Adéline Nina Roux
''Hmm... Ziek, ja?'' vroeg hij, en hij keek naar het plafond. Het was overduidelijk dat hij al heel wat alcohol op had, misschien had ik geluk dit keer.
''Volgens mij is het meest zieke deel uit dit verhaal het feit dat ik uit mijn kamer word gebeld omdat jij er een potje van maakt. Toegegeven, je brengt wel leven in de brouwerij,'' zei hij, en nam een slokje wodka. ''Ik had honger.'' mompelde ik, en sloeg mijn ogen neer. Ik was een persoon die veel at, en om over te schakelen naar zo weinig voedsel, was voor mij nog íéts te moeilijk.
''Dus, als ik je vriendelijk vraag om de bel niet meer voor eten te gebruiken, zul je dat doen?'' zei hij, en ik keek hem verbaasd aan. Geen straf? Geen scheldwoorden? Een opgeluchte zucht verliet mijn mond, en ik maakte een beweging met mijn hoofd dat half schudden en half knikken moest voorstellen. ''Ik wil je namelijk best een kans geven, als blijk van goed vertrouwen. Want op deze manier kom ik over als een brute sadist, niet?'' zei hij, en ik snoof. ''Ik wou dat ik een andere onderzoeker had.'' gaf ik op een zachte toon toe, maar hoopte dat hij het niet had gehoort.
Ik wist niet wat het met hem was, maar die sadistische kant van hem stond me niet echt aan. Ik had geen idee hoe de andere onderzoekers waren, maar véél zachtaardiger dan deze, gokte ik.
''Bovendien heb ik voor deze fles wel een beter onderkomen, om eerlijk te zijn.'' voegde hij er aan toe, en ik keek hem minachtend aan. Natuurlijk dronk ik af en toe wel wat, maar hem zag ik elke avond wel dronken in zijn stoeltje zitten. ''Best.'' mompelde ik, en streek wat donkere plukjes haar achter mijn oren.
[ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 19:26 ]
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''