• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    De tributen zijn de Arena ingegooid. Iedereen prepareert zich op een lange strijd.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.



    HOORN DES OVERVLOEDS:
    PER TRIBUUT MOGEN ER 2 DINGEN WORDEN GEPAKT. MENSEN MET MEERDERE PERSONAGES; HOU HET EERLIJK, ZODAT JE MEDETRIBUTEN OOK EEN KANS HEBBEN.
    -1 ZILVEREN TAS BEVAT: SLAAPZAK, 3 RUNDVLEESREPEN, EEN LEGE VULFLES
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GROENE TAS BEVAT: 20 CRACKERS EN LEGE VULFLES
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 BLAUWE TAS BEVAT: KLEINE CAMOUFLAGE TENT, WARMTE ABSOBERENDE JAS, 5 -GEDROOGDE CRACKERS
    -1 GELE TAS BEVAT: 10 CRACKERS, 5 RUNDVLEESREPEN, 1 LEGE VULFLES EN KLEIN KARTELMESJE
    -1 BRUINE TAS BEVAT: PAK ROZIJNEN 50 STUKS, 1 KLEIN MESJE, 5 KLEINE BRODEN, LEGE VULFLES
    -1 PAARSE TAS BEVAT: SLAAPZAK, VULFLES, 10 RUNDREPEN, KLEIN KARTELMESJE, 2 KLEINE BRODEN
    -1 ROZE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, STUK PLASTIC, 15 CRACKERS EN VULFLES, 1 KLEIN BROODJE
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 LEMMET MES GEKARTELD KORT
    -1 LEMMET MES GEKARTELD LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT KORT
    -1 BOOG MET 15 PIJLEN
    -1 BOOG MET 20 PIJLEN
    -1 BOOG MET 10 PIJLEN
    -1 KNUPPEL MET STUDS EN SPIKEN
    -1 BOOMERANG



    DISTRICT 1: VROUW & MAN
    DISTRICT 2: VROUW & MAN
    DISTRICT 3: VROUW & MAN
    DISTRICT 4: VROUW & MAN
    DISTRICT 5: VROUW & MAN
    DISTRICT 6: VROUW & MAN
    DISTRICT 7: VROUW & MAN
    DISTRICT 8: VROUW & MAN
    DISTRICT 9: VROUW & MAN
    DISTRICT 10: VROUW & MAN
    DISTRICT 11: VROUW & MAN
    DISTRICT 12: VROUW & MAN
    DISTRICT 13: VROUW & MAN


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    "Maakt niet uit," Lacht ze en strijkt haar hand even door haar blonde lokken heen om het in model te brengen.
    "Wacht!" Roept Noëmi opeens, waarna ik twee warme handen op mijn heupen voel en tot stilstand kom.
    Alsof ik word aangestoken door haar vorige beweging, haal ik mijn hand ook even door mijn warrige haar, terwijl ik door Noëmi naar haar toe word gedraait.
    "Hiermee putten we onszelf alleen maar uit. We weten niet in wat voor situatie Lisa is beland. We kunnen beter lopen, dan besparen we onze energie en kunnen we onmiddellijk aanvallen als dat nodig is!" Zegt ze dan. Ik knik even.
    "Je hebt gelijk. Het is gewoon de gedachte dat er iets met haar is" Mompel ik dan zachtjes en werp mijn blik even op de grond.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    [Ben online. ;p]

    Aphrodite Elizabeth Haliburton- District 6
    'waarom doe je dit? echt niet alleen voor informatie,' vraag ik. Ik wil proberen zoveel mogelijk te weten te komen over wat er in zijn hoofd omgaat, zodat ik meer te weten kan komen over hoe ik hier weer wegkan. Ik heb er nu al spijt van dat ik zo bot ben geweest tegen Jonah, wie weet wanneer ik hem weer zie.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Steef Philippe Rogers || District 2.
    "Waarom doe je dit? Echt niet alleen voor informatie,"
    Ik schud mijn hoofd.
    "Ik kan ze ook chanteren met je. Of jij gaat eraan, met nog meerdere mensen of ze staken de opstand. Waarschijnlijk zullen ze niet veel waarde aan je hechten, maar dat maakt me niet uit. Liever meerdere slachtoffer dan compleet mislukte spelen," Zeg ik tegen haar.

    Aphrodite Elizabeth Haliburton- District 6
    'er zijn meer mensen hier die om mij geven dan om jou,' Ik probeer rechtop te zitten, maar dat gaat nogal moeilijk aangezien mijn polsen nog steeds vast zitten, dus blijf ik maar liggen.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Steef Philippe Rogers || District 2.
    "Er zijn meer mensen hier die om mij geven dan om jou," Zegt ze.
    "Klopt. Dus als jij vermoord wordt, wordt ik dat waarschijnlijk ook," Zeg ik tegen haar en besef heel goed wat ik zeg. "Maar dat gaat niet gebeuren. Jij gaat dood en ik vlucht,"

    xFreedom schreef:
    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    "Maakt niet uit," Lacht ze en strijkt haar hand even door haar blonde lokken heen om het in model te brengen.
    "Wacht!" Roept Noëmi opeens, waarna ik twee warme handen op mijn heupen voel en tot stilstand kom.
    Alsof ik word aangestoken door haar vorige beweging, haal ik mijn hand ook even door mijn warrige haar, terwijl ik door Noëmi naar haar toe word gedraait.
    "Hiermee putten we onszelf alleen maar uit. We weten niet in wat voor situatie Lisa is beland. We kunnen beter lopen, dan besparen we onze energie en kunnen we onmiddellijk aanvallen als dat nodig is!" Zegt ze dan. Ik knik even.
    "Je hebt gelijk. Het is gewoon de gedachte dat er iets met haar is" Mompel ik dan zachtjes en werp mijn blik even op de grond.


    Noëmi Crowe || District 12

    Opnieuw zag ik dat hij een hand door zijn bruine haren haalde en ik glimlachte onwillekeurig. Ik besefte dat ik eerder gelijk had: het was inderdaad een tik van hem.
    'Je hebt gelijk.' Hij knikte. 'Het is gewoon de gedachte dat er iets met haar is,' mompelde hij en wendde zijn blik van me af.
    Ik legde een hand op zijn schouder. 'We doen ons best haar te vinden, oké?' Ik glimlachte zacht en er viel een bedachtzame stilte.
    We wandelden voort, terwijl mijn ogen waakzaam over het doodstille gebied gleden. Mijn pijlenkoker tikte tegen mijn rug aan. Ik trok er eentje en legde die op de pees van mijn boog. Gewoon voor de zekerheid.
    De vraag die al een tijd op mijn lippen brandden, rolde er naar een tijdje uit.
    'Wat is je - relatie - met Lisa?' vroeg ik nieuwsgierig. 'Vrienden, geliefden...?'

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    Ze legt haar hand op mijn schouder. "We doen ons best om haar te vinden, oké?" Glimlachte ze zacht, waarna er een stilte viel.
    Tijdens het wandelen, haalt Noëmi een pijl uit haar pijlen koker en legt hem vervolgens op de pees van haar boog.
    Waakzaam tuur ik rond tussen de donkere bomen door. De bladeren waaien zachtjes mee met de wind wat een rustgevend geluid geeft. Toch hoeft het niet altijd de wind te zijn.
    "Wat is je, relatie, met Lisa?" Vraagt Noëmi opeens nieuwsgierig , waardoor er een paar vogels uit een boom vliegen, "Vrienden, geliefden...?" Vervolgt ze dan.
    Een korte en zachte grinnik verlaat mijn mond als ik het woord 'geliefden' hoor. "Nee, voor haar geliefden moet je bij Jonah zijn. Ik weet niet wat onze, relatie, is. Het heeft grotendeels te maken met mijn zusje.." Het woord zusje komt er wat zachter uit. Ik vraag me af hoe het met ze is. Ik zou het willen vragen. Ik wil ze zien. Hun gezichten aanraken en zeggen dat ik van ze hou. Myra.. Annelore.. Jody.. En natuurlijk niet alleen hun. Mijn ouders niet te vergeten. Gewoon iedereen.
    Ik wil terug, maar de enige manier om terug te komen is door te winnen. En dat ga ik niet doen. Ik wil het leven van iemand anders niet afnemen, behalve als Lisa of Freya in gevaar is, zoals nu.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    [ik moet nu eerst hardlopen, dus ik post zometeen! Heb m ff gelezen en reageer straks haha.]

    Noëmi Crowe || District 12

    Hij grinnikte bij mijn woorden.
    'Nee,' antwoordde hij toen. 'Voor haar geliefden moet je bij Jonah zijn. Ik weet niet wat onze, relatie, is. Het heeft grotendeels te maken met mijn zusje...'
    Zijn woorden werden zachter naarmate het einde van de zin naderde.
    Ik was ook weer veel te nieuwsgierig.
    'Je zusje?' vroeg ik.

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    "Je zusje?" Vraagt ze dan en ik knik even.
    "Mijn zusje, Jody. Ze is erg goed bevriend met Lisa en ze gingen vaak met elkaar om. Als Jody niet thuis was, kon je bijna al raden waar ze dan wel was. Lisa was iets minder vaak bij ons thuis, maar ondanks dat voelde ze als een soort van zusje voor me. Na Jody heb ik nog twee andere zusjes, waar ik erg goed mee kan opschieten. Als Lisa iets overkomt en Jody, Annelore en haar ouders weten dat ik niet bij haar was.. Het voelt gewoon niet goed.. "Snap je?" Leg ik uit. Bij iedere naam die ik opnoem verschijnt er een beeld voor mijn ogen. Een beeld van voor dat ik werd gekozen. Hoe ze tikkertje speelde en hoe ze buiten insecten gingen vangen, gewoon voor de lol. Hoe ze plezier konden hebben met weinig dingen.
    Myra heb ik er buiten gelaten, aangezien ze te jong is om te beseffen wat er nu allemaal gebeurd.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Noëmi Crowe || District 12

    Ik knikte. 'Ik begrijp het. Familie is ook erg belangrijk. Als je met iemand opgroeit waarvan je gevoelsmatig vindt dat het je zusje is, is het moeilijk om zo'n iemand te missen.'
    Ik zweeg eventjes.
    'Vind je het niet vreemd dat ik jullie verzoek - of dringende, wanhopige vraag eigenlijk -' ik grinnikte even -' geaccepteerd heb? Ik bedoel, mijn intenties hadden ook heel anders kunnen zijn. Misschien wilde ik jullie wel uit elkaar drijven om jullie te vermoorden ofzo...'
    Er trok een rilling door mijn ruggegraat heen en wierp Luca een zijdelingse blik toe. Zou hij al bloed aan zijn handen hebben kleven?

    Luca Naud Myron Clinston. || District 6.

    Ze knikt even. "Ik begrijp het. Familie is ook erg belangrijk. Als je met iemand opgroeit waarvan je gevoelsmatig vindt dat het je zusje is, is het moeilijk om zo'n iemand te missen" Zegt ze, waarna ze even zwijgt.
    "Vind je het niet vreemd dat ik jullie verzoek, of dringende, wanhopige vraag eigenlijk, geaccepteerd heb? Ik bedoel, mijn intenties hadden ook heel anders kunnen zijn. Misschien wilde ik jullie wel uit elkaar drijven om jullie te vermoorden ofzo.." Vraagt ze dan.
    Ik haal even mijn schouders op. "Ik wist sowieso niet hoe jullie zouden reageren en wat jullie zouden antwoorden, aangezien ik jullie niet beter ken dan alleen jullie namen." Antwoord ik en bijt even op mijn lip. Niet omdat ik zenuwachtig ben, maar gewoon, als trekje. Net zoals mijn hand door mijn haar halen. "Als jullie iemand kwijt waren had ik denk ik wel mee geholpen, maar dat puur om het feit dat ik nogal behulpzaam ben en niet zomaar iemand laat vallen. Een eigenschap dat niet echt toepasselijk is in de arena" Het laatste mompel ik erachteraan.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Noëmi Crowe || District 12

    Hij haalde zijn schouders op.
    "Ik wist sowieso niet hoe jullie zouden reageren en wat jullie zouden antwoorden, aangezien ik jullie niet beter ken dan alleen jullie namen.'
    Ik zag hem op zijn lip bijten en vroeg me af of hij nerveus begon te worden.
    'Als jullie iemand kwijt waren had ik denk ik wel mee geholpen, maar dat puur om het feit dat ik nogal behulpzaam ben en niet zomaar iemand laat vallen. Een eigenschap dat niet echt toepasselijk is in de Arena.'
    Ik lachte geamuseerd.
    'In dat opzicht lijken we wel wat op elkaar. Ik zou het ook niet kunnen: mensen laten zitten. Ik wil ze altijd helpen. Ik kan niet zomaar weglopen.'
    Ik grijnsde. 'En dat is inderdaad niet echt handig in de Arena.'
    Ik zuchtte, liet mijn boog even zakken en streek met de pijl over de grond heen, dat een combinatie van gras en zand was.
    'Zullen we daar proberen?'
    Ik wees naar links.



    [zou het kunnen dat Luca en Noëmi Steef en Lisa tegenkomen ofzo?]

    Freya Aprilynne, district 11

    Kevin was naar mijn zin veel te traag en luidruchtig, maar hij was nu eenmaal een stuk groter en een jongen.
    Ik luisterde heel voorzichtig, de stem van Luca was in de buurt te horen, ik sleepte Kevin aan zijn pols mee.
    'Hi, Luke!' Ik liep naar hem toe en knuffelde hem zachtjes. 'Hi, Noëmi,' zei ik zacht, het stond me niet aan dat ze hier was, maar als ze zo vriendelijk was, kon ik het niet maken om het te laten merken. Zij was het probleem niet, dus bleef ik vriendelijk...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...