• Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn vriend daarin tegen steunt me niet, en is bij me weggegaan. Ik heb geen ouders waar ik op kan rekenen, en woon daarom bij mijn broer. Ik ben zwaar tegen abortus laten plegen, en ook tegen adoptie. Mijn broer zou me er door heen helpen, maar financieel zit ik in de problemen.. wat moet ik nu doen..


    Turn it up! *

    Hooligan schreef:
    Ik word chagrijnig van dit topic, je bent godverdomme 16?! Het houden?! Dit is zo een A B vraag van, A = adoptie B = abortus. Er is geen houden optie?! Tenzij je niks van je leven wil maken, je opleiding wil opgeven, je zo in finaciele problemen wil komen als maar zijn kan en je leven wil weggooien. Je bent echt gewoon van de pot afgerukt als je het houd.
    Sorry, het is natuurlijk helemaal je eigen keuze, maar serieus.. het houden.. kom op, doe even normaal? Kijk nog is eventjes goed naar je situatie, stop daar een jankend ding bij, tienduizenden ruzies, honderden euro's rekeningen en geen rust. Really. REALLY?

    Lol, sorry als ik aanvallend overkom, maar ik zie optie houden er echt niet tussenstaan. Ik bedoel het echt niet aanvallend, en ik vind het aan de ene kant misschien een beetje leuk voor je, maar meid.. je bent 16..

    True.


    ars moriendi

    Stray schreef:
    Ik lees heel veel dat ze abortus moet plegen.
    Maar beeld eens in dat jij een kindje in je hebt, dat is zo apart. Het is jou kindje, dat in je groeit. Er groeit iets in je dat uitgroeit tot een kindje, tot een mens. Het is nu misschien nog niets maar het is wel je kindje. Dus niet makkelijk over abortus praten. dat wou ik even zeggen


    Als ik er achterkom voor de vijf weken zou ik het sowieso weghalen. Dan is het nog helemaal niets.
    Ik laat mijn toekomst niet verkloten door een foutje.


    To infinity and beyond •

    Stray schreef:
    Ik lees heel veel dat ze abortus moet plegen.
    Maar beeld eens in dat jij een kindje in je hebt, dat is zo apart. Het is jou kindje, dat in je groeit. Er groeit iets in je dat uitgroeit tot een kindje, tot een mens. Het is nu misschien nog niets maar het is wel je kindje. Dus niet makkelijk over abortus praten. dat wou ik even zeggen

    heb je helemaal gelijk in!
    hou de optie Adoptie ook open, want 1: je hoef niet zelf voor het kind te zorgen maar kan hem/haar eventueel nog wel zien. 2: het kindje leeft wel en kan opgroeien.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    raplove schreef:
    (...)

    Dan kun je dat ook normaal zeggen als je niet zo over wilt komen.

    Nee, want dan dringt de boodschap niet door

    Leafs schreef:
    (...)

    Als ik er achterkom voor de vijf weken zou ik het sowieso weghalen. Dan is het nog helemaal niets.
    Ik laat mijn toekomst niet verkloten door een foutje.


    Ja, dat zeg je nu. Maar bedenk je dat het je kind is er groeit wel iets in je. Het is al wel iets, misschien niet veel maar het is je kindje waarmee je vanaf het eerste moment een band mee hebt. Het is niet zo makkelijk als hoe jij erover praat.


    Don't dream your life, but live your dream!

    MonkeyPie schreef:
    (...)
    heb je helemaal gelijk in!
    hou de optie Adoptie ook open, want 1: je hoef niet zelf voor het kind te zorgen maar kan hem/haar eventueel nog wel zien. 2: het kindje leeft wel en kan opgroeien.


    dat zou ook een betere optie zijn, en dan kun je ook voor open adoptie kiezen dan kun je , je kindje ook nog een keer zien.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Leafs schreef:
    (...)

    Als ik er achterkom voor de vijf weken zou ik het sowieso weghalen. Dan is het nog helemaal niets.
    Ik laat mijn toekomst niet verkloten door een foutje.


    Hoe kan je dat zeggen....

    Stray schreef:
    (...)

    Ja, dat zeg je nu. Maar bedenk je dat het je kind is er groeit wel iets in je. Het is al wel iets, misschien niet veel maar het is je kindje waarmee je vanaf het eerste moment een band mee hebt. Het is niet zo makkelijk als hoe jij erover praat.


    Ik ken mijzelf. Ik zou het weg laten halen. Serieus. Ik hoef geen kind op mijn 16e. Echt niet. Ik wil een goede toekomst tegemoed gaan met zoveel mogeijk dingen doen en rondreizen. Met een kind gaat dat niet.


    To infinity and beyond •

    Hooligan schreef:
    Ik word chagrijnig van dit topic, je bent godverdomme 16?! Het houden?! Dit is zo een A B vraag van, A = adoptie B = abortus. Er is geen houden optie?! Tenzij je niks van je leven wil maken, je opleiding wil opgeven, je zo in finaciele problemen wil komen als maar zijn kan en je leven wil weggooien. Je bent echt gewoon van de pot afgerukt als je het houd.
    Sorry, het is natuurlijk helemaal je eigen keuze, maar serieus.. het houden.. kom op, doe even normaal? Kijk nog is eventjes goed naar je situatie, stop daar een jankend ding bij, tienduizenden ruzies, honderden euro's rekeningen en geen rust. Really. REALLY?

    Lol, sorry als ik aanvallend overkom, maar ik zie optie houden er echt niet tussenstaan. Ik bedoel het echt niet aanvallend, en ik vind het aan de ene kant misschien een beetje leuk voor je, maar meid.. je bent 16..

    I agree.

    En je bent tegen abortus, nou okay, maar weet wel dat wanneer je financieël niet zo ruim zit het alleen maar lastiger is met een kind. Denk je dat het gelukkig zal zijn als jullie in problemen leven?


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    raplove schreef:
    (...)

    Hoe kan je dat zeggen....


    Nou heel makkelijk. Voor vijf weken is het nog niets. Na vijf weken is het iets anders. Dan heeft het een hartje en 'leeft' het.


    To infinity and beyond •

    Gelukkig zijn er hier wel mensen die je wél steunen. (: Ik ben heel erg blij voor je, en ik weet zeker dat je eruit komt! Ik wens je heel veel succes & sterkte toe, en luister maar niet naar alle negatieve reacties hier, volg je hart.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Leafs schreef:
    (...)

    Ik ken mijzelf. Ik zou het weg laten halen. Serieus. Ik hoef geen kind op mijn 16e. Echt niet. Ik wil een goede toekomst tegemoed gaan met zoveel mogeijk dingen doen en rondreizen. Met een kind gaat dat niet.


    Ik vind het niet normaal hoe makkelijk je hierover praat. Een kind, JOU kind dat in je groeit dat haal je niet zo gemakkelijk weg zoals jij dat zegt. Ik vind het nogal oppervlakkig van je dat je het zo zou weghalen. Je zegt het zo makkelijk, maar sta zelf maar eens in haar schoenen. Dan piep je wel anders. Ik snap niet dat je zo makkelijk over abortus praat, het is wel een kindje dat je weghaalt. Ookal is het nog niet veel, denk wat het wel kan worden.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Leafs schreef:
    (...)

    Nou heel makkelijk. Voor vijf weken is het nog niets. Na vijf weken is het iets anders. Dan heeft het een hartje en 'leeft' het.


    Ik zou me dan zo schuldig voelen he.

    Dat ik zelf kapot zou gaan dan...

    [ bericht aangepast op 25 juni 2011 - 19:02 ]

    Stray schreef:
    (...)

    Ik vind het niet normaal hoe makkelijk je hierover praat. Een kind, JOU kind dat in je groeit dat haal je niet zo gemakkelijk weg zoals jij dat zegt. Ik vind het nogal oppervlakkig van je dat je het zo zou weghalen. Je zegt het zo makkelijk, maar sta zelf maar eens in haar schoenen. Dan piep je wel anders. Ik snap niet dat je zo makkelijk over abortus praat, het is wel een kindje dat je weghaalt. Ookal is het nog niet veel, denk wat het wel kan worden.


    amen

    Stray schreef:
    (...)

    Ik vind het niet normaal hoe makkelijk je hierover praat. Een kind, JOU kind dat in je groeit dat haal je niet zo gemakkelijk weg zoals jij dat zegt. Ik vind het nogal oppervlakkig van je dat je het zo zou weghalen. Je zegt het zo makkelijk, maar sta zelf maar eens in haar schoenen. Dan piep je wel anders. Ik snap niet dat je zo makkelijk over abortus praat, het is wel een kindje dat je weghaalt. Ookal is het nog niet veel, denk wat het wel kan worden.


    Voor de derde keer. Voor vijf weken is het niets. Paar cellen bij elkaar. Ik vind het niet oppervlakkig. Ik kan op mijn 16e niet alles geven wat ik een kind wil geven en ik wil mijn ouders niet met mijn probleem opzadelen. Als ik in haar positie zou staan zou het voor mij nog makkelijker zijn om te beoordelen.


    To infinity and beyond •