• Dat vraag ik me serieus af.


    Een nummer over een jongen van amper 19 jaar oud die vast zit voor een moord die hij niet gepleegd heeft.
    Zijn vrienden en familie doen er alles aan om hem eruit te krijgen.
    Maar niets helpt.


    Hoe kan het zijn dat een jongen van 19 jaar oud vast zit voor een moord die hij niet gepleegd heeft?

    Moet er niet eerst bewijs zijn of iets in die richting?

    Over onrecht gesproken.....


    Weet iemand hoe dat in elkaar zit?

    [ bericht aangepast op 30 sep 2011 - 9:30 ]

    Illuminati schreef:
    Lang leve Google! Leer dáar nu eens te kijken voordat je hierheen komt met je gezeik.
    En sowieso ben je onschuldig voordat je schuld is bewezen.

    Dat laatste is niet helemaal waar (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    (...)
    Dat laatste is niet helemaal waar (:

    Want?


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Lieve schat. WAAROM, gebruik NEVER EVER EVER google? Scheelt ons veel topics, scheelt jou weer gezeik.
    (:

    [ bericht aangepast op 30 sep 2011 - 12:38 ]


    To infinity and beyond •

    ilovezayn schreef:
    Lieve schat. WAAROM, gebruik NEVER EVER EVER google? Scheelt ons veel topics, scheelt jou weer gezeik.
    (:


    Omdat ik niets van wat op google staat snap.

    Te ingewikkeld voor mij.

    Hale schreef:
    (...)

    Omdat ik niets van wat op google staat snap.

    Te ingewikkeld voor mij.

    Dan ben je best wel dom.


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Baskuh schreef:
    (...)
    Dan ben je best wel dom.


    =_=

    girl google is your best mate.
    Even serieus ik snap ergens wel dat je met veel vragen zit, maar als je het op google opzoekt bespaart je ook veel meer gezeik en/of ruzie's.


    Listen to your heart and your dreams come true ~

    Hale schreef:
    (...)

    =_=


    Truth hurts...


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Illuminati schreef:
    (...)
    Want?


    Omdat mensen wel eens vaker onschuldig komen te zitten.

    Ik heb dat toevallig ook gezien dat Dollar Sign dat vertelde, maar ik twijfel er toch wel aan. Misschien is hij écht onschuldig, maar ze zullen hem niet voor niks vastzetten of verdenken ergens van.
    En zoals de rest al eens zei; Gebruik in vredesnaam toch een keer google. -.-

    [ bericht aangepast op 30 sep 2011 - 12:44 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Severed schreef:
    (...)

    Omdat mensen wel eens vaker onschuldig komen te zitten. Ik heb dat toevallig ook gezien dat Dollar Sign dat vertelde, maar ik twijfel er toch wel aan. Misschien is hij écht onschuldig, maar ze zullen hem niet voor niks vastzetten of verdenken ergens van.
    En zoals de rest al eens zei; Gebruik in vredesnaam toch een keer google. -.-

    Oke, dat gebeurt, ik weet het. Maar ik heb geleerd dat wij, als de Nederlandse rechtsstaat -en nog wel meer westerse landen- zo'n principe hebben dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen :')
    Maar hee, dan heeft mn lesboek ongelijk, I don't care.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Ik vond dit en dacht dat dit wel bij je paste, dit keek ik altijd in groep 8 en als je deze tekst niet begrijpt dan ben je echt.. niet slim.

    Het Amerikaanse rechtssysteem, schoolTV.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2011 - 12:46 ]


    “It does not do to dwell on dreams and forget to live.”

    Amerika is conservatiever dan Nederland. Ik weet het fijne er niet van, maar overal in de wereld worden er mensen oneerlijk vastgezet, zo ook in Nederland. Geen enkel rechtsmodel is perfect, overal zitten foutjes in.


    SLOAN.

    Severed schreef:
    (...)

    Omdat mensen wel eens vaker onschuldig komen te zitten.

    Ik heb dat toevallig ook gezien dat Dollar Sign dat vertelde, maar ik twijfel er toch wel aan. Misschien is hij écht onschuldig, maar ze zullen hem niet voor niks vastzetten of verdenken ergens van.
    En zoals de rest al eens zei; Gebruik in vredesnaam toch een keer google. -.-


    Nee ok.

    We zouden de hele waarheid nooit te weten komen.

    Maar ik hoop echt dat die jongen vrij komt.

    Hij is nog maar 19 hij heeft een heel leven voor zich...

    Het Amerikaanse rechtssysteem is in grote lijnen hetzelfde als in Nederland. het grootste verschil is het gebruik van een jury in moord- en doodslagzaken. Oh, en het 'three strikes and you're out' principe. Ook worden er veel sneller deals gesloten tussen beide partijen, dat komt in Nederland nauwelijks tot eigenlijk niet voor. Voor de rest kent het Amerikaanse rechtssysteem het legaliteitsbeginsel en dezelfde bewijslast. Dus, kort gezegd, het enige echte verschil tussen Nederland en Amerika is het gebruik van een jury.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Illuminati schreef:
    (...)
    Oke, dat gebeurt, ik weet het. Maar ik heb geleerd dat wij, als de Nederlandse rechtsstaat -en nog wel meer westerse landen- zo'n principe hebben dat je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen :')
    Maar hee, dan heeft mn lesboek ongelijk, I don't care.


    Theorie en praktijk liggen nog wel eens van elkaar af en het klopt wel redelijk wat je zegt, maar er kan ook bewijs lijken te zijn wat later dan weer niet blijkt te kloppen. Als de onschuldige het geluk heeft dat ze daar achter komen. :]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.