• Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn vriend daarin tegen steunt me niet, en is bij me weggegaan. Ik heb geen ouders waar ik op kan rekenen, en woon daarom bij mijn broer. Ik ben zwaar tegen abortus laten plegen, en ook tegen adoptie. Mijn broer zou me er door heen helpen, maar financieel zit ik in de problemen.. wat moet ik nu doen..

Turn it up! *

Hilfiger schreef:
    Maar kan je een embryo 'levend' noemen?

Vanaf 5 weken klopt het hartje, dus dan wel..

'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

hoe lang ben je al zwanger? Dat kan namelijk situatie veranderen. Tot drie maanden krijg je meestal bij je 1e zwangerschap een miskraam. Sowieso kan er in de 1e drie maanden veel gebeuren en misgaan. Niet om je bang te maken ofzo.

[ bericht aangepast op 25 juni 2011 - 18:39 ]

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

Prongs schreef:
    Als je het echt niet wil laten weghalen zou ik het opgeven voor adoptie. Het lijkt me immers niet dat je dit kind een gezonde opgroeisituatie kan geven als je ouders er niet zijn, de vader er niet is en je geldproblemen hebt. Dan is je baby beter af bij iemand die hem alles kan geven wat hij/zij wil en over de mogelijkheden beschikt om er goed voor te zorgen.

He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

Miracle08 schreef:
    (...)

Vanaf 5 weken klopt het hartje, dus dan wel..

klopt!
    ik ben naar een zwangerschaps museum geweest was echt niet fijn om te zien want het waren allemaal dode baby's maargoed,
    en daar was een Embreyo met armpjes, beetjes, hoofdje, zelfs al oogjes.
    dus het is zeker al een mensje! en het heeft zeker al gevoel.

sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

Ik zou de baby houden.

Ok,het zou zeker zwaar zijn enzo.

Maar meisje het jouw kindje vergeet dat niet.

en waarschijnelijk heeft die jongen je verlaten uit schrik ofso....

Kijk weet je wat het is. Je moet op dit moment je eigen gevoelens aan de kant zetten en denken aan je 'kind'.
    Kun je het kind alles geven wat hij of haar nodig heeft? Het gaat immers om het kind. Als ik in jouw situatie zat, zou ik het niet doen. Je zegt dat je bij je broer woont en je vriend je heeft verlaten. Je broer werkt ook gewoon voor zijn geld en kan er ookniet altijd zijn. Plus je hebt financiele problemen, dan is het helemaal niet slim om een kind te nemen. Het kost meer geld dan je denkt. Echt waar.

To infinity and beyond •

Honestly, ik zou het kindje niet houden. Je bent nog jong en dat zal je hele leven veranderen, en waarschijnlijk niet op een leuke manier.

Big girls cry when their hearts are breaking

Je kun je ook aanmelden bij jeugdzorg, dan kunnen ze je helpen.

raplove schreef:
    Ik zou de baby houden.

Ok,het zou zeker zwaar zijn enzo.

Maar meisje het jouw kindje vergeet dat niet.

en waarschijnelijk heeft die jongen je verlaten uit schrik ofso....

Uhu, denk het ook.

Turn it up! *

Ik word chagrijnig van dit topic, je bent godverdomme 16?! Het houden?! Dit is zo een A B vraag van, A = adoptie B = abortus. Er is geen houden optie?! Tenzij je niks van je leven wil maken, je opleiding wil opgeven, je zo in finaciele problemen wil komen als maar zijn kan en je leven wil weggooien. Je bent echt gewoon van de pot afgerukt als je het houd.
    Sorry, het is natuurlijk helemaal je eigen keuze, maar serieus.. het houden.. kom op, doe even normaal? Kijk nog is eventjes goed naar je situatie, stop daar een jankend ding bij, tienduizenden ruzies, honderden euro's rekeningen en geen rust. Really. REALLY?

Lol, sorry als ik aanvallend overkom, maar ik zie optie houden er echt niet tussenstaan. Ik bedoel het echt niet aanvallend, en ik vind het aan de ene kant misschien een beetje leuk voor je, maar meid.. je bent 16..

Ik lees heel veel dat ze abortus moet plegen.
    Maar beeld eens in dat jij een kindje in je hebt, dat is zo apart. Het is jou kindje, dat in je groeit. Er groeit iets in je dat uitgroeit tot een kindje, tot een mens. Het is nu misschien nog niets maar het is wel je kindje. Dus niet makkelijk over abortus praten. dat wou ik even zeggen

Don't dream your life, but live your dream!

Paracetamol schreef:
    (...)
    Uhu, denk het ook.

Jongen zijn echt watjes wat dat betreft.

Als je er over wil praten stuur me dan een prive bericht(K)

Hooligan schreef:
    Ik word chagrijnig van dit topic, je bent godverdomme 16?! Het houden?! Dit is zo een A B vraag van, A = adoptie B = abortus. Er is geen houden optie?! Tenzij je niks van je leven wil maken, je opleiding wil opgeven, je zo in finaciele problemen wil komen als maar zijn kan en je leven wil weggooien. Je bent echt gewoon van de pot afgerukt als je het houd.
    Sorry, het is natuurlijk helemaal je eigen keuze, maar serieus.. het houden.. kom op, doe even normaal? Kijk nog is eventjes goed naar je situatie, stop daar een jankend ding bij, tienduizenden ruzies, honderden euro's rekeningen en geen rust. Really. REALLY?

Lol, sorry als ik aanvallend overkom, maar ik zie optie houden er echt niet tussenstaan. Ik bedoel het echt niet aanvallend, en ik vind het aan de ene kant misschien een beetje leuk voor je, maar meid.. je bent 16..

Ik ben het met je eens.

To infinity and beyond •

Mijn moeder heeft altijd gezegd dat als ik zwanger zou worden op zo'n jonge leeftijd -wat ik niet zal worden, maar goed- dat ik het kindje dan aan hun zou moeten over handelen, zeg maar. Ik bedoel dat zei het dan opvoeden en ik gewoon m'n school en studie afrond. Misschien heb jij familie, opa en oma desnoods, die dit voor je willen doen?

wth.

Hooligan schreef:

Dan kun je dat ook normaal zeggen als je niet zo over wilt komen.