• Wat ik me nou dus al zo lang afvraag. Kan een echte homo-hater me nou precies uitleggen wat daar zo vreselijk aan is?
    En ik irriteer me aan mensen die mensen homo noemen die ze niet kennen. (Kijkt even naar Tokio Hotel haters en Justin Bieber haters). No offence ofzo, maar ik vroeg het me even af, aangezien ik echt totaal geen probleem heb met homo's.

    Mercury schreef:
    (...)
    Nee?

    Want waar komen al die oorlogen dan vandaan?
    Ik probeer er met een neutrale blik anar te kijken, maar gelovigen, zodra iets in kleine lettertjes in de bijbel/koran staat, is DAT de waarheid en is er GEEN ruimte voor iets anders. Dat bedoel ik er mee te zeggen.



    Ben je gelovig? Heb je de Bijbel, de Koran, de Tenach, enzovoort, enzovoort ooit gelezen?


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cassiopeia schreef:
    (...)


    Ben je gelovig? Heb je de Bijbel, de Koran, de Tenach, enzovoort, enzovoort ooit gelezen?

    Yes, actually. Ik ben gedoopt en hem de bijbel gelezen (puur uit interesse) maar verder wordt ik niet met een bepaald geloof grootgebrachgt (en daar ben ik heel blij mee)

    Geloof zorgt alleen maar voor problemen. ik vind het mooi als mensen voor zichzelf houvast kunnen hebben, of steun aan het geloof. Maar als mensen gaan handelen naar wat er in een boekje staat, of zelfs mensen gaan veroordelen die dat NIET doen, dat gaat me echt veeeeelste ver.

    Leef je leven. Leef niet vanuit een boekje.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2010 - 20:43 ]


    ars moriendi

    Mercury schreef:
    (...)
    Yes, actually. Ik ben gedoopt en hem de bijbel gelezen (puur uit interesse) maar verder wordt ik niet met een bepaald geloof grootgebrachgt (en daar ben ik heel blij mee)

    Geloof zorgt alleen maar voor problemen. ik vind het mooi als mensen voor zichzelf houvast kunnen hebben, of steun aan het geloof. Maar als mensen gaan handelen naar wat er in een boekje staat, of zelfs mensen gaan veroordelen die dat NIET doen, dat gaat me echt veeeeelste ver.

    Leef je leven. Leef niet vanuit een boekje.


    Nee, was gewoon nieuwsgierig. Maar in mijn familie is het érg anders.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Nee, was gewoon nieuwsgierig. Maar in mijn familie is het érg anders.

    Oh, hoezo? =3


    ars moriendi

    sterker nog, het staat letterlijk in de bijbel
    het duurde even voor ik het juiste stuk gevonden had maar hier is het



    Leviticus 20:13

    13.

    Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

    FlinkeNamen schreef:
    sterker nog, het staat letterlijk in de bijbel
    het duurde even voor ik het juiste stuk gevonden had maar hier is het



    Leviticus 20:13

    13.

    Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

    Ja nou en?!
    Dan staat het toch in dat maffe boek?
    Serieus, vorm eens je EIGEN mening! :S


    ars moriendi

    BlueElephant schreef:
    Ik wil een homovriendje! :'D
    Ja, echtwaar. Ik wil zo'n beste vriend die echt veeeeeels te gay is meepraat over jongens :'D

    -
    Now, who's with me? :'D

    Glambert schreef:
    Ikzelf ben homo en heb mijn deel met pesten al wel gehad. Ze denken je te kunnen krenken met hun vreselijke opmerkingen en ookal laten we dat niet altijd merken HET DOET VERDOMME PIJN!.
    Ikzelf ben geen vrouwelijke homo en vind het zelf verschrikkelijk hoe sommige vrienden van me 'het wijf' uithangen, ik ben een gewone jongen die toevallig homo is en ik kan maar 1 ding zeggen aan al wie haat heeft aan het hele holibi gedoe.
    We hebben schijt aan jullie mening laat ons gewoon zijn wie we zijn en accepteer je ons niet laat ons dan tenminste met rust bende zielige.... (oké als ik erop zet wat er op mijn lippen ligt word ik vast gebandxD)


    xAlex


    Hallo, nieuwe beste vriend. :9~


    Great minds think alike.

    & by the way, niet alle gelovigen denken er zo over, hoor.


    Great minds think alike.

    FlinkeNamen schreef:
    en trouwens mensen geven God graag de schuld van dingen maar jullie vergeten dat de duivel ook bestaat en dat die degene is die jullie probeert weg te leiden van God zijn goede wil voor ons

    Wat is het verschil tussen god en de duivel?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Stassin schreef:
    (...)
    Wat is het verschil tussen god en de duivel?


    Wat bedoel je daar nu mee?


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Cassiopeia schreef:
    (...)

    Wat bedoel je daar nu mee?

    Stel: Land A en land B hebben elkaar de oorlog verklaard. Alleen wordt land A met een hongersnood getroffen. Deze hongersnood is voor land A een teken van de duivel, voor land B een teken van god. Maar het blijft dezelfde hongersnood.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Stassin schreef:
    (...)
    Stel: Land A en land B hebben elkaar de oorlog verklaard. Alleen wordt land A met een hongersnood getroffen. Deze hongersnood is voor land A een teken van de duivel, voor land B een teken van god. Maar het blijft dezelfde hongersnood.

    Okee, daar heb je een punt.
    Maar volgens mij denkt land B gewoon verkeerd.
    Hongersnoden zijn altijd slecht, het zijn natuurrampen.

    Ik weet het niet, mijn tegenargument klinkt wel heel vaag.
    In mijn gedachten klonk het veel krachtiger. (nerd)


    Great minds think alike.

    het verschil tussen God en de duivel is groot waar de duivel oorspronkelijk geschapen werd als lucifer de drager van het licht
    hij weigerde echter om voor adam en eva neer te buigen omdat hij zich beter voelde als de mens en werd verbannen sindsdien vecht hij om de mens weg te krijgen van het goede en door hen tot slechte daden te brengen
    God heeft hem geschapen als een engel met een wil en is daarom al groter dan hem
    mensen moeten stoppen onze HEER overal de schuld van te geven waar het meeste werk door onszelf is wanneer wij de duivel in onze harten toelaten
    wij moeten zelf kunnen bewijzen dat wij het waardig zijn om uiteindelijk bij hem te kunnen komen in het paradijs

    Dropshot schreef:
    (...)
    Okee, daar heb je een punt.
    Maar volgens mij denkt land B gewoon verkeerd.
    Hongersnoden zijn altijd slecht, het zijn natuurrampen.

    Ik weet het niet, mijn tegenargument klinkt wel heel vaag.
    In mijn gedachten klonk het veel krachtiger. (nerd)

    Ik probeer alleen maar het probleem te illustreren: wanneer houdt het goede op en begint het kwaad? En wanneer houdt dan het kwaad weer op en begint het goede? Het goede is vervlochten in het kwaad. Er bestaat geen zwart-wit, het is altijd grijs. Daarom kan je, vind ik, niet stellen dat homo's (of hetero's) verkeerd zijn. Want wat voor jou verkeerd is, is voor de ander goed. En andersom.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik wil een homo-vriend, die je omhelzen en zeggen kom maar schat als je over je gevoelens/problemen praat, die smaak hebben waardoor het heerlijk is met ze te shoppen en die gewoon supah lief zijn. _O_


    *insert philosophical cringe expression here*