Ik heb niet het hele topic door gelezen, dus ik heb geen idee wat er inmiddels allemaal al gezegd is. -sorry-
Als jij tegen abortus bent, moet je dat echt niet doen. Ikzelf ben er ook tegen, dus ik steun je daarin volledig. Wat ik je wel wil zeggen is dat adoptie voor veel kinderen juist een goede hulp is, dus dat je dat misschien toch moet overwegen. (Dit in verband met een slechte thuissituatie, als het kind bij zijn/haar adoptieouders een stabiele situatie kan beleven, is dat voor het kind zelf ook fijner) Blijf je bij je keuze en wil je je kindje niet opgeven voor adoptie, dan moet je dat vooral niet doen. Je moet achter je keuzes staan.
Weet wel dat je het moeilijk zult krijgen, je bent en blijft een alleenstaande moeder als je je vriend niet terug neemt. Zoals ik al zei, ik weet niet precies hoe het is gegaan met die vriend van je, omdat ik het topic niet helemaal heb doorgelezen, maar als hij een fout heeft gemaakt die jij hem niet meer kunt vergeven, is mijn advies om hem echt niet meer terug te nemen. Dit zal de situatie voor je kindje namelijk niet beter maken, bedenk: ouders die ruzie maken, die misschien zelfs een knipperlichtrelatie hebben. Dan kan je beter helemaal geen vader hebben. Kan je hem vergeven en durf je een relatie met hem nog wel aan te gaan én denk je dat het niet te veel schade zal opleveren voor je kindje, probeer het met hem opnieuw.
Hoe zit het met je broer? Je woont bij hem, wat vindt hij ervan? Zou hij bereid zijn je te helpen, besluit je het kindje zelf te houden? Steunt hij je in deze keuze, of als hij je niet steunt in je keuze, zal hij jou nog wel steunen?
Ik denk dat je even over alles moet nadenken, het misschien zelf even verwijderen uit je hoofd om alles uit te zoeken en daarna te kijken of het financieel en emotioneel mogelijk is. Succes! (:
[ bericht aangepast op 26 juni 2011 - 19:42 ]
It ain't broke, so don't fix it.