• Maar ik vind het grappig dat ze in België Nederlands krijgen als vak. (':
    Misschien een hele stomme opmerking, maar waarom hebben ze niet Belgisch als vak? Ik bedoel, ze hebben verschillende woorden in België die wij niet hebben.
    -dom topic-
    Oh, enne. Nu ik zo dit topic aanmaak, betekent niet dat ik het echt een ongelooflijk stom idee vind dat jullie 'Nederlands' leren. Het viel me gewoon op, oké?
    (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:58 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Renaissence schreef:
    Die verschillende woorden die wij hebben, zijn trouwens allemaal woorden in een dialect. Maar het Algemeen Nederlands is in België en Nederland hetzelfde hoor.

    In Aruba bijvoorbeeld, daar spreken ze toch ook Nederlands en niet Arubaans? En in Amerika spreken ze toch ook Engels, en geen Amerikaans? In Wallonië, daar spreken ze ook Frans, geen Waals :Y)

    In Amerika spreken ze wel Amerikaans. En in Aruba ook gewoon Arubaans?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Washington schreef:
    Hahaha, en hoe vinden jullie belgen dat? Nederlands leren? Nu ben ik wel benieuwd..
    Wij leren geen Nederlands omdat dat onze moedertaal is. ._.


    Only losers can act the way you do

    Washington schreef:
    (...)Ik snap je wel, maar volgens mij bedoelt ze anders gewoon het algemeen-nederlands wat in Nederland gesproken wordt.


    Wel, hier is algemeen-nederlands onze basis :Y)


    -

    L0VEDRUNK schreef:
    (...)
    In Amerika spreken ze wel Amerikaans. En in Aruba ook gewoon Arubaans?
    Is Amerikaans niet gewoon een accent?
    In Aruba zijn de officiële talen Nederlands en Papiaments (een Creoolse taal)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:59 ]


    Only losers can act the way you do

    Ik wist dat nieteens? :3

    Maar ik wil geen Belgisch, haha.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Renaissence schreef:
    (...)Is Amerikaans niet gewoon een accent?
    In Aruba zijn de officiële talen Nederlands en Papiaments (een Creoolse taal)

    Nope, het is een echte taal.
    Maar Emilie, waar maak je je zo druk om? Ik maak gewoon een topic waarin ik me iets afvroeg.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    In amerika spreken ze amerikaans-engels, en in engeland brits-engels. Dus volgens die theorie zou het belgisch-nederlands moeten zijn?
    Naja, het lijkt wel heel veel op elkaar. En wij gebruiken hier ook woorden die we in de Nederlands les niet leren en we leren ook woorden in de les die we zelf nooit gebruiken.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Renaissence schreef:
    (...)Het is niet omdat jullie land Nederland noemt dat in elk woord waar Nederland in voorkomt van jullie is. ._.

    En Vlaams is geen taal! Grmbll.

    Ok het is meschien geen echt taal,maar de meeste belgen spreken ook niet helemaal nederlands(als je dat op tv hoort).
    En ik bedoel helemaal niet dat de taal van ons is,maar het is wel de reden waarom men de taal van nederland vind.

    Het is ook eigenlijk vreemd dat jullie de taal wel houden maar niet meer bij het land willen horen waar de taal oorspronkelijk vandaan komt.
    Niet kwaat bedoelt,maar het is als je er over na denk best vreemd.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Renaissence schreef:
    (...)
    Het is niet omdat jullie land Nederland noemt dat in elk woord waar Nederland in voorkomt van jullie is. ._.

    En Vlaams is geen taal! Grmbll.


    We zeggen toch ook niet dat het van ons is? ;o


    Smiling but close to tears.

    L0VEDRUNK schreef:
    (...)
    Nope, het is een echte taal.
    Maar Emilie, waar maak je je zo druk om? Ik maak gewoon een topic waarin ik me iets afvroeg.
    Oh, dat wist ik niet, sorry. :3

    Kom ik dan zo druk over? ._. Ik wou gewoon even duidelijk maken dat Belgisch niet bestaat en Vlaams evenmin een taal is. En dat het Nederlands noemt wat wij spreken (en leren) omdat -als het erop aankomt- wij helemaal dezelfde taal spreken. :')


    Only losers can act the way you do

    België is een land met 2 talen. Wallonië = Frans en Vlaanderen = Nederlands. Het is wel een ander accent en er worden andere woorden gebruikt, maar dat is spreektaal. Is het niet zo dat de schrijftaal in Vlaanderen,België (dus de taal in boeken enzo) het zelfde is als in Nederland?
    Als je het Belgisch zou noemen, dan zouden ze in de zelfde les ook Frans moeten krijgen. (nerd)

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ok het is meschien geen echt taal,maar de meeste belgen spreken ook niet helemaal nederlands(als je dat op tv hoort).
    En ik bedoel helemaal niet dat de taal van ons is,maar het is wel de reden waarom men de taal van nederland vind.

    Het is ook eigenlijk vreemd dat jullie de taal wel houden maar niet meer bij het land willen horen waar de taal oorspronkelijk vandaan komt.
    Niet kwaat bedoelt,maar het is als je er over na denk best vreemd.
    Dat heeft te maken met heel de geschiedenis. Ik weet daar niets over waarom wij in die tijd Nederlands hebben gehouden.

    Trouwens, ze spreken in België Nederlands (Vlaanderen), Frans (Wallonië ) en Duits (Duitstaliggebied) Dus de vraag is: Waarom hebben wij ál die talen gehouden? (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:10 ]


    Only losers can act the way you do

    2Krull4U schreef:
    België is een land met 2 talen. Wallonië = Frans en Vlaanderen = Nederlands. Het is wel een ander accent en er worden andere woorden gebruikt, maar dat is spreektaal. Is het niet zo dat de schrijftaal in Vlaanderen,België (dus de taal in boeken enzo) het zelfde is als in Nederland?
    Als je het Belgisch zou noemen, dan zouden ze in de zelfde les ook Frans moeten krijgen. (nerd)
    België is een land met 3 talen (al spreken ze maar in een héél klein gebied Duits), dus zouden we in de les Belgisch ook Duits moeten krijgen :Y)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:09 ]


    Only losers can act the way you do

    Renaissence schreef:
    (...)Dat heeft te maken met heel de geschiedenis, daar weet ik niets over waarom wij in die tijd Nederlands hebben gehouden. Maar ik weet wel dat ze hier al Nederlands spraken ten tijde van de slag van Waterloo. (krul)

    Trouwens, ze spreken in België Nederlands (Vlaanderen), Frans (Wallonië ) en Duits (Duitstaliggebied)

    Omdat het vlaamse gedilte van België toen bij de Nederlade hoorde,of in iedergeval bij het gebied dat dat werd.Het Franse deel hoorde bij Frankrijk en het Duitse deel bij Duitsland. Eigenlijk is het samengesteld,herhaal niet kwaat bedoelt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Nederlands is een taal en het moet nu net lukken dat er een land is dat Nederland heet.
    Vlaams en Belgisch zijn geen talen. Belgisch kan dan ook Frans of Duits zijn, omdat we in het Belgenlandje drie talen spreken. Vlaams is wel een soort dialect geloof ik.

    En dan nog. Moet Suriname ook ineens Surinaams als hoofdtaal gaan spreken, terwijl de meesten daar ook gewoon Nederlands als eerste taal hebben?


    Let the Night embrace you