• Maar ik vind het grappig dat ze in België Nederlands krijgen als vak. (':
    Misschien een hele stomme opmerking, maar waarom hebben ze niet Belgisch als vak? Ik bedoel, ze hebben verschillende woorden in België die wij niet hebben.
    -dom topic-
    Oh, enne. Nu ik zo dit topic aanmaak, betekent niet dat ik het echt een ongelooflijk stom idee vind dat jullie 'Nederlands' leren. Het viel me gewoon op, oké?
    (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:58 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Nou, dat zal ik eens vertellen :Y) Dat komt omdat België vroeger tot Nederland behoorde en onafhankelijk werd. Nederlands is dus hun taal, vlaams hun accent. Ik bedoel, in Friesland wordt ook Nederlands gegeven en geen Fries, omdat dat ook een accent is, net als ze in Drenthe geen Drents krijgen, maar ook gewoon Nederlands. Het Fries en Drents kennen ook veel woorden die we in het 'gewone' nederlands niet kennen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Belgische taal bestaat niet je hebt wel vlaams(nederlands) en waals(frans)
    Maar ik vind dat de talen nederlands en vlaams op elkaar lijken op het acent na

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 19:59 ]


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Randomnicity schreef:
    Nou, dat zal ik eens vertellen :Y) Dat komt omdat België vroeger tot Nederland behoorde en onafhankelijk werd. Nederlands is dus hun taal, vlaams hun accent. Ik bedoel, in Friesland wordt ook Nederlands gegeven en geen Fries, omdat dat ook een accent is, net als ze in Drenthe geen Drents krijgen, maar ook gewoon Nederlands. Het Fries en Drents kennen ook veel woorden die we in het 'gewone' nederlands niet kennen.

    Fries is officieel een taal,hoewel ik nog steets niet begrijp waarom.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Fries is officieel een taal,hoewel ik nog steets niet begrijp waarom.


    ik bedacht toen ik het had geschreven ook dat Fries een taal is ja ='D Maar Drents niet, net als Haags, terwijl Haags toch echt als plat accent erg moeilijk te verstaan is als je het niet kent, maar toch is en blijft het Nederlands :Y)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 20:02 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Randomnicity schreef:
    (...)

    ik bedacht toen ik het had geschreven ook dat Fries een taal is ja ='D Maar Drents niet, net als Haags, terwijl Haags toch echt als plat accent erg moeilijk te verstaan is als je het niet kent.

    Haha.
    Limburgs dan,ik kan sommige accenten niet eens verstaan en ik woon al me hele leven in Limburg


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Belgisch is geen taal. Belgen praten Nederlands, maar met een ander accent. (nerd)


    All this dampness is damp.

    Het klinkt wel grappig eig :']
    Mrjaa, tis eigenlijk bijna hetzelfde - alleen ze hebben een leuk accent - en wij Nederlanders niet, vind ik dan persoonlijk :']
    En ja, sommige woorden hebben een andere betekenis.. XD


    And he's the only person who ever left me breathless.

    Even serieus.
    Ik wil niemand beledigen maar de Belgen onder ons maken er nogal een probleem van dat wij Nederlands als taal 'claimen' omdat het Nederlands genoemd word.
    Nu komt mijn mening: Dude! Het heet toch niet voor saus Nederlands.
    Het is onze taal, en jullie spreken het, met jullie eigen accent. Officieel heeft België dus géén taal. België is vroeger deels van Nederland en deels van Frankrijk geweest. Jullie werden onafhankelijk maar hebben géén taal. Alhoewel Nederlands in Vlaanderen als moedertaal gebruikt word is de taal zelf nog steeds van Nederland. Dus kom nou geen problemen maken dat wij doen alsof de taal van ons is, want het is onze taal.

    Hier, alsjeblieft, denkwerk.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Je kan wel zeggen 'Belgische frietjes' ofzo. Maar Belgische taal bestaat niet! :')
    Het is Vlaams of Waals. :')
    In ons geval dus Vlaams! ^^


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Prophecy schreef:
    Even serieus.
    Ik wil niemand beledigen maar de Belgen onder ons maken er nogal een probleem van dat wij Nederlands als taal 'claimen' omdat het Nederlands genoemd word.
    Nu komt mijn mening: Dude! Het heet toch niet voor saus Nederlands.
    Het is onze taal, en jullie spreken het, met jullie eigen accent. Officieel heeft België dus géén taal. België is vroeger deels van Nederland en deels van Frankrijk geweest. Jullie werden onafhankelijk maar hebben géén taal. Alhoewel Nederlands in Vlaanderen als moedertaal gebruikt word is de taal zelf nog steeds van Nederland. Dus kom nou geen problemen maken dat wij doen alsof de taal van ons is, want het is onze taal.

    Hier, alsjeblieft, denkwerk.

    Dat klopt niet, Nederlands is de taal van de lagen landen en zowel Nederland als België horen bij de lagen landen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Beetje vaag, ja.

    Nouja, het is wel waar dat Vlaams en Nederlands heel erg op elkaar, en nee soms verstaan we elkaar niet maar dat ligt niet aan het feit dat we in een ander land wonen. Want ik versta heel veel dialecten binnen Nederland ook niet. En van wie het Nederlands nou eigenlijk is. Ik denk van niemand, want iedereen mag de taal toch spreken als hij dat wil.
    PS. Fries is wel een taal &mensen in Friesland krijgen volgens mij nog wel Fries op school,maar ook Nederlands.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    nog nooit over na gedacht maar nu je het zegt.....


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    wel euh , omdat wij toevallig OOk nederlands spreken , haha , mss wel met een andere toonval als nederlanders maar het is wel NEDERLANDS en niet belgisch 8)


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    en het is niet dat wij woordjes leren in het nederlands eerder poezie en grammatica en ik wil niet opscheppen ofzo maar volgens mij weet ik een heeeeeel pak meer over nederlandse grammatica als jullie 8D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H