• Fayan & Sphynx

    De Caelo et Inferno


    In de jaren hadden de Engelen en Demonen geleerd elkaar te accepteren, te leven zonder elkaar tot last te zijn. De enige plek waar de twee wezens elkaar tegen kwamen, was in de mensenwereld. Waar ze zichzelf niet waren, een plek waar ze hun vermogen tot vliegen kwijt waren geraakt met hun achtergelaten vleugels. In de mensenwereld waren de vleugels van een Demon of Engel niks meer dan een tatoeage, inkt op hun schouderbladen die ze moesten verbergen voor de mensen.
    Het ging echter mis toen Orestes naar de mensenwereld ging. Hij wist dat het beeldschone meisje niet van zijn soort was, hij herkende de duistere gloed die over Iphigenia hing, maar liet zich er niet door tegenhouden.
    De twee werden verliefd, tot groot ongenoegen van de Hemel en Hel. Toen de woede was gezakt bij de Opperengel, en Orestes bij haar had gesmeekt om vergiffenis was ze vertederd door de speciale liefde. De Opperdemon toonde echter geen berouw, verbood Iphigenia nog naar de mensenwereld te gaan.

    Sindsdien leven de wezens niet meer in vrede met elkaar. Het verhaal van Orestes en Iphigenia is inmiddels in de vergetelheid geraakt, verdwenen tussen alle mythe's die het slechtste vertellen over de Engelen en Demonen.

    Het is een eeuwenoude oorlog, het gevecht tussen goed en kwaad.



    Demonen:
    Cherelle Shenley Mirabella (Sphynx)
    Virgo Celaeno (Fayan)
    Amaranta Ambrosia Andromeda Galiatsos (District12)
    Stygius Commotus Ignoscens (District2)
    Moira Bellum Umbra Noctis (Jerusalem)
    Anastacía Júlia Dremin (Pariah)

    Engelen:
    Aglaia Alathea Alcini Patroniem (District12)
    Aldyne Duclea Romaine (Sphynx)
    Arthurus Tenerae Elisus Permissio (District2)
    Delenia Samorena (Pocket)
    Ambrosus Dionsus Pulcher (Jerusalem)

    Mensen:
    Reina Olympe Suela (Sphynx)
    Helena Quinnia Pendora (District2)
    Bonnie Emanuella Lafleur (Negligible)


    [ bericht aangepast op 13 dec 2011 - 19:10 ]


    -

    Stygius Commotus Ignoscens - Demon
    Dat nam ik aan als een uitdaging. Ik had al lang geen uitdagingen meer gehad en daarom genood ik ook van het soort van aanbod. 'Dat zie ik als een uitdaging.' Dit meisje had pit, wat je niet bij vele zag. Meeste meisjes deden alsof ze veel waren, maar dan op het moment dat ze het echt moesten bewijzen. Kropen ze neer op een knieën en zoende ze je voeten. Nee, ik geloofde dat dit meisje werkelijkheid was. Ik vloog ietsjes meer naar achteren, zodat ik haar fatsoenlijk kon aankijken. 'Ik mag jou wel.'


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.

    Anastacía Júlia Dremin ~ Demon

    Tuurlijk. Volstrekt logisch. Het ene moment dreigde hij me vreselijk pijn te laten lijden, en het volgende vond hij me aardig? Pff. Maar goed. Als ik nu aardig tegen hem deed, en hem misschien zelfs aardig begon te vinden, zou hij me vertellen waar hij altijd heen ging. Oké, dat kon ik wel.
    'Whatever, dan. Ik verveel me.' Ik gaapte nogal nep, om te laten zien dat ik het opgegeven had. Of nou ja, opgegeven? Nee. Tijdelijk overstappen op een ander onderwerp zodat hij me aardig begon te vinden en zijn geheimen aan me zou vertellen, dat kwam meer in de buurt.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Stygius Commotus Ignoscens - Demon
    'Well let's go then.' Ik draaide mezelf om - om verder te gaan naar de volgende bestemming. Tot ik op stilstand kwam. Ik had geen idee waar we heen konden gaan. Bovendien besteedde ik niet veel tijd door in de hel. 'En enkele ideeën waar we heen kunnen gaan?'


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.

    Anastacía Júlia Dremin ~ Demon

    'Ideeën genoeg, maar of die leuk zijn?' Ik schudde mijn hoofd. 'Het is hier dood, en doodsaai. Zodra ik, op de Mensenwereld na, een alternatief heb gevonden, ben ik hier weg.'
    Oké, misschien was dit een kléíne hint naar hem toe, of hij mij alsjeblieft mee kon nemen naar die plek waar hij anders altijd heen ging.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Stygius Commotus Ignoscens - Demon
    Ik begreep de hint die ze zette. Ik begreep dat ze door dramde, maar ik liet het achterwege. Men zei altijd dat de beste manier is om een onderwerp te laten verdwijnen, is om er zelf gewoon niet meer over te praten. Tenminste als ik zelf meetelde als men, want voor zolang dat ik het weet was ik de enige die het zegt. En zo zal ik niet over het onderwerp praten, of voor zo lang het nodig was, er over te denken. Echter was ik zeker dat zij bleef door vragen tot antwoorden, van mij kreeg ze niets. Ik ben niet een man die een prinsesje haar zin geeft. Nee, ik ben een man die hun dingen leerde accepteren. 'zo saai kunnen ze toch niet wezen.'


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.

    Anastacía Júlia Dremin ~ Demon

    Óf hij was ongelooflijk dom omdat hij de hint niet snapte, óf hij was juist slim, om er niet over door te gaan. In ieder geval: er kwam geen reactie op het laatste wat ik zei, en ik ging er zelf ook maar niet op door. 'Niet saai? Hmpf, moet jij maar eens zien. Kom maar mee, ik zal je alle hoeken van de Hel laten zien.'


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Stygius Commotus Ignoscens - Demon
    Ik kon het niet laten om geamuseerd te lachen. Ik draaide mezelf terug om en volgde haar vliegend. 'Yes m'am, laat me de hel maar zien.' Ik moest er wel belachelijk uit moeten zien op dit punt. Met een hand op mijn mond om niet in de lach uit te barsten, achter een meisje aan. 'Jij bent geen gemakkelijke, he.' schudde ik mijn hoofd.


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.

    Anastacía Júlia Dremin ~ Demon

    'Hoezo ben ik geen makkelijke? Ik ben waarschijnlijk de meest aardige, vriendelijke Demon die je hier tegen zult komen.' Ik grijnsde, terwijl ik verder vloog. Met mijn hoofd schuin keek ik weer naar beneden, op zoek naar iets om te doen. Vervelende Demonen om te treiteren, dingen om kapot te maken. Dingen om te verbranden, noem het allemaal maar op. Ik zuchtte diep, toen ik zag dat er voor de zoveelste keer waarschijnlijk weer helemaal niets te doen zou zijn.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Stygius Commotus Ignoscens - Demon
    'Haha. Ik bedoelde daarmee, dat jij moeilijk tevreden bent. Niet totdat je eindelijk je zin krijgt.'


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.

    Anastacía Júlia Dremin ~ Demon

    'Weet je?' zei ik, terwijl ik me naar hem omdraaide, mijn beide wenkbrauwen opgetrokken. 'Daar kun je weleens gelijk in hebben.' Mijn lippen vertrokken in een spottend glimlachje, waardoor hij wel moest weten dat de strijd die daarnet gevoerd was nog niet over was.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Stygius Commotus Ignoscens - Demon
    En daar gingen we weer, dit meisje was letterlijk ongelofelijk. Misschien kon ik haar maar beter alleen laten, ze moest het toch wel begrijpen. Het was niet alsof ze letterlijk dom was. Althans, ik dat langzaam aan begon te betwijfelen. 'Weet je wat, zoek het maar uit. Als je het weet kan je me komen opzoeken. Ik denk dat ik maar eens terug ga.' Ik draaide mezelf terug om. Ik had mijn gezicht hier wel laten zien en zo ging ik terug naar de poort, Anastacía achterlatend. Misschien kon zij me wel helpen.


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.

    Anastacía Júlia Dremin ~ Demon

    En mooi niet dat hij weg ging. 'Als ik wat weet kan ik je op komen zoeken?' Ja, ik was nu vreselijk irritant, maar dan moest hij maar niet zo vaag doen. 'En waar ga je naar toe?' Nog nieuwsgieriger dan net vloog ik achter hem aan. Ik wilde antwoorden, en ik ging niet weg voordat hij me die zou geven. En tenslotte, net had hij nog gezegd dat hij me wel mocht, amper 10 minuten geleden. Dan zou et niet uitmaken als ik nu met hem meeging.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Stygius Commotus Ignoscens - Demon
    Ongelofelijk, wil ik eindelijk wat rust nemen, blijft ze komen. 'Als je weet welke plek ik bedoel.' Ik begon het als een spelletje te zien, zij blijft doordrammen en ik bleef zwijgen. We zullen wel zien wie het als eerste opgeeft. 'En dat zijn jou zaken niet, waar ik nu heen ga.' Ik wist wel dat ze me achtervolgde, maar eerlijk gezegd boeide het me niet meer. Ze kon me volgen wat ze wou, zolang ze maar stil was. Zo glipte ik nogmaals door de poort heen en voor ik het wist waren mijn vleugels terug beïnkt op mijn rug.


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.

    Anastacía Júlia Dremin ~ Demon

    'Dan maak ik er mijn zaken wel van,' zei ik nog, maar hij was al door de Poort. Snel ging ik achter hem, aan voordat ik hem kwijt zou raken.
    Voor de tweede keer deze dag, moest ik het vreselijke gevoel meemaken dat ik altijd kreeg wanneer mijn vleugels verdwenen. Maar goed, alles voor mijn nieuwsgierigheid, zoals ik altijd deed.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Stygius Commotus Ignoscens - Demon
    Ik belande terug op de zelfde plek. Perfect, zo wist ik exact waar ik heen moest, voor ik weer zo een lange omweg nam als de vorige keer. Het regen was onderhand gestopt en het gras was totaal doorweekt. Ik inhaleerde een maal diep in voordat ik alles weer uitblies. Letterlijk alles, alles wat net gebeurde. Ik verliet het park en liep op een langzame pas terug het drukke verkeer op nadat ik zeker was dat mijn tatoeage niet zienbaar was.


    Doubt your doubts before you doubt your beliefs.