• Maar ik vind het grappig dat ze in België Nederlands krijgen als vak. (':
    Misschien een hele stomme opmerking, maar waarom hebben ze niet Belgisch als vak? Ik bedoel, ze hebben verschillende woorden in België die wij niet hebben.
    -dom topic-
    Oh, enne. Nu ik zo dit topic aanmaak, betekent niet dat ik het echt een ongelooflijk stom idee vind dat jullie 'Nederlands' leren. Het viel me gewoon op, oké?
    (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:58 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik heb mijn posts teruggelezen en ik heb idd nogal overgereageerd. Sorry daarvoor, dat was niet echt mijn bedoeling. (krul)


    Only losers can act the way you do

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ok het is meschien geen echt taal,maar de meeste belgen spreken ook niet helemaal nederlands(als je dat op tv hoort).
    En ik bedoel helemaal niet dat de taal van ons is,maar het is wel de reden waarom men de taal van nederland vind.

    Het is ook eigenlijk vreemd dat jullie de taal wel houden maar niet meer bij het land willen horen waar de taal oorspronkelijk vandaan komt.
    Niet kwaat bedoelt,maar het is als je er over na denk best vreemd.


    Kwaad is met een 'd' ;x
    En moeten we dan van de één op de andere dag van taal veranderen omdat jullie vinden dat Nederlands van jullie is?
    Kijk, wij hebben er niet voor gekozen dat wij Nederlands als taal leren in België, get over it :'D


    -

    Omdat België en Nederland vroeger één land waren en dat de algemene taal was. Door de splitsing is dat niet veranderd. Laten we slim doen :Y)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:18 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Guys, relax een beetje zeg. (':


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Rosario schreef:
    Nederlands is een taal en het moet nu net lukken dat er een land is dat Nederland heet.
    Vlaams en Belgisch zijn geen talen. Belgisch kan dan ook Frans of Duits zijn, omdat we in het Belgenlandje drie talen spreken. Vlaams is wel een soort dialect geloof ik.

    En dan nog. Moet Suriname ook ineens Surinaams als hoofdtaal gaan spreken, terwijl de meesten daar ook gewoon Nederlands als eerste taal hebben?


    Eindelijk iemand die begrijpt wat ik al de hele tijd wil zeggen ! (cat)


    -

    Wij hebben nederlands omdat dat onze moedertaal is ;s, net als die van jullie. Maar ons accent en jullie accent is gewoon anders, net zoals het Duits in Oostenrijk en in Duitsland, ze sprken allebei Duits maar hun accenten en woord gebruik is soms een beetje anders. & een taal zoals 'Belgisch' bestaat niet. Wij hebben namelijk drie talen in ons land, en dan zoude we die drie moeten gaan mengen ofzo (wat echt dom zou zijn ;o ) Maar wij kunnen evengoed zegge dat jullie AN niet echt helemaal op het onze lijkt ;p er zijn 'Hollandse'-woorden die ik ook niet versta net als sommige geen 'Belgische'-woorden verstaan ;p. Nederlands is gewoon een vak op school in België. Zoals Engels een vak is in Amerika en Duits in Oostenrijk ;D
    Got it ;p ?

    Ikwil jullie hier trouwens niet mee aanvallen ofzoo ;p


    Croyes moi quand je dit:"La vie c'est fait de petit bonheurs."

    tangly schreef:
    (...)

    Kwaad is met een 'd' ;x
    En moeten we dan van de één op de andere dag van taal veranderen omdat jullie vinden dat Nederlands van jullie is?
    Kijk, wij hebben er niet voor gekozen dat wij Nederlands als taal leren in België, get over it :'D

    Nou jullie veranderde ook van de een op de andere dag van nationaliteit dus.
    Ik leg alleen maar uit waarom jullie het krijgen en waarom men dat vreemd vinden.
    Wij vinden dat Nederlands niet van ons is,maar technies gezien is het wel zo,als je na de geschiedenis kijkt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nou jullie veranderde ook van de een op de andere dag van nationaliteit dus.
    Ik leg alleen maar uit waarom jullie het krijgen en waarom men dat vreemd vinden.
    Wij vinden dat Nederlands niet van ons is,maar technies gezien is het wel zo,als je na de geschiedenis kijkt.


    Wel Nederlands was vroeger dus ook van ons :'D En geloof je nou echt dat een splitsing van een land op 1 dag gebeurd is ofzo ? >< Laat ook vallen, jullie snappen het toch niet :'D


    -

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nou jullie veranderde ook van de een op de andere dag van nationaliteit dus.
    Ik leg alleen maar uit waarom jullie het krijgen en waarom men dat vreemd vinden.
    Wij vinden dat Nederlands niet van ons is,maar technies gezien is het wel zo,als je na de geschiedenis kijkt.

    Wij veranderden niet van nationaliteit zomaar. Willem van Oranje, diegene die regeerde over de beide Nederlanden koos voor een splitsing omdat hij bang was dat de Spanjaarden ook het Noorden (nu Nederland) zou innemen. Vroeger was het dus eerst nog Noord en Zuid Nederland, totdat België in 1830 volledig onafhankelijk werd. En dat ging dus niet van de ene op de andere dag.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nou jullie veranderde ook van de een op de andere dag van nationaliteit dus.
    Ik leg alleen maar uit waarom jullie het krijgen en waarom men dat vreemd vinden.
    Wij vinden dat Nederlands niet van ons is,maar technies gezien is het wel zo,als je na de geschiedenis kijkt.
    Van nationaliteit wisselen is wel iets simpelder dan van taal wisselen + wat Tranquillity zegt. :')

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:25 ]


    Only losers can act the way you do

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nou jullie veranderde ook van de een op de andere dag van nationaliteit dus.
    Ik leg alleen maar uit waarom jullie het krijgen en waarom men dat vreemd vinden.
    Wij vinden dat Nederlands niet van ons is,maar technies gezien is het wel zo,als je na de geschiedenis kijkt.


    Nederlands is evenveel van ons als van jullie hoor; ga ff mugeziften over iets wat zoveeljaargeleden gebeurt is. > We waren één land, we splitste en wij veranderde onze naam maar hielde de aal omdat zowel wij als jullie die taal beheersten/beheersen.
    btw; zou Frankrijk nu ook moeten beginnen dat België Frans stal? & Duits?
    Doe gwn rustig over wat van wie is, Nederlands is voor ons allebei onze moedertaal. & Ikvidn het best ;p


    Croyes moi quand je dit:"La vie c'est fait de petit bonheurs."

    Belgisch is geen taal, Nederlands is niet alleen jullie taal hoor, dat is ook onze taal.


    None but ourselves can free our minds.

    Belgisch of Vlaams bestaat toch ook helemaal niet. (krul)

    Het enige verschil tussen België en Nederland is dat er andere woorden als standaardtaal gezien worden.

    Ik bedoel, in Wallonië praten ze toch ook gewoon Frans, zoals in Frankrijk. Alleen hebben ze in Wallonië soms andere uitspraken en dergelijke, aangezien ze verschillende woorden als 'normaal' zien.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:27 ]

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Wij veranderden niet van nationaliteit zomaar. Willem van Oranje, diegene die regeerde over de beide Nederlanden koos voor een splitsing omdat hij bang was dat de Spanjaarden ook het Noorden (nu Nederland) zou innemen. Vroeger was het dus eerst nog Noord en Zuid Nederland, totdat België in 1830 volledig onafhankelijk werd. En dat ging dus niet van de ene op de andere dag.

    Welke Willem? Want De Willem van Ornaje leefde toen niet meer. En wat toen het noorde was is niet Nederland wand Limburg en een gedilte van Braband hoorde bij het zuiden. Of zit ik nu in de verkeerde tijd.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:30 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Welke Willem? Want De Willem van Ornaje leefde toen niet meer. En wat toen het noorde was is niet Nederland wand Limburg en een gedilte van Braband hoorde bij het zuiden. Of zit ik nu in de verkeerde tijd.

    15 - 16 - 17e Eeuw. En like, België was het zuiden? En Branbant en Limburg behoren tot België?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right