat)
    Pompompom.

    Sommige hebben wel punten. Het is niet dat we tegen de mods zijn maar we laten gewoon even onze mening daar over los. Sommige mensen maken daar bekvechten van, sommige stoppen er mee nadat ze hun punt hebben gedropt. Het bekvechten is dus totaal niet nodig (:


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Studs schreef:
    Een bemiddelaar zou erg goed van pas komen..


    Dat dacht ik al een paar pagina's terug maar ik wilde het niet zeggen/schrijven


    Physics is awesome

    Occhi schreef:
    (...)

    Dat dacht ik al een paar pagina's terug maar ik wilde het niet zeggen/schrijven

    Waarom niet? Niks ergs vind ik..


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ik heb de laatste drie pagina's niet doorgelezen omdat ik zo weg moet maar wel even een reactie wilde plaatsen.

    Ik weet niet hoe het gaat als iemand geband wordt, maar ik denk dat de oplossing er gewoon in ligt dat als iemand geband wordt er gewoon een goede uitleg bij krijgt. Als die uitleg goed is, zal er ook geen onduidelijkheid over ontstaan. Dat de uitzondering op de regel gewoon even goed uitgelegd wordt aan de user. Dan is het opgelost lijkt me?

    Ik weet niet wat voor een bericht naar een user gestuurd wordt als hij geband wordt, maar uit dit topic kan ik concluderen dat dit niet altijd even duidelijk is; anders zou dit topic er niet zijn.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ah wat amusant.

    Zou er niet gewoon een officieel topic kunnen aangemaakt worden met daarin heel duidelijk hoe je wordt bestraft voor wat en vanaf wanneer? Er staat wel in de regels wat er allemaal verboden is, maar het zou best handig zijn als er bijvoorbeeld stond: Voor dit soort gedrag moet je zo ver gaan om deze straf te krijgen. Voorbeelden van uitzonderingen zijn.

    Verder vind ik ook wel dat het meestal niet echt duidelijk is waarom mensen worden geband, krijgen ze altijd een mail met een verklaring of moeten ze daar zelf om vragen? Ik heb namelijk nog nooit een 'straf' gehad. Als dat zo is, vind ik dat elke gebande user een mail moet krijgen met een lange, duidelijke uitleg waarom, zodat hij/zij geen vragen heeft en er geen eeuwenlange discussies meer komen, of toch minder aangezien die er altijd zullen zijn.


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik snap best dat sommige mensen geïrriteerd zijn over die bans, maar je kunt je ook aanstellen.. als je de regels bewust overtreed moet je niet gaan mekkeren als je wordt geband. Dan heb je het naar mijn mening zelf naar gemaakt,


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    LaJoie schreef:
    Ah wat amusant.

    Zou er niet gewoon een officieel topic kunnen aangemaakt worden met daarin heel duidelijk hoe je wordt bestraft voor wat en vanaf wanneer? Er staat wel in de regels wat er allemaal verboden is, maar het zou best handig zijn als er bijvoorbeeld stond: Voor dit soort gedrag moet je zo ver gaan om deze straf te krijgen. Voorbeelden van uitzonderingen zijn.

    Verder vind ik ook wel dat het meestal niet echt duidelijk is waarom mensen worden geband, krijgen ze altijd een mail met een verklaring of moeten ze daar zelf om vragen? Ik heb namelijk nog nooit een 'straf' gehad. Als dat zo is, vind ik dat elke gebande user een mail moet krijgen met een lange, duidelijke uitleg waarom, zodat hij/zij geen vragen heeft en er geen eeuwenlange discussies meer komen, of toch minder aangezien die er altijd zullen zijn.


    Zoals we al gezegd hebben in dit topic is elke situatie anders. We kunnen geen topic aanmaken met de uitzonderingen want dan zou je honderden situaties moeten gaan verzinnen.
    Bij elke ban moet een volledige reden en een korte reden worden gegeven. De volledige reden krijgt de user per mail toegestuurd, de korte reden komt in het ban-topic te staan.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    (...)

    Zoals we al gezegd hebben in dit topic is elke situatie anders. We kunnen geen topic aanmaken met de uitzonderingen want dan zou je honderden situaties moeten gaan verzinnen.
    Bij elke ban moet een volledige reden en een korte reden worden gegeven. De volledige reden krijgt de user per mail toegestuurd, de korte reden komt in het ban-topic te staan.
    Misschien kan dit wel wat duidelijker, want goed weet wat die niveaus inhouden.
    Voor extreme gevallen tellen deze maatregelen.
    Niveau 8 = 7 dagen ban
    Niveau 9 = 10 dagen ban
    Niveau 10 = 14 dagen ban
    Niveau 11 = 31 dagen ban
    Niveau 12 = 60 dagen ban
    Niveau 13 = Perm ban

    Als er meer dan drie straffen in 30 dagen zijn uitgedeeld, zal een ban van 7 dagen volgen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?