• Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn vriend daarin tegen steunt me niet, en is bij me weggegaan. Ik heb geen ouders waar ik op kan rekenen, en woon daarom bij mijn broer. Ik ben zwaar tegen abortus laten plegen, en ook tegen adoptie. Mijn broer zou me er door heen helpen, maar financieel zit ik in de problemen.. wat moet ik nu doen..


    Turn it up! *

    Leafs schreef:
    (...)

    Kijk dat is jouw mening. Ik wil mijn ouders er niet mee opzadelen. Ik wil mijn kind alles kunnen geven wat ik wil. Dat lukt mij niet op mijn zestiende/zeventiende dan. Ik moet dan alles via mijn ouders doen en dat wil ik niet. Die hebben problemen genoeg. Je kunt het oppervlakking vinden, maar ik vind gewoon dat het beter is voor het kind.


    Ieder zijn eigen mening. Ik ga er niet meer op in.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ik kan alleen maar zeggen dat je pas kunt oordelen als het jezelf overkomt. Nu kun je makkelijk zeggen 'haal het weg', tuurlijk want het groeit niet in jou en si ook jou zorg en verantwoordelijkheid niet.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    raplove schreef:
    (...)

    Omdat je dan met die vraag blijft. Wat als..

    Zou het een meisje of een jongen zijn geworden.

    Zou het dokter of rapper zijn geworden.

    etc etc.

    Nee ik zou het niet kunnen.


    Zo denkt niet iedereen. Voor velen is het een opluchting. Anderen voelen zich schuldig. Het is maar net hoe jijzelf bent.


    To infinity and beyond •

    Hooligan schreef:
    (...)
    Nou, daar heb je tegenwoordig therapie voor he


    Ja,en dan ben je er overheen zeker.

    Blablabla gesprekken met iemand die je oow zo goed begrijpt nietdus.

    Ik spreek uit ervaring dat dat niet zo gemakkelijk gaat.

    Hooligan schreef:
    (...)
    _O_


    Ja sorry xd. Ik vind gewoon niet dat je op je zestiende een kind kan opvoeden. Dan komt het er uiteindelijk op neer dan je ouders of een ander familielid ervoor gaat zorgen. Ik wil gewoon mijn kind alles geven wat hij verdient en dat lukt me niet.


    To infinity and beyond •

    Leafs schreef:
    (...)

    Ja sorry xd. Ik vind gewoon niet dat je op je zestiende een kind kan opvoeden. Dan komt het er uiteindelijk op neer dan je ouders of een ander familielid ervoor gaat zorgen. Ik wil gewoon mijn kind alles geven wat hij verdient en dat lukt me niet.

    Haha, ja, ik ben het ook echt volledig met je eens! Je wilt je kind toch alles geven? En als je 16 bent gaat dat niet zo makkelijk.

    Stray schreef:
    (...)

    Weet ik, maar als je geen abortus wilt doen zou dit een betere optie zijn voor het kind en ook voor jezelf uiteindelijk. Ik vind ook dat je gelijk hebt je moet met deskundigen praten.


    Ik denk inderdaad ook dat het de beste oplossen is om te laten adopteren. Die mense zullen goed voor je kindje zorgen daarop zijn ze uigekozen maar het is en het blijft moeilijk. Als je besluit om te laten adopteren moet je proberen om je niet te veel aan je kind te hechten. Natuurlijk is dat onmogeijk dat snap ik wel. Maar als je de keuze maakt tot adoptatie stel je er dan op in dat je jekind moet afstaan.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    baantje zoeken. geen idee.
    but by the way, gefeliciteerd

    Hooligan schreef:
    (...)
    Haha, ja, ik ben het ook echt volledig met je eens! Je wilt je kind toch alles geven? En als je 16 bent gaat dat niet zo makkelijk.


    Nee daarom. In mijn instantie zullen mijn ouders dan het kind op moeten voeden. Ik wil dat niet. Ik wil zelf mijn kind opvoeden en het opvoeden zoals IK dat wil. Ik heb liever dat ik het weg laat halen en dan later als ik goede opleidingen heb gevolgd en een goede baan heb, wel een kind hebben en dan alles kunnen geven. (:


    To infinity and beyond •

    Leafs schreef:
    (...)

    Ik wil mijn ouders niet opzadelen met dat probleem. Geloof me, als jij een kind heb op je zestiende, ga jij niet meer reizen. Dat is net zo met opleidingen.. die ga je ook niet meer volgen ookal zeg je van wel.


    Lieverd, ikwas 18 toen mijn dochtertje geboren werd ben nu 21 en zwanger van een tweede kindje. Ik ga nog steeds op vakantie, ik werk, ben bezig met een mbo2 opleiding en vorige maand geslaagd als verkoopster in drogisterij.

    Mijn enige voordeel is dat ik een vaste relatie heb met de papa en daar dus samen een huishouden vorm.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    cariad schreef:
    (...)

    Ik denk inderdaad ook dat het de beste oplossen is om te laten adopteren. Die mense zullen goed voor je kindje zorgen daarop zijn ze uigekozen maar het is en het blijft moeilijk. Als je besluit om te laten adopteren moet je proberen om je niet te veel aan je kind te hechten. Natuurlijk is dat onmogeijk dat snap ik wel. Maar als je de keuze maakt tot adoptatie stel je er dan op in dat je jekind moet afstaan.


    Klopt, het zou moeilijk worden. Maar ze is zwaar tegen abortus dus abortus gaat het zowieso niet worden. Dan blijft houden of adoptie over. Houden is bijna onmogelijk in haar situatie zoals het nu is. Als ze steun van familie zou hebben zou het kunnen. In dit geval is adoptie een betere optie.


    @paracetamol
    Volg je hart. Wat goed voelt doe dat. Het is je kindje en ik weet zeker dat het wel goed komt!


    Don't dream your life, but live your dream!



    It isn't true! (nerd)


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Leafs schreef:
    (...)

    Nee daarom. In mijn instantie zullen mijn ouders dan het kind op moeten voeden. Ik wil dat niet. Ik wil zelf mijn kind opvoeden en het opvoeden zoals IK dat wil. Ik heb liever dat ik het weg laat halen en dan later als ik goede opleidingen heb gevolgd en een goede baan heb, wel een kind hebben en dan alles kunnen geven. (:

    Precies.

    Miracle08 schreef:
    (...)

    Lieverd, ikwas 18 toen mijn dochtertje geboren werd ben nu 21 en zwanger van een tweede kindje. Ik ga nog steeds op vakantie, ik werk, ben bezig met een mbo2 opleiding en vorige maand geslaagd als verkoopster in drogisterij.

    Mijn enige voordeel is dat ik een vaste relatie heb met de papa en daar dus samen een huishouden vorm.


    Ja kijk, dan heb je een andere situatie. Maar als je het vergelijkt met die situatie die dat meisje van dit topic heeft, is dat een groot verschil.
    Maar ik vind het wel knap dat je die opleiding doet. Velen stoppen namelijk met school. Heb het namelijk al een aantal keer meegemaakt, vandaar. (:
    Oh en gefeliciteerd (:


    To infinity and beyond •

    Leafs schreef:
    (...)

    Klopt. Maar neem dan een ander voorbehoedsmiddel, je weet dat een condoom ook niet zo ongelofelijk veilig is.

    Ja dat is waar, maar weet je wat het is. Overal zie je reclame's van condooms. En het lijkt zo alsof dat de enigste voorbehoedsmiddel is. Ik bedoel heb je ooit reclame voor een spiraaltje gezien? XD(even als voorbeeld.) Maar mijn punt is. Heel veel mensen gaan dan alleen de condoom gebruiken. Omdat ze niet beter weten. (Ja het is ooit een keer gezegd, maar ja die dingen vergeet je snel). En denken gelijk dat het zo veilig, terwijl het inderdaad een van de minder veilige is.

    @ Paracetamol.
    Ik vind het heel moedig van je dat je het kind of wil houden of afstaan. Die zwangerschap op zich is al een hele opgave. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik las ergens dat iemand 16 and pregnant als voorbeeld nam voor adoptie. Maar daarin zie je ook 'succes' verhalen van mensen met weinig geld die het kind hielden en dat het goed ging.
    Ik zou denk ik het kind houden, want adoptie dat zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen.


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.