• Ik moet voor mijn opleiding een verslag maken over integratie van gehandicapten in een woonwijk.
    Hierbij heb ik jullie mening hierover nodig, dus de als jullie willen reageren op deze stelling:

    Integratie van gehandicapten in een woonwijk is wel/niet belangerijk.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I'd rather die my way, than live yours.

    Wel belangrijk, want gehandicapten horen net zo goed in deze maatschappij. Je kan ze niet maar wegstoppen in een bos, ver buiten de stad. Ze krijgen dagbesteding, gaan misschien wel naar een arbeidscentrum, anders gezegd, ze krijgen zelf ook te maken met de maatschappij en moeten zich daar in kunnen redden.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dankjewel voor je reactie, dit komt zeker in mijn verslag ^^.


    I'd rather die my way, than live yours.

    Niemand anders meer?
    Heb echt meer meningen nodig.


    I'd rather die my way, than live yours.

    Integratie is zeker belangrijk.
    Ikzelf heb een handicap en loop dus dagelijks tegen dingen aan. Zelfs in mijn eigen woonwijk. Ik vind dat mensen meer open zouden moeten staan voor dit deel in de samenleving en zeker als je zo iemand dan bijvoorbeeld wlke week in de supermarkt tegenkomt.
    Ik vind dat de maatschappij zich wel een beetje aan deze groep zou mogen aanpassen, omdat mensen met een beperking dat al de hele dag moeten doen. Het is niet dat iedereen alles moet afweten van iedere handicap, zowel fysiek als geestelijk, maar medewerking zou al een hele vooruitgang zijn.



    Ik weet niet of je hier iets mee kunt, eerlijk gezegd. Maar dit is wat ik er van vind. Succes nog!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Integratie van gehandicapten in een woonwijk is belangrijk want hun zijn ook mensen, alleen sommige dingen kunnen ze misschien niet. Want ze zijn een onderdeel van de maatschappij dus ze moeten ook echt een deel uit kunnen maken van de maatschappij, vind ik.


    Physics is awesome

    Dankjewell <3


    I'd rather die my way, than live yours.

    Hé, we doen dezelfde opleiding, denk ik. Doe je SAW?

    Ik ben het met de stelling eens, kortom dat integratie heel belangrijk is. Ik zie op mijn eigen opleiding SAW, mensen die bang zijn voor gehandicapten. Dat vind ik niet normaal, die mensen hebben niks verkeerds gedaan en hebben het niet verdiend om beangstigd te worden. Als deze mensen in een woonwijk komen te wonen, zien mensen dat het hele lieve, leuke mensen zijn. Ieder mens wil gerespecteerd worden, maar ik vind dat dat pas kan als je zelf mensen accepteert. En bij mensen horen nou eenmaal ook gehandicapten. Zij verdienen het respect net zo goed als jij en ik.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Yupe, ik doe SAW. Danku zeer =D


    I'd rather die my way, than live yours.

    Ja, het is wel belangrijk, maar het moet wel mogelijk zijn. Als mensen een té zware handicap hebben om in die wijk te passen, moet dat ook niet geprobeerd worden. Dan werkt het averechts.
    Ik denk ook wel dat de integratie van gehandicapten voor een groot deel ook wel vanzelf kan gaan, en dat het niet geforceerd moet worden. Dus kortom, ik vind het wel belangrijk dát gehandicapten integreren, maar dat we er wel voor op moeten passen hier veel te veel aandacht aan te schenken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Dat is wel belangrijk, omdat gehandicapten net zo goed bij de maatschappij horen. Ook al zijn zij beperkt, er zijn genoeg dingen die zij wel kunnen en die zij ook leuk zullen vinden om te doen.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Wel belangrijk. Zo kan iedereen zich aanpassen, zowel invaliden als validen. Invaliden VOELEN zich ook echt beperkt als ze van de samenleving worden afgesloten. Ze zullen zich altijd beperkt voelen, maar minder wanneer ze gewoon een deel van de samenleving kunnen zijn. Dan voelen ze zich op dat vlak al niet meer anders.
    Met sommige zaken zullen ze altijd anders zijn, maar zo komt er meer solidariteit en aanvaarding in die wijk, wat het leven vaak (al dan niet altijd) positief beïnvloedt.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California