• Is er iemand die weet wat een epitheton is en het mij zo beknopt en duidelijk mogelijk kan uitleggen? Ik heb Google al gebruikt, maar ik kom niet op iets duidelijks.
    Thank you!

    Tadaaa!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wikipedia al geprobeerd?


    Deep inside, I've never felt alive

    Frodo schreef:
    Tadaaa!

    Ja, ik heb het al gezien, maar ik word er eerlijk gezegd niet echt wijzer uit. :')
    Kan het zijn dat het misschien twee woordverbindingen zijn die altijd vast bij elkaar staan? Bijvoorbeeld 'zinloos geweld' of een 'gevoelige snaar'? Dat is toch wat ik denk, maar ik ben niet zeker...

    Stoppable schreef:
    Wikipedia al geprobeerd?


    Ghehe, ik had precies hetzelfde (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Neenie schreef:
    (...)
    Ja, ik heb het al gezien, maar ik word er eerlijk gezegd niet echt wijzer uit. :')
    Kan het zijn dat het misschien twee woordverbindingen zijn die altijd vast bij elkaar staan? Bijvoorbeeld 'zinloos geweld' of een 'gevoelige snaar'? Dat is toch wat ik denk, maar ik ben niet zeker...


    Ja, ik geraak ook niet zo goed uit de uitleg van wikipedia maar jouw uitleg klopt denk ik wel...


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Lol, het staat gewoon letterlijk op Wikipedia. Sorry guys, ik ben echt moe en afgepeigerd door die examens. (no_chears) Bedankt, Frodo en Sofie, voor de moeite. (:
    Hier mag een slotje op. ^^

    Ik ken het uit het begrip 'epitheton ornans',
    wat zoveel is als een vast adjectief bij een God ofzo, bijvoorbeeld 'machtige Jupiter'.
    Een epitheton is dus gewoon een adjectief bij iets, dat typerend is voor het substantief waar het bij staat ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Neenie schreef:
    (...)
    Ja, ik heb het al gezien, maar ik word er eerlijk gezegd niet echt wijzer uit. :')
    Kan het zijn dat het misschien twee woordverbindingen zijn die altijd vast bij elkaar staan? Bijvoorbeeld 'zinloos geweld' of een 'gevoelige snaar'? Dat is toch wat ik denk, maar ik ben niet zeker...

    Een epitheton is veelal een metafoor in compacte vorm, die als bijvoeglijke zinsnede wordt gebruikt.

    Kun je daar iets mee?


    Deep inside, I've never felt alive

    Miam schreef:
    Ik ken het uit het begrip 'epitheton ornans',
    wat zoveel is als een vast adjectief bij een God ofzo, bijvoorbeeld 'machtige Jupiter'.
    Een epitheton is dus gewoon een adjectief bij iets, dat typerend is voor het substantief waar het bij staat ^^

    Thank you, Evelien! Da's een goede definitie. (bloos)