• Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben. Mijn vriend daarin tegen steunt me niet, en is bij me weggegaan. Ik heb geen ouders waar ik op kan rekenen, en woon daarom bij mijn broer. Ik ben zwaar tegen abortus laten plegen, en ook tegen adoptie. Mijn broer zou me er door heen helpen, maar financieel zit ik in de problemen.. wat moet ik nu doen..


    Turn it up! *

    We hebben nu zoveel middelen om NIET zwanger te worden. Ik snap écht niet hoe mensen nu nog zwanger worden als ze geen kind willen. Zeker op een jonge leeftijd. Eigen schuld dikke bult. Klinkt misschien hard maar het gaat nergens meer over. En ik zou voor adoptie kiezen.


    Gradually, then suddenly..

    Sombres schreef:
    We hebben nu zoveel middelen om NIET zwanger te worden. Ik snap écht niet hoe mensen nu nog zwanger worden als ze geen kind willen. Zeker op een jonge leeftijd. Eigen schuld dikke bult. Klinkt misschien hard maar het gaat nergens meer over. En ik zou voor adoptie kiezen.
    Daar had ik eigenlijk ook al aan zitten denken, maarja we weten natuurlijk niet hoe veilig ze seks had.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Daar had ik eigenlijk ook al aan zitten denken, maarja we weten natuurlijk niet hoe veilig ze seks had.

    Tja, en dan is het je eigen schuld natuurlijk mochten ze het niet veilig gedaan hebben. De kans dat je zwanger raakt van pil+condoom is echt zeldzaam dus dat betwijfel ik..


    Gradually, then suddenly..

    Sombres schreef:
    (...)
    Tja, en dan is het je eigen schuld natuurlijk mochten ze het niet veilig gedaan hebben. De kans dat je zwanger raakt van pil+condoom is echt zeldzaam dus dat betwijfel ik..
    Ja dat is idd waar. Dan moet het condoom al schuren en jij toevallig die 1 op 10000 zijn waarbij de pil juist op dat moment niet werkte.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zal vast weer zo'n onzintopic zijn door mensen die geilen op aandacht (A)


    Sterk in Nederland, sterk in Rotterdam, Niets is sterker dan het ene woord: FEYENOORD

    Nou als ik jou was zou ik het niet houden en ik neem aan dat je zelf wel kan invullen waarom dat niet zou kunnen.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2011 - 14:16 ]


    -

    Wauw. Een kind leeft helemaal niet zo vroeg al, het is een hoop cellen en geen levend wezen. Het heeft geen eigen persoonlijkheid en geen gedachten of ziel of wat dan ook. Als jij dit al moord vindt dan ben ik een seriemoordenaar want die vlieg van gisteren heb ik écht een flinke klap gegeven.


    Only a fool believes it's better to have lost at love than never to have loved at all.

    Klik

    Op deze site staat op wat voor hulp je zou kunnen rekenen en dat je recht hebt op bijstand als je een tienermoeder bent. Misschien heb je er wat aan.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Kvd707 schreef:
    Zal vast weer zo'n onzintopic zijn door mensen die geilen op aandacht (A)


    als het je niet aanstaat, hoef je ook niet te reageren hoor.
    ontopic: Als ik jou was zou ik toch adoptie overwegen, misschien door iemand die je goed kent zodat je,je kindje altijd kan bezoeken.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Eerlijk? Ik zou het kindje houden. Het is iets dat in je buik zit, het leeft, het is van jou en hoewel iedereen zegt dat abortus niet zo erg is; besef dat er door abortus heel veel vrouwen nooit meer zwanger kunnen zijn en daar heel veel spijt van krijgen!
    Ja, het zal moeilijk worden. Ja, je zal er spijt van krijgen. Ja, je zal er vaak om huilen, maar dan komen die momenten waar je kind de eerste stapjes zet, waar het kind je voor de eerste keer mama zal noemen. Deze momenten zullen het het allemaal waard maken. Heb je geen grootouders, tantes, neven, nichten, vriendinnen die je kunnen helpen, samen met je broer? Je zult waarschijnlijk een baantje moeten zoeken, maar mensen overschatten eigenlijk vaak dat een kind veel nodig heeft.
    Haar ouder(s), voedsel, kleren, een beetje speelgoed, maar vooral veel liefde. Misschien kun je dingen zoals een bedje ofzo lenen van mensen die je kent, zo heeft mijn ma het ook gedaan en het helpt echt, dan heb je al meteen een heleboel minder zorgen. OP rommelmarkten kun je ook veel dingen voor haar/hem kopen, dan is dat ook al een last minder. (Vergeet het wel niet te ontsmetten).
    Je kunt thuis verder studeren als je een laptop hebt, terwijl je bij je kind bent en als het oud genoeg is om naar een opvang te gaan, kun je weer naar school. Niet alle tienermoeders hebben een moeilijke toekomst, vele hebben zelfs een prachtige toekomst omdat ze zich er echt door hebben geslaan.
    Volg je hart en als jij geen abortus wil plegen, weet dan dat het moeilijk zal worden; maar dat de moeite loont.


    Olive

    Poseidon schreef:
    At first, mensen doe normaal. Gebeurd is gebeurd, en ze zal er nu vast wel van geleerd hebben. Ze wil alleen maar advies en geen gezeik van puberende kinders. Thanks a lot.

    Ik zou het alsnog afstaan ter adoptie, maar dan bij een bekende zodat je je kind nog gewoon regelmatig kan zien. Het lijkt me in ieder geval nu niet slim om je kind te behouden aangezien je financiële problemen hebt.. Misschien kan jeugdzorg -of een of andere stichting xd- je helpen hiermee? Heel veel succes en sterkte!


    Ik zou het juist niet afstaan aan bekenden, daar komen later waarschijnlijk enkel maar problemen van...
    Het is wel een feit dat je waarschijnlijk best het kindje afstaat (aan onbekenden dan), zodat het kansen krijgt op een goede toekomst...
    En voor de rest ben ik heel hard vóór abortus maarja als jij dat niet wilt begrijp ik dat best, en dan moet je dat zeker niet doen!
    Ik hoop dat je een oplossing vindt die in de eerste plaats goed is voor je kindje!
    En natuurlijk dat je een gezond kindje ter wereld brengt.
    Hopelijk draaien je ouders alsnog bij, je blijft tenslotte hun dochter!


    Nobody really cares if you're miserable, so you might as well be happy

    Authors schreef:
    Eerlijk? Ik zou het kindje houden. Het is iets dat in je buik zit, het leeft, het is van jou en hoewel iedereen zegt dat abortus niet zo erg is; besef dat er door abortus heel veel vrouwen nooit meer zwanger kunnen zijn en daar heel veel spijt van krijgen!
    Ja, het zal moeilijk worden. Ja, je zal er spijt van krijgen. Ja, je zal er vaak om huilen, maar dan komen die momenten waar je kind de eerste stapjes zet, waar het kind je voor de eerste keer mama zal noemen. Deze momenten zullen het het allemaal waard maken. Heb je geen grootouders, tantes, neven, nichten, vriendinnen die je kunnen helpen, samen met je broer? Je zult waarschijnlijk een baantje moeten zoeken, maar mensen overschatten eigenlijk vaak dat een kind veel nodig heeft.
    Haar ouder(s), voedsel, kleren, een beetje speelgoed, maar vooral veel liefde. Misschien kun je dingen zoals een bedje ofzo lenen van mensen die je kent, zo heeft mijn ma het ook gedaan en het helpt echt, dan heb je al meteen een heleboel minder zorgen. OP rommelmarkten kun je ook veel dingen voor haar/hem kopen, dan is dat ook al een last minder. (Vergeet het wel niet te ontsmetten).
    Je kunt thuis verder studeren als je een laptop hebt, terwijl je bij je kind bent en als het oud genoeg is om naar een opvang te gaan, kun je weer naar school. Niet alle tienermoeders hebben een moeilijke toekomst, vele hebben zelfs een prachtige toekomst omdat ze zich er echt door hebben geslaan.
    Volg je hart en als jij geen abortus wil plegen, weet dan dat het moeilijk zal worden; maar dat de moeite loont.

    Hartstikke bedankt!


    Turn it up! *

    Oke, ik kan berijpen dat je tegen abortus bent, maar zorg dan tenminste dat het veilig doet.
    Ik snap niet hoe je tegen adoptie kan zijn. Als je niet in staat ben om financieel of emotioneel voor een kind te zorgen, dan moet je het ook niet houden. daar is niemand mee geholpen.. Als je het echt niet wilt laten weg halen zou ik als ik jou was het ter adoptie stellen of ervoor zorgen dat er genoeg geld in het laadje komt.


    Get outta my head!

    Authors schreef:
    besef dat er door abortus heel veel vrouwen nooit meer zwanger kunnen zijn en daar heel veel spijt van krijgen!
    Dat is dus absoluut niet waar, zolang het deftig gedaan wordt en dus niet op illegale wijze...


    Get outta my head!

    Authors schreef:
    Eerlijk? Ik zou het kindje houden. Het is iets dat in je buik zit, het leeft, het is van jou en hoewel iedereen zegt dat abortus niet zo erg is; besef dat er door abortus heel veel vrouwen nooit meer zwanger kunnen zijn en daar heel veel spijt van krijgen!
    Daarom zou ik ook nooit abortus doen, juist om die reden en daar kan Jelle niet echt mee lachen. x')
    Nouja moest ik weten dat er iets ergs met mijn kindje aan de hand is, zou ik het wel doen, maar dat zijn allemaal zorgen voor later. Eerst wil ik een diploma, trouwen, een huis en werk. x')


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?