Proficiat en veel sterkte!
Als ik nu zwanger zou worden zou ik het zelf opvoeden, maar ik heb ouders die me steunen en net mijn middelbaar diploma gehaald.
Als ik in jou situatie zat zou ik het kind afstaan voor open adoptie of in een pleeggezin zetten. Bij open adoptie zal je het kind nog zien, minder maar je ziet het toch af en toe en als je het in een pleeggezin zet kan je het als je er financieel goed voor staat zelf verder opvoeden.
Als je deze tweede keuze overweegt moet je er wel bij nadenken dat je een kind na 7 jaar niet zomaar kan gaan weghalen bij zijn pleeggezin.
Wat je met je vriend moet doen dat weet ik niet, als hij niet bij je blijft en je voedt je kind zelf op, moet hij sowieso alimentatie betalen maar dit is natuurlijk nooit genoeg om alles te betalen.
En voor de rest alleen een goede raad: begin na je zwangerschap direct met de pil, je wordt er een beetje dikker van, maar niet zo dik als bij een zwangerschap. En het is natuurlijk niet zo duur als een baby.
Maar, veel sterkte meid!
Oh en ik weet dat er in België in Herentals denk ik een opvanghuis is voor tienermoeders, misschien dat ze dat in Nederland ook hebben.
[ bericht aangepast op 25 juni 2011 - 18:30 ]
Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn