• Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn vriend daarin tegen steunt me niet, en is bij me weggegaan. Ik heb geen ouders waar ik op kan rekenen, en woon daarom bij mijn broer. Ik ben zwaar tegen abortus laten plegen, en ook tegen adoptie. Mijn broer zou me er door heen helpen, maar financieel zit ik in de problemen.. wat moet ik nu doen..


    Turn it up! *

    Apocalyptica schreef:
    (...)Niet slecht bedoelt ofzo, maar ik denk niet dat ze veel advies kan verwachten op een site waar de gemiddelde leeftijd lager licht dan de hare. Ze zou mss beter es met een dokter over praten of een vertrouwenspersoon.

    Ze wil hier haar verhaal kwijt, en er zijn hier meerdere mensen die tienerouders zijn. So what? Misschien kan ze hier ook wel dingen uithalen, ze is tenslotte tiener, en hier zitten ook tieners. En gemiddelde leeftijd ligt niet lager hoor, er zijn hier ook zat oudere users. (: Ze kiest er zelf voor om eerst haar verhaal gewoon bij mensen te vertellen die ze vertrouwd en ik vind het nog begrijpelijk ook.


    your eyes are like stars in the night.

    Ik heb hier helemaal niks mee te maken en ook niet met jouw keuze, ik zie nu het topic pas, maar please bedenk je even dat dat kind al leeft en als je het zou laten aborteren dan gaat het dood.

    Atmosphere schreef:
    Ik heb hier helemaal niks mee te maken en ook niet met jouw keuze, ik zie nu het topic pas, maar please bedenk je even dat dat kind al leeft en als je het zou laten aborteren dan gaat het dood.

    Het leeft misschien wel, maar het kan niet nadenken en het heeft geen enkele gevoelens behalve honger.


    your eyes are like stars in the night.

    Poseidon schreef:
    (...)
    Het leeft misschien wel, maar het kan niet nadenken en het heeft geen enkele gevoelens behalve honger.


    Het voelt wel.

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Het voelt wel.
    Nu nog niet. Het is gewoon een propje cellen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zijn er niet van die hulpinstanties in nederland?
    Wel gefeliciteerd! En ik zou het super knap vinden als het je allemaal lukt!
    Probeer trouwens nog met je ouders/vriendje/famillie te praten! En je (ex?)vriendje moet hoe dan ook zijn verantwoordelijkheid nemen voor het kind, in vorm van allementatie of wat dan ook.
    Ik wens je echt zó veel sterkte en ook geluk!


    Don't dream your life, but live your dream!

    er zijn heel veel hulp instanties die je hier door heen kunnen helpen!
    ga maar eens google of bel de huisarts die heeft altijd wel tips
    wel knap dat je het aan je ouders heb durven te vertellen, ik ken namelijk iemand die het tot haar 8ste maand verborgen heeft weten te houden:|
    heel veel Succes ermee meid.

    en je moet zelf beslissen, en je keuzes niet laten leiden door wat de mensen HIER zeggen!


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Proficiat en veel sterkte!
    Als ik nu zwanger zou worden zou ik het zelf opvoeden, maar ik heb ouders die me steunen en net mijn middelbaar diploma gehaald.
    Als ik in jou situatie zat zou ik het kind afstaan voor open adoptie of in een pleeggezin zetten. Bij open adoptie zal je het kind nog zien, minder maar je ziet het toch af en toe en als je het in een pleeggezin zet kan je het als je er financieel goed voor staat zelf verder opvoeden.
    Als je deze tweede keuze overweegt moet je er wel bij nadenken dat je een kind na 7 jaar niet zomaar kan gaan weghalen bij zijn pleeggezin.
    Wat je met je vriend moet doen dat weet ik niet, als hij niet bij je blijft en je voedt je kind zelf op, moet hij sowieso alimentatie betalen maar dit is natuurlijk nooit genoeg om alles te betalen.
    En voor de rest alleen een goede raad: begin na je zwangerschap direct met de pil, je wordt er een beetje dikker van, maar niet zo dik als bij een zwangerschap. En het is natuurlijk niet zo duur als een baby.
    Maar, veel sterkte meid!

    Oh en ik weet dat er in België in Herentals denk ik een opvanghuis is voor tienermoeders, misschien dat ze dat in Nederland ook hebben.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2011 - 18:30 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Apocalyptica schreef:
    (...)Nu nog niet. Het is gewoon een propje cellen.


    Dit zijn van die reacties die mij, zelf moeder, erg boos kunnen maken. Maargoed..

    OT, allereerste erg knap dat je besloten hebt om voor het kindje te kiezen. Dan zou zou ik in jou situati toch kijken of je via de huisarts hulp kunt krijgen. Vaak hebben die instanties die jonge moeders kunnen helpen. Laat je goed informeren!

    Wat betreft je vriend.. Ik weet niet hoe het nu is maar als hij je aan de kant zet omdat je zwanger bent is het een mooie oetl*l. Geloof dat hij er ook bij was toen jullie het per ongeluk maakte


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Miracle08 schreef:
    (...)

    Dit zijn van die reacties die mij, zelf moeder, erg boos kunnen maken. Maargoed..

    OT, allereerste erg knap dat je besloten hebt om voor het kindje te kiezen. Dan zou zou ik in jou situati toch kijken of je via de huisarts hulp kunt krijgen. Vaak hebben die instanties die jonge moeders kunnen helpen. Laat je goed informeren!

    Wat betreft je vriend.. Ik weet niet hoe het nu is maar als hij je aan de kant zet omdat je zwanger bent is het een mooie oetl*l. Geloof dat hij er ook bij was toen jullie het per ongeluk maakte
    Ik doe toch niks verkeerds met die reactie. Ik zeg gewoon dat het nu nog maar cellen zijn, wat biologisch correct is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Er zijn in NL toch van die hulpinstanties? Oh men.. dapper dat je het kindje houdt. Heel veel succes!


    It's time to be happy again.

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Het voelt wel.

    Tot een bepaald aantal weken - zolang wij het embryo noemen - nog niet. Dat is bewezen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    We gaan je sponseren:Y)(baby)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Maar kan je een embryo 'levend' noemen?


    It's time to be happy again.

    Ik kan er eigenlijk niet veel over zeggen, ik heb nooit in zo'n situatie gezeten, whatever. Maar één ding: Volg je hart.


    Smile and live.