• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Zondag 3e date en kinda wanna make it official - which makes me nervous aaaaaah.

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Wat is alles toch relatief. Gedoe met leerlingen die niet of juist wel met elkaar op de kamer willen slapen in Rome, terwijl je een halfuur daarvoor hebt gehoord dat een vader van een van je beste vriendinnen terminaal is

Let me in, let me in.

Ik ben niet equipped om te dealen met meiden venijn (helaas ging de aandacht van de opleiding alleen maar naar literatuur en essays schrijven ✨). Haal ik ze uit elkaar zoals verzocht of is dit een wijze les "want je zal ook moeten leren omgaan met mensen die je niet mag, je toekomstige collega's kan je ook niet ontwijken na een ruzie".

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

🥺 Mijn ex-schoonbroer is verloofd en ik mag komen op de bruiloft want ik hoor bij hun gekozen familie HOU OP IK JANK IN MIJN POFFERTJES

[ bericht aangepast op 15 sep 2026 - 19:43 ]

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Activity of the evening: lying *very* still in bed and waiting until i feel like im physically capable of sitting up again

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Ik heb zin in poffertjes maar de supermarkt is net 5 minuten geleden gesloten zucht

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Hooooooooo-kay ik mag erop vertrouwen dat als ik onaardig praat over een derde persoon, live in een groepsapp (waar hij niet inzit), dat mijn vriendschappen dit kunnen overleven en dat ik veilig ben en dat mij dit vergeven kan worden en dat het dom was! maar niet het einde van de wereld

STOMME LEVENSLESSEN YOU STRESS ME OUT

[ bericht aangepast op 15 sep 2026 - 22:20 ]

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3

TW: miserabel gezeik en mention van eetgedrag/gewicht
    Eetlust: gone
    Kilo's: afgevallen
    Stomach: upset
    Energy levels: non-existent
    Schuldgevoel over vakantie nemen: maximaal
    Uren tot ik Fire Emblem kan ophalen en ik realiteit een paar dagen kan proberen te negeren: ~23

Caution first, always.

Me: I'm feeling happy and good about life!!
    My body: have twitchy eyelids for three weeks straight
    My body: how about some tummy aches
    My body: maybe a migraine? u havent had one of those in 5 years

'Achteraf kijk je een koe in de kont' - Maxime (Catmint)

Vandaag geleerd dat er anno september 2026 inmiddels officieel meer bots (die zich voordoen als echte mensen en polariserende comments plaatsen of discussies starten om mensen nog verder uit elkaar te drijven en wanhopig te maken) dan echte mensen op het internet zitten.

Terrifying shit.

hodie mecum eris in paradiso

Moriendi schreef:
    Vandaag geleerd dat er anno september 2026 inmiddels officieel meer bots (die zich voordoen als echte mensen en polariserende comments plaatsen of discussies starten om mensen nog verder uit elkaar te drijven en wanhopig te maken) dan echte mensen op het internet zitten.

Terrifying shit.

De les: als maatschappij minder op het internet zitten, met name fora e.d. zijn echt schadelijk

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Catan schreef:
    (...)

De les: als maatschappij minder op het internet zitten, met name fora e.d. zijn echt schadelijk

Jaa zeker weten! En het is zo belangrijk om je bewust te zijn van wat alle ragebait-y en onzekermakende dingen die online rondgaan onbewust doen met zowel je mentale gezondheid als je algemene wereldbeeld en vertrouwen in de toekomst en je medemens. Het is zooo insidious allemaal.

[ bericht aangepast op 16 sep 2026 - 12:44 ]

hodie mecum eris in paradiso

Ik wordt he-le-maal gek. Wereldwijde salesforce storing, dus ons systeem valt continu uit. Maar omdat het het nog een soort van doet, kunnen we niet zeggen, we kappen ermee voor vandaag. Zo krijg ik alleen niets gedaan zonder super veel frustratie en aaaaargh.

Moriendi schreef:

Terrifying shit.
    Dead internet theory, toch?

Let me in, let me in.

Omg dat was heel dom, waarom heb ik zelf niet even die dosering gecheckt en waarom moet dat ook in een heel verhaaltje staan😭😭
    Gelukkig alles kunnen oplossen en niemand was boos op ons oeffff.