• Maar ik vind het grappig dat ze in België Nederlands krijgen als vak. (':
    Misschien een hele stomme opmerking, maar waarom hebben ze niet Belgisch als vak? Ik bedoel, ze hebben verschillende woorden in België die wij niet hebben.
    -dom topic-
    Oh, enne. Nu ik zo dit topic aanmaak, betekent niet dat ik het echt een ongelooflijk stom idee vind dat jullie 'Nederlands' leren. Het viel me gewoon op, oké?
    (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:58 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    op zich.. is dat inderdaad best vreemd xD


    Never forget the things that make you smile

    L0VEDRUNK schreef:
    (...)
    In Amerika spreken ze wel Amerikaans. En in Aruba ook gewoon Arubaans?
    niet waar in amerika spreken ze engels (krul) en ja je hebt gewoon amerikaans engels en brits engels 8D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Omdat Belgisch geen taal is ...

    Omg, wat een ego hebben die Nederlanders hier, haha ze denken echt dat zij die taal uitgevonden hebben ofzo? Moeten we toestemming vragen om het te spreken, alsjeblieft zeg ._. Die taal is grammaticaal gezien net hetzelfde ja?

    Sensible schreef:
    Omg, wat een ego hebben die Nederlanders hier, haha ze denken echt dat zij die taal uitgevonden hebben ofzo? Moeten we toestemming vragen om het te spreken, alsjeblieft zeg ._. Die taal is grammaticaal gezien net hetzelfde ja?


    Sorry hoor, ego?
    Says who? Nederlands is uitgevonden door Nederlanders het heet niet voor saus zo. En grammaticaal is het hetzelfde ja. Dus? En i beg your pardon, toestemming. Al jarenlang maken Belgische mensen een probleem ervan. Ga dan zelf een taal verzinnen ofzo.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 21:23 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    In belgië spreekt men ook nederlands you know?(a)
    Duuzs, waarm zoudn we het vak nedrlands ni moogn hebbn? --'

    ik hou het gewoon bij het volgende
    nederlands is de taal
    belgisch is de cultuur

    (nerd)


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Prophecy schreef:
    (...)

    Sorry hoor, ego?
    Says who? Nederlands is uitgevonden door Nederlanders het heet niet voor saus zo.

    Nederland is onstaan,niet uirgevonden(en dan altijd nog door de germanen)
    En Nederlands is de taal van de lage landen, Nederland EN België


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Dat klopt niet, Nederlands is de taal van de lagen landen en zowel Nederland als België horen bij de lagen landen.


    Wist ik niet. (nerd)
    Maar dan nog, een deel spreekt Frans, en een ander deel Nederlands. Zie reactie boven. ^


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Sensible schreef:
    Omg, wat een ego hebben die Nederlanders hier, haha ze denken echt dat zij die taal uitgevonden hebben ofzo? Moeten we toestemming vragen om het te spreken, alsjeblieft zeg ._. Die taal is grammaticaal gezien net hetzelfde ja?

    Hélemaal akkoord lisaa xp

    Sensible schreef:
    Omg, wat een ego hebben die Nederlanders hier, haha ze denken echt dat zij die taal uitgevonden hebben ofzo? Moeten we toestemming vragen om het te spreken, alsjeblieft zeg ._. Die taal is grammaticaal gezien net hetzelfde ja?

    Je interperteert het een beetje verkeerd.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Prophecy schreef:
    (...)

    Wist ik niet. (nerd)
    Maar dan nog, een deel spreekt Frans, en een ander deel Nederlands. Zie reactie boven. ^

    Een taal verzin je niet,die onstaan. En wat maakt het uit dat Vlaamderlingen Nederlands praat en Wale Frans? Zo is hun land nu eenmaal. Het heeft ook wel weer iets. Ik snap niet waarom het zo'n grood punt is.
    O en voordat je over de taal spreek leer hem eerst goed behersen,ik bedoel gebruik niet zomar dialekt als je Nederlands spreekt.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 21:30 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Prophecy schreef:
    (...)

    Wist ik niet. (nerd)
    Maar dan nog, een deel spreekt Frans, en een ander deel Nederlands. Zie reactie boven. ^
    daarom krijgen wij ook al van vroege leeftijd frans.
    en nederland leren op school is heel erg verschillend van bv frans leren. bij frans leren gaat het meer om spreken (':


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Exercitus schreef:
    (...)
    Een taal verzin je niet,die onstaan. En wat maakt het uit dat Vlaamderlingen Nederlands praat en Wale Frans. Zo is hun land nu eenmaal. Het heeft ook wel weer iets.


    Je moet het maar iets vinden.
    Rijd je het ene dorp uit en het andere in, praten ze opeens Frans.
    Maar ja, ik houd mijn mond maar voordat ik echt iets verkeerds zeg. En ik ga geen ruzie zoeken om een simpele opmerking die iemand zonder bijbedoelingen maakt. Dat anderen er nou zo'n probleem van maken. Ik kap ermee.

    @ Seel: Dankjewel voor je uitleg, zonder je druk te maken zoals de anderen.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 21:30 ]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Prophecy schreef:
    (...)

    Je moet het maar iets vinden.
    Rijd je het ene dorp uit en het andere in, praten ze opeens Frans.
    Maar ja, ik houd mijn mond maar voordat ik echt iets verkeerds zeg. En ik ga geen ruzie zoeken om een simpele opmerking die iemand zonder bijbedoelingen maakt. Dat anderen er nou zo'n probleem van maken. Ik kap ermee.

    @ Seel: Dankjewel voor je uitleg, zonder je druk te maken zoals de anderen.


    hehe maar de meeste vlamingen moeten niet weten van de walen , toch veel die IK ken :')maar da's dan weer een ander onderwerp :'D

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 21:31 ]


    Read this upside down: 370HSSV 0773H