• Ik neem al een tijd de pil en heb er niets anders dan voordelen mee.
    Maar ik neem zo'n strip uit, hang "de rode vlag" buiten en dan op de 5de dag begin ik weer een nieuwe strip.

    Ik geloof normaal gezien dat je op de 1ste dag een nieuwe strip moet beginnen, maar mijn dokter zei 5de dus luister ik netjes.

    Maar to the point, ik vroeg me af of er hier mensen zijn die de strips enkele maanden achter elkaar nemen zodat hun "rode vlag" niet buiten hangt.

    Ik ben namelijk van plan om twee strips achter elkaar te nemen aangezien ik anders mijn vlag mag laten wapperen tijdens een picknick bij mijn leerkracht thuis.
    En dat leek me nu niet bepaald aangenaam.

    Iemand enig idee of dat kwaad kan?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Negligible schreef:
    Nee, hoor. Dat doe je juist (: Je stopt met je pil, daarna wacht je 7 dagen (stopweek) en dan neem je hem weer verder. Maar het is omdat Leannan zegt dat zij maar 5 dagen stopt..

    Oké, dan snap ik je. (:

    En even on-topic: Ik slik zelf echt enorm veel en vaak door. Ik stop vaak in vakanties omdat ik het juist NIET wil hebben op school, dat vind ik zo'n gedoe want ik ben het meestal heeeeeeeel erg.

    Sting schreef:
    (...)
    Dat is niet schadelijk, alleen wordt de kans op doorbraakbloedingen groter.


    Momentum schreef:
    (...)

    Het kan überhaupt niet kwaad om hem gewoon door te blijven slikken. Ze zeggen alleen dat het niet handig is, omdat je dan bloedingen kan krijgen op onhandige momenten. (Spreekt uit ervaring)


    M'n dokter heeft me uitdrukkelijk gezegd dat ik mijn pil nooit meer dan 3 maanden mag doornemen omdat ik dan alleen maar m'n lichaam naar de klote help. Volgens hem verstoord het je ritme, kom je sneller bij, heb je last van misselijkheden en zou je meer kans kunnen krijgen op bloedvaat verstoppen en kanker (al twijfel ik hier sterk aan). En als je dan na een lange tijd terug je stopweek hebt komen je maandstonden veel heviger dan als je maandelijks een stopweek inlast. (Ik zeg alleen maar wat m'n dokter mij verteld heeft)

    Een vriendin van me had ooit 5 strips na elkaar geslikt en toen zijn haar maandstonden 2 maanden uitgebleven.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Dan kan geen kwaad hoor. Ik hier ooit eens gelezen dat iemand hem altijd doorneemt. Ik stop altijd na mijn strip. (Vroeger zeiden ze altijd dat je eens de kuis moest doen door te stoppen, maar dat is niet waar. Of dacht ik toch.)

    Ik vind het trouwens raar dat jij na 5 dagen terug slikt. Is het geen 7?

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 16:29 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Aperio schreef:
    (...)

    M'n dokter heeft me uitdrukkelijk gezegd dat ik mijn pil nooit meer dan 3 maanden mag doornemen omdat ik dan alleen maar m'n lichaam naar de klote help. Volgens hem verstoord het je ritme, kom je sneller bij, heb je last van misselijkheden en zou je meer kans kunnen krijgen op bloedvaat verstoppen en kanker (al twijfel ik hier sterk aan). En als je dan na een lange tijd terug je stopweek hebt komen je maandstonden veel heviger dan als je maandelijks een stopweek inlast. (Ik zeg alleen maar wat m'n dokter mij verteld heeft)

    Een vriendin van me had ooit 5 strips na elkaar geslikt en toen zijn haar maandstonden 2 maanden uitgebleven.


    Trombose, daardoor, en omdat het de hele kant van mijn vader familie het heeft inc. mijn papa, word ik daar om de drie maanden op getest. Echt gezond is het niet vooral de bijwerkingen maar de werking is wel prettig. Mijn dokter zei trouwens ook als ik ooit een kind wil dat het gewoon langer duurt voordat het lukt en de kans op een afwijking groter is.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Boutella schreef:
    Trombose, daardoor, en omdat het de hele kant van mijn vader familie het heeft inc. mijn papa, word ik daar om de drie maanden op getest. Echt gezond is het niet vooral de bijwerkingen maar de werking is wel prettig. Mijn dokter zei trouwens ook als ik ooit een kind wil dat het gewoon langer duurt voordat het lukt en de kans op een afwijking groter is.

    Dat en de de trombose is iets waar ik echt voor vrees. Trombose komt bij ons ook super vaak voor in de familie..

    Fierte schreef:
    (...)
    Dat en de de trombose is iets waar ik echt voor vrees. Trombose komt bij ons ook super vaak voor in de familie..


    Bij mij ook. Mijn vader, en al zijn opa's en oma's zijn eraan gestorven. Ook mijn oma en opa zelf hebben er veel last van in de vorm van tia's en plaatselijke, tijdelijke verlammingen. Daarom word ik ook getest en werd het me afgeraden, vliegen mag ik ook niet te vaak en helemaal niet in combinatie met de pil.
    Kinderen, ik wil ze zelf niet. Egoïstisch vind ik het krijgen van kinderen dus dat is bij mij geen probleem alleen het is me verteld dus ik houd er rekening mee.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Aperio schreef:
    (...)

    M'n dokter heeft me uitdrukkelijk gezegd dat ik mijn pil nooit meer dan 3 maanden mag doornemen omdat ik dan alleen maar m'n lichaam naar de klote help. Volgens hem verstoord het je ritme, kom je sneller bij, heb je last van misselijkheden en zou je meer kans kunnen krijgen op bloedvaat verstoppen en kanker (al twijfel ik hier sterk aan). En als je dan na een lange tijd terug je stopweek hebt komen je maandstonden veel heviger dan als je maandelijks een stopweek inlast. (Ik zeg alleen maar wat m'n dokter mij verteld heeft)

    Een vriendin van me had ooit 5 strips na elkaar geslikt en toen zijn haar maandstonden 2 maanden uitgebleven.

    Volgens mij valt dat wel mee. Artikel over doorslikken van de pil.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Sting schreef:
    (...)
    Volgens mij valt dat wel mee. Artikel over doorslikken van de pil.


    Sorry, maar ik begrijp best dat ze haar dokter, die gestudeert heeft en een diploma heeft etc., meer vertrouwd dan jullie of een internet artikel. ^^
    Niet aanvallend bedoeld op jou hoor. :3 Zelf heb ik absoluut geen verstand van de pil want ik slik hem niet.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Dat kan,
    yeeey biologie.
    Je meot het niet te vaak en te lang doen want anders propt het alles in je lijf op en raakt het systeem ontregeld


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    MissStoran schreef:
    Dat kan,
    yeeey biologie.
    Je meot het niet te vaak en te lang doen want anders propt het alles in je lijf op en raakt het systeem ontregeld
    Dat is denk ik niet waar, want als je de pil neemt regelt dat je lichaam en kan er niet veel ontregelt worden. Je maandstonden zijn dan namelijk ook niet echt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Sting schreef:
    (...)
    Volgens mij valt dat wel mee. Artikel over doorslikken van de pil.


    Ja, ik geloof ook niet zomaar klakkeloos alles wat op internet staat. Maar ik snap niet waarom, als het volgens dat artikel niet schadig is, mijn dokter juist zegt van wel, die er tenslotte voor gestudeerd heeft.
    Maar ja, hoe het ook is, ik ga het niet uitproberen om te zien wat waar is. :Y)


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Aperio schreef:
    (...)

    Ja, ik geloof ook niet zomaar klakkeloos alles wat op internet staat. Maar ik snap niet waarom, als het volgens dat artikel niet schadig is, mijn dokter juist zegt van wel, die er tenslotte voor gestudeerd heeft.
    Maar ja, hoe het ook is, ik ga het niet uitproberen om te zien wat waar is. :Y)
    Mijn dokter heeft er anders nooit een probleem van gemaakt eigenlijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Boutella schreef:
    Bij mij ook. Mijn vader, en al zijn opa's en oma's zijn eraan gestorven. Ook mijn oma en opa zelf hebben er veel last van in de vorm van tia's en plaatselijke, tijdelijke verlammingen. Daarom word ik ook getest en werd het me afgeraden, vliegen mag ik ook niet te vaak en helemaal niet in combinatie met de pil.
    Kinderen, ik wil ze zelf niet. Egoïstisch vind ik het krijgen van kinderen dus dat is bij mij geen probleem alleen het is me verteld dus ik houd er rekening mee.

    Waarom vind je dat?

    Aperio schreef:
    (...)

    M'n dokter heeft me uitdrukkelijk gezegd dat ik mijn pil nooit meer dan 3 maanden mag doornemen omdat ik dan alleen maar m'n lichaam naar de klote help. Volgens hem verstoord het je ritme, kom je sneller bij, heb je last van misselijkheden en zou je meer kans kunnen krijgen op bloedvaat verstoppen en kanker (al twijfel ik hier sterk aan). En als je dan na een lange tijd terug je stopweek hebt komen je maandstonden veel heviger dan als je maandelijks een stopweek inlast. (Ik zeg alleen maar wat m'n dokter mij verteld heeft)

    Een vriendin van me had ooit 5 strips na elkaar geslikt en toen zijn haar maandstonden 2 maanden uitgebleven.


    Een mama van een vriendin van mij (die verpleegster is) heeft mij er ook voor gewaarschuwd. Dat je rapper bloedklonters krijgt en al zeker van een bepaald merk pil. Moet ik nou net weer die nemen --" Maar ik ga dus door die reden veranderen van pil


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    Een mama van een vriendin van mij (die verpleegster is) heeft mij er ook voor gewaarschuwd. Dat je rapper bloedklonters krijgt en al zeker van een bepaald merk pil. Moet ik nou net weer die nemen --" Maar ik ga dus door die reden veranderen van pil

    Mag ik weten welk merk? (desnoods in een pb of gb bericht)