• Maar ik vind het grappig dat ze in België Nederlands krijgen als vak. (':
    Misschien een hele stomme opmerking, maar waarom hebben ze niet Belgisch als vak? Ik bedoel, ze hebben verschillende woorden in België die wij niet hebben.
    -dom topic-
    Oh, enne. Nu ik zo dit topic aanmaak, betekent niet dat ik het echt een ongelooflijk stom idee vind dat jullie 'Nederlands' leren. Het viel me gewoon op, oké?
    (krul)

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 16:58 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Hee, we gaan hier toch niet ruziën he? Want dan moet ik er een slotje op zetten. (:

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:35 ]

    Wij hebben dezelfde woorden dan jullie, hoor. Die gene die jullie net hebben, zijn dialecten bij ons. En horen dus ook niet onder dat vak "Nederlands". Buiten als het over dialecten gaat, haha x


    Some people make the world special just by being in it

    Haha, ik wist niet dat het zo uit de hand zou lopen, eigenlijk.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Renaissence schreef:
    (...)België is een land met 3 talen (al spreken ze maar in een héél klein gebied Duits), dus zouden we in de les Belgisch ook Duits moeten krijgen :Y)

    O ja! Dat is waar ook. Nou, 3 talen in 1 les. Ik zou het niet kunnen x'D

    tangly schreef:
    Waarom denken alle Nederlanders dat de taal Nederlands van hun land is? Hallo, in Nederland leren ze toch ook Engels ><. Niet om jou af te blaffen, maar dat irriteert me gewoon ;x
    En btw ooit gehoord van Algemeen Nederlands... Dat Nederlands. Het is niet jullie taal!

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 april 2010 - 17:41 ]


    Get outta my head!

    Tranquillity schreef:
    (...)
    15 - 16 - 17e Eeuw. En like, België was het zuiden? En Branbant en Limburg behoren tot België?

    Voor de Tachtig jarige oorlog(in de 17e eeuw) hoorde nederland en belgië bij Spanje, na de tachtig jarige oorlog scheide de bovenste provinsies zich af van spanje, zij voormde de '7 verenigde nederlanden'. België, Branband en Limburg(op Maastricht na) bleef bij Spanje(ze waren als het waren terug gerooft). Tot dat het Spaanse rijk uiteen viel. Dat was voor België zich afschijde van Nederland, dat gebeurde in de (ik dach) 19e of 20e eeuw.

    Trouwens, er is een Belgies braband en Limburg maar ook een Nederlands Braband en Limburg.

    [ bericht aangepast op 26 april 2010 - 17:45 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Tranquillity schreef:
    (...)
    15 - 16 - 17e Eeuw. En like, België was het zuiden? En Branbant en Limburg behoren tot België?

    In Nederland heb je ook Brabant en Limburg, volgens mij. (cat)

    OuttamyHead schreef:
    (...) En btw ooit gehoord van ALGEMEEN NEDERLANDS... Dat leren wij dus op school. Dus ja het vak heet gewoon nederlands. Het is niet jullie taal!


    Als je het topic helemaal gelezen had, had je nu geweten dat vroeger Nederlands wél onze taal was, omdat wij bij Nederland behoorden. En daaaaamn, wat verwacht je nou? Dat wij van taal gaan veranderen omdat jullie toevallig ook Nederlands leren op school. Get over it, want dat gaat heus niet gebeuren :'D


    -

    tangly schreef:
    (...)

    Als je het topic helemaal gelezen had, had je nu geweten dat vroeger Nederlands wél onze taal was, omdat wij bij Nederland behoorden. En daaaaamn, wat verwacht je nou? Dat wij van taal gaan veranderen omdat jullie toevallig ook Nederlands leren op school. Get over it, want dat gaat heus niet gebeuren :'D
    Euh ik heb mij duidelijk slecht geformuleerd! maar ik bedoel dat ik er niet tegenkan dat die nederlanders het nederlands opeisen..


    Get outta my head!

    ZUK0 schreef:
    Haha, nu je het zegt, is het best wel vreemd ja. (':


    I rather make mistakes than do nothing. I rather mess up than miss out completely.

    L0VEDRUNK schreef:
    Haha, ik wist niet dat het zo uit de hand zou lopen, eigenlijk.
    Het loopt niet uit de hand, ze voeren gewoon een gezonde discussie... volgens mij. (krul)


    Only losers can act the way you do

    OuttamyHead schreef:
    (...)Euh ik heb mij duidelijk slecht geformuleerd! maar ik bedoel dat ik er niet tegenkan dat die nederlanders het nederlands opeisen..


    Oh okee, sorry dan (flower)


    -

    Wij eisen niets op. ._.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    L0VEDRUNK schreef:
    Wij eisen niets op. ._.


    Jij misschien niet, maar sommigen blijkbaar wel, aan hun reactie te zien ;x


    -

    tangly schreef:
    (...)

    Jij misschien niet, maar sommigen blijkbaar wel, aan hun reactie te zien ;x
    maar zo is het toch niet bedoelt, dat was een overdreven vergelijking! sorry


    Get outta my head!