• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Waaaaarom waarom waarom defundt Nederland elke fucking entiteit die ook maar een greintje creativiteit in zich durft te hebben, terwijl we er vanuit economisch perspectief ZOVEEL geld aan zouden kunnen verdienen als we in de game-industrie zouden investeren (met Guerrilla Games als shining example)? Duitsland, België, Frankrijk en Scandinavië begrijpen dit wel en groeien ons aan alle kanten voorbij, met als doel marktleider te worden in Europa. Dit land is alleen maar bezig met het spekken van dikke bedrijven, maar wanneer het aankomt op de creatieve sector is het alleen maar "linkse hobby's bad", verder gaan we niet eens nadenken in dit land terwijl hier ZOVEEL economische kansen liggen.

Ugh.

[ bericht aangepast op 8 sep 2026 - 13:56 ]

hodie mecum eris in paradiso

Iemand vroeg me vandaag voor een theaterklus ergens, wat?! Jammer dat ik niet kan vanwege het zwanenmeer, maar cool om te horen dat mijn oude stage hierbij aan mij dacht!
    Hopelijk is het niet zoo erg dat ik nu pas antwoord geef trouwens. Ze stuurde iets rond 11, en ik wilde wel eerder antwoorden, maar ik had eerst mijn lessen en terugrijden naar huis. Dus eer ik goed kon kijken of ik kon, duurde dat helaas even. (Wat ik nu niet specifiek geneoemd heb, maar wellicht ook wel gewoon logisch is. Hoop ik!)

Also, deze gast denkt nog steeds dat we weer zoals vroeger gaan zijn nu we het label goodbye hebben gezegd, wat zijn idee was. Maar dat lost niet magisch al onze shit op. Was het maar zo makkelijk. Gelukkig was zondag met een vriendin uiteten wel erg gezellig, en spreek ik mijn beste vrienden vrijwel dagelijks. (:

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

STOP 😭 TEXTING 😭 BACK 😭

JE SUIS OVERWHELMED

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Na bijna 5 jaar maar weer eens een nieuwe telefoon gekocht. Ondertussen bezig met mijn sd-kaart doorspitten, want my lord wat een zooi staat daarop.

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Och jong, laat me toch gewoon moe zijn

kindness is never a burden.

Moriendi schreef:
    Waaaaarom waarom waarom defundt Nederland elke fucking entiteit die ook maar een greintje creativiteit in zich durft te hebben, terwijl we er vanuit economisch perspectief ZOVEEL geld aan zouden kunnen verdienen als we in de game-industrie zouden investeren (met Guerrilla Games als shining example)? Duitsland, België, Frankrijk en Scandinavië begrijpen dit wel en groeien ons aan alle kanten voorbij, met als doel marktleider te worden in Europa. Dit land is alleen maar bezig met het spekken van dikke bedrijven, maar wanneer het aankomt op de creatieve sector is het alleen maar "linkse hobby's bad", verder gaan we niet eens nadenken in dit land terwijl hier ZOVEEL economische kansen liggen.

Ugh.

Als game dev met naast GG pretty much nul AAA kansen in Nederland, 10000000% agree. Ben maar Zweeds gaan leren. :W

Caution first, always.

Hguhhgughuig ik kijk zo erg uit naar vakantie en Fire Emblem Fortune's Weave volgende week AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Caution first, always.

Neeneeneeneenee

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Flikker toch op

Omnia mutantur, nihil interit

Lysander schreef:
    (...)
    Als game dev met naast GG pretty much nul AAA kansen in Nederland, 10000000% agree. Ben maar Zweeds gaan leren. :W

You got the right idea. 😭 Wat een armoe in dit kleurloze land.

[ bericht aangepast op 8 sep 2026 - 19:06 ]

Moriendi schreef:
    (...)
    You got the right idea. 😭 Wat een armoe in dit kleurloze land.

En dan te bedenken dat we in Breda één van de beste opleidingen ter wereld hebben voor games, en al deze mensen naar het buitenland moeten voor een baan. (':

Caution first, always.

Lysander schreef:
    (...)
    En dan te bedenken dat we in Breda één van de beste opleidingen ter wereld hebben voor games, en al deze mensen naar het buitenland moeten voor een baan. (':

JA MAAR ECHT. We hebben ZOVEEL talent, zoveel ambitie en zoveel tools in dit land! Zoveel succes- en groeiverhalen ook, van voor deze crisis. COVID heeft veel klappen uitgedeeld, maar de politiek doet er maar wat graag aan mee. Vind het zo frustrerend om te zien dat het in zoveel landen om ons heen WEL kan.

Ik heb het geluk nu al zo’n twee jaar samen met ons kleine team te kunnen werken aan een titel, maar wat extra investmentopties qua funding was super nice geweest om er echt alles uit te kunnen halen wat erin zit. Nu is het zelfs voor ons alsnog een behoorlijke race tegen te klok. En dan zie je wat voor bedragen in Duitsland, Finland en Frankrijk aan devs met goede ideeën worden toegekend en moet je toch een beetje huilen. 😭😭

[ bericht aangepast op 8 sep 2026 - 19:26 ]

Lekker dan... mijn man moet een nieuwe hartklep, al dan niet drie... FML....

Ich liebe dich 27.12.23

Schoolreisje: check.

Kinderen waren blij. Juffen zijn moe.

The bar was in the SAND

Ik was zó jaloers op een collega omdat hij een weekende Arnhem met z'n girl had gepland en loveseats voor de bios kocht

Meanwhile I had to beg for him to organize a simple date night

|| In het ergste geval komt alles goed. ||