• Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn vriend daarin tegen steunt me niet, en is bij me weggegaan. Ik heb geen ouders waar ik op kan rekenen, en woon daarom bij mijn broer. Ik ben zwaar tegen abortus laten plegen, en ook tegen adoptie. Mijn broer zou me er door heen helpen, maar financieel zit ik in de problemen.. wat moet ik nu doen..


    Turn it up! *

    Immortal schreef:
    (...)
    Ja dat is waar, maar weet je wat het is. Overal zie je reclame's van condooms. En het lijkt zo alsof dat de enigste voorbehoedsmiddel is. Ik bedoel heb je ooit reclame voor een spiraaltje gezien? XD(even als voorbeeld.) Maar mijn punt is. Heel veel mensen gaan dan alleen de condoom gebruiken. Omdat ze niet beter weten. (Ja het is ooit een keer gezegd, maar ja die dingen vergeet je snel). En denken gelijk dat het zo veilig, terwijl het inderdaad een van de minder veilige is.

    @ Paracetamol.
    Ik vind het heel moedig van je dat je het kind of wil houden of afstaan. Die zwangerschap op zich is al een hele opgave. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik las ergens dat iemand 16 and pregnant als voorbeeld nam voor adoptie. Maar daarin zie je ook 'succes' verhalen van mensen met weinig geld die het kind hielden en dat het goed ging.
    Ik zou denk ik het kind houden, want adoptie dat zou ik nooit over mijn hart kunnen verkrijgen.


    Ja dat klopt. Het is ook een beetje vreemd, je kunt never nooit op alleen een condoom vertrouwen. Dat heb ik vanaf jongs af aan geleerd, zowel op school als gesprekke met mijn moeder. Gelukkig slik ik de pil en heb verder geen problemen. (:


    To infinity and beyond •

    Leafs schreef:
    (...)

    Ja kijk, dan heb je een andere situatie. Maar als je het vergelijkt met die situatie die dat meisje van dit topic heeft, is dat een groot verschil.
    Maar ik vind het wel knap dat je die opleiding doet. Velen stoppen namelijk met school. Heb het namelijk al een aantal keer meegemaakt, vandaar. (:
    Oh en gefeliciteerd (:


    Natuurlijk is dit een andere situatie maar er zijn genoeg instanties die kunnen helpen en er is ook nog de keus adoptie. Ik vind het zielg/lullig dat een ongeboren kind, hoopje cellen of niet, "lijdt" onder z'n doorslaggevende keus als abortus. En dat terwijl het in geval van adoptie toch het leven krijgt waar hij/zij recht op heeft of als de moeder hulp krijgt oid.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Leafs schreef:
    (...)

    Ja dat klopt. Het is ook een beetje vreemd, je kunt never nooit op alleen een condoom vertrouwen. Dat heb ik vanaf jongs af aan geleerd, zowel op school als gesprekke met mijn moeder. Gelukkig slik ik de pil en heb verder geen problemen. (:

    Ik heb er wel problemen mee gehad en geloof me die zijn niet leuk. Het was tot flauwvallen en overgeven toe. Maar nu heb ik ook de goede en geen problemen :)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Miracle08 schreef:
    (...)

    Natuurlijk is dit een andere situatie maar er zijn genoeg instanties die kunnen helpen en er is ook nog de keus adoptie. Ik vind het zielg/lullig dat een ongeboren kind, hoopje cellen of niet, "lijdt" onder z'n doorslaggevende keus als abortus. En dat terwijl het in geval van adoptie toch het leven krijgt waar hij/zij recht op heeft of als de moeder hulp krijgt oid.


    Over dat abortus had ik het over mijzelf. Dat ik dat zelf zou doen. In haar instantie zou ik voor adoptie kiezen aangezien zij tegen abortus is.


    To infinity and beyond •

    Immortal schreef:
    (...)
    Ik heb er wel problemen mee gehad en geloof me die zijn niet leuk. Het was tot flauwvallen en overgeven toe. Maar nu heb ik ook de goede en geen problemen :)


    Ja klopt! Een vriendin van mij had dat ook.. Die kreeg migraine aanvallen. Maar je hebt echt veel verschillende pillen, je moet gewoon proberen welke bij je past (:


    To infinity and beyond •

    Leafs schreef:
    (...)

    Voor de derde keer. Voor vijf weken is het niets. Paar cellen bij elkaar. Ik vind het niet oppervlakkig. Ik kan op mijn 16e niet alles geven wat ik een kind wil geven en ik wil mijn ouders niet met mijn probleem opzadelen. Als ik in haar positie zou staan zou het voor mij nog makkelijker zijn om te beoordelen.


    reken maar dat het dan al wat is!
    in nijmege op de universiteit is er een Museum van, ik heb een duidelijke uitleg gehad over de ontwikkeling.

    maar mensen! ze vroeg niet om onze mening!
    ze vroeg om hulp etc, en wij zitten maar te ruziën over Abortussen!
    daar heeft zij toch helemaal niks aan.
    ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar meis, volg je hart kan je niet voor haar/hem zorgen zoek dat een ander leuk plekje bij mensen die dol graag een kindje willen en er ook een goed huis aan zullen geven.
    er zijn genoeg mensen die dat met liefde doen, en meestal kan je er ook goed bevriend mee raken ook.


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Ik denk gewoon dat het hetbeste voor jou en je kind is als je het kind laat adopteren. Je kunt dan open adoptie doen en alles gewoon meemaken.


    To infinity and beyond •

    Ik zou het weg laten halen. Je kunt er nu gewoon niet voor zorgen, dat is een feit en je wilt niet dat je kindje opgroeit in armoede en moeilijke tijden, je wilt hem of haar het beste geven en dat kun jij nu niet. Daarbij kun je hem of haar wel afstaan voor adoptie, maar ik heb gehoord dat dat héel erg moeilijk is, omdat je weet dat als je je kindje voor het eerst in je armen houdt je hem of haar af zult moeten geven. Ja, je kunt hem of haar wel opzoeken, mits de adoptiefamilie dichtbij woont, maar zal dat helpen? Je eigen kindje gelukkig zien wezen in een andere familie? En hoe zal dat voor het kind zijn? Wat zal hij/zij later denken? "Wilde mijn moeder me niet? Waarom ben ik afgestaan? Wat is er mis met mij?"
    Nee, ik zou het weg laten halen, meid, voor jezelf en voor je kindje.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Whut. o.0
    Tja, als jij het kind wilt houden moet je dat doen, maar weet waar je aan begint. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Okee ik snap sommige mensen hier niet hoor ze noemen het eerst een propje cellen en een reactie later Het kindje???
    ik zeg alleen je moet doen waar je je het beste bij voelt.
    En natuurlijk zijn er negatieve kanten van een kindje.
    maar je hebt toch ook positive.
    Denk aan de eerste keer dat je een echo maakt de eerste beweging die je voelt of het eerste trapje de eerste keer je Eigen kindje in je armen houden.
    en natuurlijk is het duur een kindje maar er zijn genoeg instellingen die je kunnen helpen er zijn al een paar voorbeelden genoemt.
    Maar overweeg allen punten voor jezelf en bedenk goed wat je doet.
    En laat je mening van niemand hier afhangen.
    jij bent degene die beslist en dat moet je zelf doen anders krijg je later spijt van je keuze.
    dus denk goed na volg je gevoel en je hart en ook zeker je verstand.
    Verder gefeliciteerd
    en veel succes.


    Being yourself is just like breathing, so take the easiest way and don't pretend like your some one else

    Mudblood schreef:
    Ik ben waarschijnlijk niet de persoon die je advies moet geven, omdat ik wel voor abortus ben.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Keuze is vor jezelf, iedereen heeft een andere mening.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Leafs schreef:
    (...)

    Nee daarom. In mijn instantie zullen mijn ouders dan het kind op moeten voeden. Ik wil dat niet. Ik wil zelf mijn kind opvoeden en het opvoeden zoals IK dat wil. Ik heb liever dat ik het weg laat halen en dan later als ik goede opleidingen heb gevolgd en een goede baan heb, wel een kind hebben en dan alles kunnen geven. (:

    Lol, jij praat de héle tijd over JEZELF, het gaat nu even over dit meisje, niet over jou. Dus help haar liever dan dat je hier hele topics volschopt met je eigen shit. Daar heeft ze niks aan.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Prongs schreef:
    Als je het echt niet wil laten weghalen zou ik het opgeven voor adoptie. Het lijkt me immers niet dat je dit kind een gezonde opgroeisituatie kan geven als je ouders er niet zijn, de vader er niet is en je geldproblemen hebt. Dan is je baby beter af bij iemand die hem alles kan geven wat hij/zij wil en over de mogelijkheden beschikt om er goed voor te zorgen.


    Ik ben het met Astrid eens. En dan kun jij er misschien wel tegen zijn, maar denk aan wat het beste is voor het kindje.(:


    everything, in time

    BeSlytherin schreef:
    ik zou het houden (krul)
    en whut je bent zwanger O.o nog gefeliciteerd


    Firm believer of all that is magic