• Dat vraag ik me serieus af.


    Een nummer over een jongen van amper 19 jaar oud die vast zit voor een moord die hij niet gepleegd heeft.
    Zijn vrienden en familie doen er alles aan om hem eruit te krijgen.
    Maar niets helpt.


    Hoe kan het zijn dat een jongen van 19 jaar oud vast zit voor een moord die hij niet gepleegd heeft?

    Moet er niet eerst bewijs zijn of iets in die richting?

    Over onrecht gesproken.....


    Weet iemand hoe dat in elkaar zit?

    [ bericht aangepast op 30 sep 2011 - 9:30 ]

    Het is een liedje, dat wil nog niet zeggen dat het waar is. Bovendien zullen de meeste criminelen zeggen dat ze onschuldig zijn (en meestal gelooft de familie ook dat ze onschuldig zijn, ook als diegene al heft bekend) dus zelfs als dit liedje op waarheid gebaseerd is, hoeft t nog niet te betekenen dat ie ook echt onschuldig is

    En in Nederland zitten ook af en toe mensen onschuldig vast door fouten van het rechtssysteem. Of komen mensen ten onrechte vrij door fouten. Dus ik betwijfel of het Amerikaanse rechtssysteem volkomen kwaadaardig is (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Stap 1: ga naar www.google.nl
    Stap 2: typ in; Amerikaans rechtsysteem
    Stap 3: klik op de links om te kijken


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Heb je de film The Life Of David Gale gezien? Die maakt dat punt op een gruwelijke manier duidelijk.
    In Amerika is er sowieso iets wat stinkt aan alle kanten en dat is de borgsom.
    As RainbowDash said, ook in Nederland zitten mensen ten onrechte vast. Sommige worden pas na tien jaar vrijgelaten, omdat destijds de technologie nog niet aanwezig was om bepaalde bewijzen naar boven te halen om hun onschuld te bewijzen.


    No growth of the heart is ever a waste

    naja, die Dominique strauss kahn zou 75 jaar krijgen als hij in amerika veroordeeld was voor POGING tot verkrachting.. en hier in België komen medeplichtigen aan moorden na 15 jaar al vrij.. daar scheelt toch ook iets, denk ik. (michelle martin, de ex van marc dutroux, btw)
    Maarja Amerika is sowieso achtergesteld, welk normaal westers land voert nog de doodstraf uit?!

    [ bericht aangepast op 30 sep 2011 - 9:37 ]


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Serieus, ik begin me echt te ergeren aan jouw vele topics -_-

    [ bericht aangepast op 30 sep 2011 - 10:09 ]


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Beckett schreef:
    Serieus, ik begin me echt te ergeren aan jou vele topics -_-

    Dat doe ik al langere tijd


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Je heb ook vast geen idee hoe amerika zijn donkere kant heeft?


    Some angels have no wings.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Dat doe ik al langere tijd


    Hoe hou je dat vol? -_-


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ok ik heb dit topic geopend om over het amerikaanse rechtssysteem te praten.

    Als je het niet boeit dan ga weg.

    Beckett schreef:
    Serieus, ik begin me echt te ergeren aan jou vele topics -_-


    *jouw


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    *jouw


    Owh, bedankt :')


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    In Nederland kunnen net zo goed mensen onterecht vast zitten :'D Laatst was nog in 't nieuws dat het NFI (Nederlands Forensisch Instituut) een aantal fouten heeft begaan, so. Volgens mij werken ze in Amerika sowieso met een jury, die het vonnis mag uitspreken en dan bepaalt de rechter de hoogte v.d. straf (zoiets). Hier staat nog een hele uitleg :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hale schreef:
    Ok ik heb dit topic geopend om over het amerikaanse rechtssysteem te praten.

    Als je het niet boeit dan ga weg.

    Daar bestaat google toch voor. Voor je vraag tenminste


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Lang leve Google! Leer dáar nu eens te kijken voordat je hierheen komt met je gezeik.
    En sowieso ben je onschuldig voordat je schuld is bewezen.


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    RainbowDash schreef:
    Het is een liedje, dat wil nog niet zeggen dat het waar is. Bovendien zullen de meeste criminelen zeggen dat ze onschuldig zijn (en meestal gelooft de familie ook dat ze onschuldig zijn, ook als diegene al heft bekend) dus zelfs als dit liedje op waarheid gebaseerd is, hoeft t nog niet te betekenen dat ie ook echt onschuldig is

    En in Nederland zitten ook af en toe mensen onschuldig vast door fouten van het rechtssysteem. Of komen mensen ten onrechte vrij door fouten. Dus ik betwijfel of het Amerikaanse rechtssysteem volkomen kwaadaardig is (cat)



    Omdat dit verhaal ook voorbij kwam in Holland in Da hood.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2011 - 12:35 ]