• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Sunchild schreef:
    (...)

Mood.

Ik zou heel graag 4 dagen willen werken (of 1 dag vrij in de 2 weken), maar leven is duur. M’n vriend werkt 4 dagen, dus ik ben al de grootverdiener hier. (‘:

Ja hier is fulltime gelukkig 36 uur en als ik geluk heb mag ik dat over 4 dagen uitsmeren dadelijk, dus dat scheelt dan al enorm, maar zou ook liever gewoon 4x8 á 32 of zelfs 3x8 a 24 draaien idd :')

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Froukje blijft een keer op tot half 1 ‘s avonds voor een dubbele aflevering op tv van een seizoen dat ze nog niet gezien had.

Also Froukje the day after:
    ded

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Moriendi schreef:
    (...)
    Trooper 🫡. Ik vind het echt knap. Kost het niet mega veel energie om les te geven aan zoveel puberende, grens opzoekende kinderen bij elkaar, zeker met klassen van dit formaat? Of krijg je er juist energie van (and if so, how does that work)? Dit is niet onaardig bedoeld, maar juist met ontzag 😳
    Hahaha, lief! Ik strijd voor volk en vaderland, of zo.

Nee, all jokes aside, 95% van de tijd krijg ik heel veel energie van lesgeven (óók van die havo 5-koters). In de klas zijn ze niet altijd even hard bezig/gemotiveerd, maar ik vind het ook heerlijk om af en toe gewoon gruwelijk te ouwehoeren, op de gang even een gesprekje met ze te hebben en zo. Het zijn maar kinderen, zeg maar. Denken dat ze alles weten, maar zijn 16-17-18 jaar en weten gewoon helemaal niks. :'D

En niet elke les is leuk (moest de eerste week al boos worden op mijn havo 2-klas omdat die zaten te kutten) en niet alle leerlingen zijn even leuk (sorry not sorry), maar ik vind het gewoon héél leuk om te doen. En vandaag eindigde ik bijvoorbeeld met mijn brugklas (té cute zijn ze) en die vroegen me (voor de zoveelste les op rij) of ze in hun boek mochten gaan lezen (!!!!!! vrijwillig !!!!!) en ugh I love it.

Anyway, kort samengevat: ja, ik krijg over het algemeen heel veel energie van lesgeven, ook van die ogenrollende, onderuitgezakte, zanikende, 'mevrouw-het-is-zo-koud/warm-hier', 'mevrouw-mogen-we-niet-gewoon-naar-huis' pubers. : D

Let me in, let me in.

Dermot schreef:
    (...)Hahaha, lief! Ik strijd voor volk en vaderland, of zo.

Nee, all jokes aside, 95% van de tijd krijg ik heel veel energie van lesgeven (óók van die havo 5-koters). In de klas zijn ze niet altijd even hard bezig/gemotiveerd, maar ik vind het ook heerlijk om af en toe gewoon gruwelijk te ouwehoeren, op de gang even een gesprekje met ze te hebben en zo. Het zijn maar kinderen, zeg maar. Denken dat ze alles weten, maar zijn 16-17-18 jaar en weten gewoon helemaal niks. :'D

En niet elke les is leuk (moest de eerste week al boos worden op mijn havo 2-klas omdat die zaten te kutten) en niet alle leerlingen zijn even leuk (sorry not sorry), maar ik vind het gewoon héél leuk om te doen. En vandaag eindigde ik bijvoorbeeld met mijn brugklas (té cute zijn ze) en die vroegen me (voor de zoveelste les op rij) of ze in hun boek mochten gaan lezen (!!!!!! vrijwillig !!!!!) en ugh I love it.

Anyway, kort samengevat: ja, ik krijg over het algemeen heel veel energie van lesgeven, ook van die ogenrollende, onderuitgezakte, zanikende, 'mevrouw-het-is-zo-koud/warm-hier', 'mevrouw-mogen-we-niet-gewoon-naar-huis' pubers. : D

Ahh, ik vind het zo leuk hoe je hier met zoveel passie over vertelt. Tis echt iets wat in je bloed moet zitten denk ik, lesgeven aan kinderen.🖤

Oh, en het feit dat je kinderen zo enthousiasmeert om te lezen in een tijd waarin geletterdheid zo angstaanjagend hard aan het kelderen is? Thank you for your service ma’am, you’re doing the Lord’s work. 🫡 Geeft me echt wat hoop voor de toekomst.

[ bericht aangepast op 11 sep 2026 - 20:40 ]

hodie mecum eris in paradiso

Moriendi schreef:
    (...)
    Ahh, ik vind het zo leuk hoe je hier met zoveel passie over vertelt. Tis echt iets wat in je bloed moet zitten denk ik, lesgeven aan kinderen.🖤

Oh, en het feit dat je kinderen zo enthousiasmeert om te lezen in een tijd waarin geletterdheid zo angstaanjagend hard aan het kelderen is? Thank you for your service ma’am, you’re doing the Lord’s work. 🫡 Geeft me echt wat hoop voor de toekomst.
    Zeker weten! Als je niet tegen ongemotiveerde mensen of wat dan ook kan, moet je zéker niet in het voortgezet onderwijs werken. :'D Je moet er 100% achterstaan hahahaha. Maar ik vind het gewoon heel leuk!

En ik hoop dat die kinderen dat volhouden! Vind het zo leuk om te horen dat ze lezen dus zo leuk vinden, love it. <3

Let me in, let me in.

love hoe iedereen ervan uit gaat dat de cadeautjes die ik gekocht en geregeld heb van ons allemaal zijn

--

neeneeneeneeneenee niet nog iemand met kanker, God alsjeblieft niet nog een verlies. Niet mijn tante die zo op papa lijkt met wie ik zo´n diepe band heb, I can´t I fucking can´t please

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

Zoya schreef:
    neeneeneeneeneenee niet nog iemand met kanker, God alsjeblieft niet nog een verlies. Niet mijn tante die zo op papa lijkt met wie ik zo´n diepe band heb, I can´t I fucking can´t please

Neeeeee Lieke wat erg voor je...

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Waren ze met mijn gevallen ov kaart maar zo chill als ze nu met iemand waren.. Al is het wel chill voor deze persoon. En ik zou graag I. of J. nog eens spreken, maar J. zei gisteren hoi en verder nog niets. En I. is nog steeds een raadsel sinds 2020.

Also, meh. Ik ga, geinspireerd door een collega (al had ik het niet meteen door toen hij op werk daarover begon), naar het begin van de klimaatmars toe nu, maar.. ik zou dit met mijn moeder gaan doen vanaf de trein. Alleen is zij bij haar nieuwe vlam, en ik trek het nog niet om daar sociaal mee te zijn*. Dus nu zien we elkaar later..
    *Want ik denk dat het degene is waarmee ze in elk geval emotional cheatte op mijn vader. Dat ligt duidelijk nog steeds gevoelig bij mij. Dat zij en een van mijn broers min of meer op dezelfde manier hebben gecheat ook..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ga niet met trots zitten vertellen dat je 1.000 calorieën per dag eet en al 10 kilo bent afgevallen – je bent verdomme boven de 30, je weet dat dit ongezond is.

Also: ik was aan het vertellen over het feit dat ik al meer dan een maand geen frisdrank heb gedronken – je hoeft mijn verhaal niet te one–uppen.

Sinds de naamsverandering moet ik altijd veel te lang nadenken wat het nu ook alweer was, maar hey, ik heb Q weer eventjes gevonden! Altijd leuk om even rond te neuzen

[ bericht aangepast op 12 sep 2026 - 14:00 ]

And don't forget, Elvendork! It's unisex!

Universe said hi. Binnengelopen bij een festival, blijven hangen bij een klein verborgen bandje, spelen ze precies het nummer waarmee ik zo'n diepe connectie heb <3

|| In het ergste geval komt alles goed. ||

JamesPotter schreef:
    Sinds de naamsverandering moet ik altijd veel te lang nadenken wat het nu ook alweer was, maar hey, ik heb Q weer eventjes gevonden! Altijd leuk om even rond te neuzen

JAMES HIIIIII 🦌🦌🦌

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

De hangjongeren zijn weer terug en nu meurt m'n hele slaapkamer naar wiet :( lang leve een ventilatie systeem dat de lucht van voor naar binnen haalt.

Weet ook niet zo goed wat ik ermee moet, want nu het weer slechter wordt komen ze steeds vaker in het trappenhuis staan, maar omdat ik alleen woon durf ik ze ook niet aan te spreken.

[ bericht aangepast op 13 sep 2026 - 0:45 ]

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Ik ben zo moe maar er is een mug die me blijft ontglippen en ik wil niet wéér met drie muggenbulten op m'n voorhoofd (of God forbid m'n oogleden) wakker worden ;-;

Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

Dramatic