Saph Amero
Godver, denk na, je hebt zat zooi van de bodem gevist, je hebt dit zo vaak gedaan!
ik zwom/kroop over de bodem, terwijl ik met mijn handen de grond aftaste. sleutel, iets om fayan mee te redden... De vlekken dansten sneller voor mijn ogen, ik had geen zuurstof meer, ik moest-
Iets kouds raakte mijn rechterhand, en meteen sloot ik mijn vingers er om heen. Een sleuteltje! Zo snel als ik kon, wat niet erg snel was momenteel, zwom ik terug naar Fayan. Zijn bloed walmde door het water, alles rond me zag rood. Maar het hangslot viel op de grond, de kettingen volgde. Fayan viel voorover in mijn armen, te zwak om te zwemmen.
zwakjes sleepte ik hem naar boven, vechtend tegen de duisternis die me probeerde onder te trekken.
Ik val niet flauw. Ik laat Fayan niet in de steek. Wanhopig voel ik met een hand tegen de glazen plaat aan, terwijl ik met de andere hand fayan vasthou.
een scherpe pijn in mijn hand, meer bloed in het water. een rand, een gat, een kans op zuurstof. Met mijn laatste kracht duw ik Fayan omhog, waarna ik zelf ook naar de lucht hap. Zuurstof, een bloedende fayan naast me. En toch val ik flauw.
Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.