• Maar ik vind het grappig dat ze in België Nederlands krijgen als vak. (':
    Misschien een hele stomme opmerking, maar waarom hebben ze niet Belgisch als vak? Ik bedoel, ze hebben verschillende woorden in België die wij niet hebben.
    -dom topic-
    Oh, enne. Nu ik zo dit topic aanmaak, betekent niet dat ik het echt een ongelooflijk stom idee vind dat jullie 'Nederlands' leren. Het viel me gewoon op, oké?
    (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:58 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Outlaw schreef:
    (...)
    Haha :'D Nouja, als je zo denkt begin dan maar met het leren van Surinaams en weet-ik-veel welke taal nog meer, want aangezien die ook bij Nederland hoorden..
    Damn zeg, als je zo graag de weisneus wilt uithangen besteed je tijd dan liever in de avondschool in plaats van mensen hier af te katten? Ik zeg niet dat het me niet boeit, het is niet boeiend genoeg om 4 pagina's te lezen van 'Het is onze taal' 'Nee het is ook onze taal'. Aangezien dat het niveau hier tegenwoordig is en je blijkbaar al niet eens meer ergens je mening over kan geven of iemand weet alweer een kutopmerking te maken.


    Serieus, als het niveau je hier niet aanstaat, wat doe je hier dan? En je zegt dat ik jou afkat, maar je doet net hetzelfde :'D


    -

    Shireen jij denkt echt te veel na maar toch geniaal :'D


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Omdat wij gewoon dezelfde taal spreken? xd


    Zelfs de kleinste ster schittert in het donker

    omdat Belgisch niet bestaat (:
    het is Vlaams,maar dat is hetzelfde als Nederlands(nerd)


    Imperfection Is Beautiful

    Psychic schreef:
    Belgisch is geen taal. (': Het is nog steeds Nederlands, maar dan met sommige woorden die wij niet kennen. Maar opzich heb je dat ook wel als je bv. uit het noorden komt en je bent in het zuiden. (':


    agree_O_

    Het is heel simpel, Belgisch is geen taal;)
    Het is Nederlands maar dan met een paar woorden erin die wij Nederlanders niet kennen;)


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    LOL, hebben we hier nou een discussie over of Belgisch een taal is ofniet?
    LAME, Belgisch is toch duidelijk geen taal.


    I live for the applause, you will die for it.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Dat is meer met het dialect,behalve fries dan.

    Even een vraagje,krijgen Belgen ABN of leren ze ook die vlaamse woorden,om het maar zo te noemen?

    Weet je we zouden eigenlijk trots moeten zijn dat 2 kleine landen samen een taal, geschiedenis en cultuur delen waardoor we eigenlijk een beetje een zijn. Zelfs mensen die in het zelfde land wonen en de zelfde nationaliteit hebben kunnen tegenwoordig niet met elkaar omgaan.
    Het is dus tegenwoordig best bijzonder.
    We leren AN op school. Vroeger (toen mijn 55jarige leerkracht van biologie nog op school zat) leerden ze echt wel Antwerps dialect (omdat ze in de provincie Antwerpen woonde dus), maar op den duur verwisselden ze de woorden. Dus hebben ze dat maar afgeschaft dat je op school het dialect van je provincie leert. (:

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 19:20 ]


    Only losers can act the way you do

    XLightAngelX schreef:
    (...)

    agree_O_

    Het is heel simpel, Belgisch is geen taal;)
    Het is Nederlands maar dan met een paar woorden erin die wij Nederlanders niet kennen;)
    Die woorden die jullie niet kennen zijn woorden in een dialect. (;


    Only losers can act the way you do

    Virtus schreef:
    (...)We leren AN op school. Vroeger (toen mijn 55 leerkracht van biologie nog op school zat) leerden ze echt wel Antwerps dialect (omdat ze in de provincie Antwerpen woonde dus), maar op den duur verwisselden ze de woorden. Dus hebben ze dat maar afgeschaft dat je op school het dialect van je provincie leert. (:

    Slim.Maar eigenlijk bedoel ik de woorden die in België wel gebruikt woorden maar in Nederland niet,ik lees namelijk steets dat het Nederlans dat jullie spreken(om het maar zo te zeggen) Nederlands is met een paar Belgiese woorden er in.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Virtus schreef:
    (...)Die woorden die jullie niet kennen zijn woorden in een dialect. (;


    Ja, sorry, dat bedoelde ik ook xD
    Mijn broer had een halfjaar geleden ook een belgisch vriendin, en die kon ik dan soms niet verstaan, omdat ik dacht dat ze woorden gebruikte die belgen wel gebruiken maar nederlanders niet. Maar het bleek gewoon woorden te zijn die we wel kennen, maar dat ze die anders uispreken.


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Exercitus schreef:
    (...)
    Slim.Maar eigenlijk bedoel ik de woorden die in België wel gebruikt woorden maar in Nederland niet,ik lees namelijk steets dat het Nederlans dat jullie spreken(om het maar zo te zeggen) Nederlands is met een paar Belgiese woorden er in.
    Die Belgische woorden zijn dialect. :') We praten niet heel de tijd dialect, maar gewoon AN met woorden in het dialect tussen. (;


    Only losers can act the way you do

    Virtus schreef:
    (...)Die Belgische woorden zijn dialect. :') We praten niet heel de tijd dialect, maar gewoon AN met woorden in het dialect tussen. (;

    Oke,dank je.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Zoals ze al zeggen. Omdat het belgisch niet bestaat en het vlaams is gewoon afleiding van Vlaanderen. Vroeger toen 'België' bij Nederland hoorde spraken wij dezelfde taal,het is door de dialecten dat wij woorden hebben,die julie niet hebben.

    julli apen ons gewoon na:P grapje oor

    MENSEN. (cat)

    Belgisch, noch Vlaams, is een taal. Wij praten gewoon allemaal dezelfde taal, namelijk Nederlands, maar beschouwen andere woorden als standaard.

    Punt aan de lijn, ik heb gelijk. (krul)