• Maar ik vind het grappig dat ze in België Nederlands krijgen als vak. (':
    Misschien een hele stomme opmerking, maar waarom hebben ze niet Belgisch als vak? Ik bedoel, ze hebben verschillende woorden in België die wij niet hebben.
    -dom topic-
    Oh, enne. Nu ik zo dit topic aanmaak, betekent niet dat ik het echt een ongelooflijk stom idee vind dat jullie 'Nederlands' leren. Het viel me gewoon op, oké?
    (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:58 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Belgisch bestaat niet [:
    en eigenlijk is nederlands vlaams,
    wij krijgen niet jullie taal , wij leren gewoon 'vlaams' maar vlaams is zo raar als vak.
    dus noemen ze het nederlands, maar we leren dus niet echt jullie taal & woorden. [:


    There's nothing like us.

    OuttamyHead schreef:
    (...)maar zo is het toch niet bedoelt, dat was een overdreven vergelijking! sorry


    Ik heb het ook niet op jou hoor, ik bedoelde dat sommige Nederlanders 'hun' taal blijkbaar voor hunzelf willen.


    -

    Exercitus schreef:
    (...)
    Omdat het Nederlands(dus de taal van Nederland en niet van België ) is,en jullie leren Nederlands zoals wij dat doen(dus als eerste taal en niet zoals Engels,als tweede taal) terwijl Nederlands en vlaams anders is.

    Vlaams is geen taal. Vlaams en wat jullie Nederlands noemen verschillen in kleine dingetjes, zoals andere woordjes ofzo, maar het is geen taal. Het is eenzelfde taal, dus too bad dat het dan Nederlands heet, voor het zelfde geld hadden jullie het vak Vlaams ofzo kunnen hebben.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:58 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    ik vind vlaams leuker klinken dan nederlands (:


    I'm not even on drugs, I'm just weird. - Alex Gaskarth

    Is het mss al iemand opgevallen dat Nederlands en Vlaams buiten het accent hetzelfde is?

    Onze taal heet niet Belgisch maar Vlaams. In het Vlaandergedeelte dan toch. x'] In het Waalse gedeelte spreken ze Waals. -logisch-


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    tangly schreef:
    Waarom denken alle Nederlanders dat de taal Nederlands van hun land is? Hallo, in Nederland leren ze toch ook Engels ><. Niet om jou af te blaffen, maar dat irriteert me gewoon ;x

    Eh nouja het is heel simpel.
    De taal Nederlands is de moedertaal van Nederland en Belgisch is de moedertaal van België. Is toch heel logisch eigenlijk, ik snap niet waarom je je daar zo aangevallen om voelt. Wat ze bedoelt is waarom jullie Nederlands krijgen en niet Belgisch aangezien dat jullie moedertaal Belgisch is.
    En het verschilt eigenlijk vrij veel, ik bedoel ik kan soms een belg niet eens verstaan omdat ze zo'n andere woorden gebruiken, woorden die in het Nederlands niet gebruikt worden.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 18:50 ]


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Outlaw schreef:
    (...)
    Eh nouja het is heel simpel.
    De taal Nederlands is de moedertaal van Nederland en Belgisch is de moedertaal van België. Is toch heel logisch eigenlijk, ik snap niet waarom je je daar zo aangevallen om voelt. Wat ze bedoelt is waarom jullie Nederlands krijgen en niet Belgisch aangezien dat jullie moedertaal Belgisch is.

    Belgisch bestaat niet, het is Vlaams =)

    Outlaw schreef:
    (...)
    Eh nouja het is heel simpel.
    De taal Nederlands is de moedertaal van Nederland en Belgisch is de moedertaal van België. Is toch heel logisch eigenlijk, ik snap niet waarom je je daar zo aangevallen om voelt. Wat ze bedoelt is waarom jullie Nederlands krijgen en niet Belgisch aangezien dat jullie moedertaal Belgisch is.


    Again: als je het hele topic gelezen zou hebben, zou je ondertussen weten dat België vroeger tot Nederland hoorde, dus eigenlijk is Nederlands ook van België :'D Echt, reageer pas als je alles gelezen hebt.


    -

    tangly schreef:
    (...)

    Again: als je het hele topic gelezen zou hebben, zou je ondertussen weten dat België vroeger tot Nederland hoorde, dus eigenlijk is Nederlands ook van België :'D Echt, reageer pas als je alles gelezen hebt.

    'Echt', je hoeft niet te verwachten dat ik 4 pagina's ga lezen, zo interessant is het niet.
    En so freakin' what, als Nederland bij China hoorde zou het dus ook logisch zijn als we Chinees kregen ipv Nederlands? Zie de edit van mijn vorige post.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Omdat wij Nederlands praten? Belgisch is geen taal. ;D

    Outlaw schreef:
    (...)
    'Echt', je hoeft niet te verwachten dat ik 4 pagina's ga lezen, zo interessant is het niet.
    En so freakin' what, als Nederland bij China hoorde zou het dus ook logisch zijn als we Chinees kregen ipv Nederlands? Zie de edit van mijn vorige post.


    Waarom reageer je dan als het je niet echt boeit ? Als je niet alles leest, kan je niet volgen dus heeft een reactie op één van de eerste reacties weinig zin :'D En als jij de moeite niet doet om de 4pagina's te lezen, doe ik de moeite niet om jou edit te lezen :'D Enja, dat van dat Chinees zou logisch zijn ;)


    -

    Belgisch is geen taal. (': Het is nog steeds Nederlands, maar dan met sommige woorden die wij niet kennen. Maar opzich heb je dat ook wel als je bv. uit het noorden komt en je bent in het zuiden. (':


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    tangly schreef:
    (...)

    Waarom reageer je dan als het je niet echt boeit ? Als je niet alles leest, kan je niet volgen dus heeft een reactie op één van de eerste reacties weinig zin :'D En als jij de moeite niet doet om de 4pagina's te lezen, doe ik de moeite niet om jou edit te lezen :'D Enja, dat van dat Chinees zou logisch zijn ;)

    Haha :'D Nouja, als je zo denkt begin dan maar met het leren van Surinaams en weet-ik-veel welke taal nog meer, want aangezien die ook bij Nederland hoorden..
    Damn zeg, als je zo graag de weisneus wilt uithangen besteed je tijd dan liever in de avondschool in plaats van mensen hier af te katten? Ik zeg niet dat het me niet boeit, het is niet boeiend genoeg om 4 pagina's te lezen van 'Het is onze taal' 'Nee het is ook onze taal'. Aangezien dat het niveau hier tegenwoordig is en je blijkbaar al niet eens meer ergens je mening over kan geven of iemand weet alweer een kutopmerking te maken.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    Psychic schreef:
    Belgisch is geen taal. (': Het is nog steeds Nederlands, maar dan met sommige woorden die wij niet kennen. Maar opzich heb je dat ook wel als je bv. uit het noorden komt en je bent in het zuiden. (':

    Dat is meer met het dialect,behalve fries dan.

    Even een vraagje,krijgen Belgen ABN of leren ze ook die vlaamse woorden,om het maar zo te noemen?

    Weet je we zouden eigenlijk trots moeten zijn dat 2 kleine landen samen een taal, geschiedenis en cultuur delen waardoor we eigenlijk een beetje een zijn. Zelfs mensen die in het zelfde land wonen en de zelfde nationaliteit hebben kunnen tegenwoordig niet met elkaar omgaan.
    Het is dus tegenwoordig best bijzonder.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 19:10 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall