• Maar ik vind het grappig dat ze in België Nederlands krijgen als vak. (':
    Misschien een hele stomme opmerking, maar waarom hebben ze niet Belgisch als vak? Ik bedoel, ze hebben verschillende woorden in België die wij niet hebben.
    -dom topic-
    Oh, enne. Nu ik zo dit topic aanmaak, betekent niet dat ik het echt een ongelooflijk stom idee vind dat jullie 'Nederlands' leren. Het viel me gewoon op, oké?
    (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:58 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Belgisch->bestaat niet, is geen taal.
    Vlaams->is een Nederlands accent.
    Nederlands->De hoofdtaal van Nederland, België. (Vroeger wel genoemd de NEDERLANDEN)
    De splitsing zorgde er enkel voor dat België onafhankelijk werd.


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Seel schreef:
    (...)

    hehe maar de meeste vlamingen moeten niet weten van de walen , toch veel die IK ken :')maar da's dan weer een ander onderwerp :'D


    Dus net zoiets als Rotterdam en Amsterdam? (krul)
    Ach ja, laat iedereen toch lekker. [/Al moet ik toegeven dat ik het totaal niet op Walen en Franse heb. Maar dat is ook weer een ander verhaal]


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Prophecy schreef:
    (...)

    Dus net zoiets als Rotterdam en Amsterdam? (krul)
    Ach ja, laat iedereen toch lekker. [/Al moet ik toegeven dat ik het totaal niet op Walen en Franse heb. Maar dat is ook weer een ander verhaal]
    nouja vroeger in de geschiedenis werd frans gezien als de übertaal en alleen arme mensen spraken nederlands. en dat heeft lang geduurd voor de nederlandstaligen voor hun rechten opkwamen. bijvoorbeeld , het is pas sinds 1963 dat er verplicht nederlands gesproken moet worden in de scholen ( wat ik persoonlijk schandalig vind x_x ) en nu spreekt meer dan 80% van de mensen in brussel frans en willen de walen en uitbreiding van brussel hoewel het eigelijk in vlaanderen ligt en blabla , allemaal zeer ingewikkeld :'DDD


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Outlaw schreef:
    (...)
    Eh nouja het is heel simpel.
    De taal Nederlands is de moedertaal van Nederland en Belgisch is de moedertaal van België. Is toch heel logisch eigenlijk, ik snap niet waarom je je daar zo aangevallen om voelt. Wat ze bedoelt is waarom jullie Nederlands krijgen en niet Belgisch aangezien dat jullie moedertaal Belgisch is.
    En het verschilt eigenlijk vrij veel, ik bedoel ik kan soms een belg niet eens verstaan omdat ze zo'n andere woorden gebruiken, woorden die in het Nederlands niet gebruikt worden.


    Onze moedertaal is niet Belgisch maar Nederlands, hallo, wij hoorden vroeger ook gewoon bij Nederland? :'D


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Prophecy schreef:
    (...)

    Sorry hoor, ego?
    Says who? Nederlands is uitgevonden door Nederlanders het heet niet voor saus zo. En grammaticaal is het hetzelfde ja. Dus? En i beg your pardon, toestemming. Al jarenlang maken Belgische mensen een probleem ervan. Ga dan zelf een taal verzinnen ofzo.

    Jonge, wat zeggen jullie steeds met die saus? haha snap ik de tering van. & haha, alsof jullie Nederlanders die taal verzonnen hebben. Die taal bestaat al van voor we allemaal geboren waren dus hallo, maak je niet druk --'

    L0VEDRUNK schreef:
    (...)
    Je interperteert het een beetje verkeerd.

    Ik doelde ook niet op jouw topic, maar op de reacties hier ;D En Belgisch of Vlaams is geen taal, dus we krijgen ook gewoon Nederlands, aangezien die taal theoretisch bekeken nét hetzelfde is als in Nederland. We krijgen geen dialect ofzo.

    Prophecy schreef:
    (...)

    Sorry hoor, ego?
    Says who? Nederlands is uitgevonden door Nederlanders het heet niet voor saus zo. En grammaticaal is het hetzelfde ja. Dus? En i beg your pardon, toestemming. Al jarenlang maken Belgische mensen een probleem ervan. Ga dan zelf een taal verzinnen ofzo.


    Nederlands is uitgevonden door de lage landen, dus ook door België. Ha!


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Sensible schreef:
    (...)
    Jonge, wat zeggen jullie steeds met die saus? haha snap ik de tering van. & haha, alsof jullie Nederlanders die taal verzonnen hebben. Die taal bestaat al van voor we allemaal geboren waren dus hallo, maak je niet druk --'

    Saus is ookb geen Nederlands.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Saus is ookb geen Nederlands.

    Saus? Omg ik snap het niet hoor. Belgen kennen ook het woord saus? Denken jullie dat wij achterlijk zijn? xd

    Sensible schreef:
    (...)
    Saus? Omg ik snap het niet hoor. Belgen kennen ook het woord saus? Denken jullie dat wij achterlijk zijn? xd


    Nee joh, saus is jus. (krul)
    -Saus is gewoon een woord hoor :'D-


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Geen idee, misschien omdat Nederlands overheerst (duivel)


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain

    Sensible schreef:
    (...)
    Saus? Omg ik snap het niet hoor. Belgen kennen ook het woord saus? Denken jullie dat wij achterlijk zijn? xd

    Nee ik bedoel in die context,saus is iets dat je over eten doet en hier gaat het over taal.Dat bedoel ik.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nee ik bedoel in die context,saus is iets dat je over eten doet en hier gaat het over taal.Dat bedoel ik.

    Ik weet wat saus is. En ik snap het nog steeds niet. Ik begrijp niet wat het ermee te maken heeft?

    Exercitus schreef:
    (...)
    Nee ik bedoel in die context,saus is iets dat je over eten doet en hier gaat het over taal.Dat bedoel ik.


    Die saus moet niets zijn, toch?
    Want het is; niet voor niets. Jé, ik beheer dat Nederlands best goed voor een Belg. (nerd)


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Sensible schreef:
    (...)
    Ik weet wat saus is. En ik snap het nog steeds niet. Ik begrijp niet wat het ermee te maken heeft?
    Niets,dat bedoel ik ook.Ik denk dat het plat is.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall