• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

    Heb je een promotie gehad? Een cute puppy in huis gehaald? Mot met je collega's? Is je ijsje gesmolten?
    Doe je ding en schrijf het hier van je af.

    Wil je meer reacties, heb je een vraag of wil je iets bespreken? Overweeg dan een topic te maken!

    Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening

    [ bericht aangepast op 10 juni 2026 - 13:57 ]


    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

    Sommige mensen kijken op tegen therapie maar ik kan niet wachten tot ik eindelijk bezig kan met deze ellendige shitzooi


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    🎶 C'est un beau roman, c'est une belle histoire 🎶


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    In plaats van een doodnormale wit of zwart fornuis, wil ik een neon groene, want ik ben niet normaal hehe. Nu moeten we dus een paar weken wachten voordat hij geleverd word en moeten we in de nieuwe woning eerst op een kookplaat koken. Naja, ik neem het voor lief :3


    Ich liebe dich 27.12.23

    anxiety, anxiety, go away
    and don't come back some other day


    "A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

    How much dead-dad-jokes merchandise is too much dead-dad-jokes merchandise? Asking for a friend

    I am the friend



    || Thy hatred only wakes a smile. ||

    Zoya schreef:
    How much dead-dad-jokes merchandise is too much dead-dad-jokes merchandise? Asking for a friend

    I am the friend




    Als dit jouw coping meganism is, dan is het nooit te veel toch? ^^


    Ich liebe dich 27.12.23

    Leodh schreef:
    uhm? i need to talk to somebody about this.

    what
    the holy hell
    voor film

    is Fight Club? Hebben we allemaal dezelfde film gezien? Is deze film niet semi-populair? Wat in de fucking toxic f e v e r d r e a m did i just watch. Welke boodschap zou ik nu begrepen moeten hebben? ik zit hier alleen maar met een groeiend WTH gevoel cos what the hellllllie heb ik net gezien. ben blijven kijken omdat het een goede film zou zijn, nouuuu jongens, ik wil m'n brein uit mn hoofd klikken en in de wasmachine mieteren voor een lang programma op negentig graden. Moet ik hier een topic over starten? zijn er mensen hier die de film wel leuk vonden / zijn er mensen hier die de film wel snapten? ben ik gewoon een te linkse feminazi om te connecten met zelfs maar de baselayer van deze film? please may i have the last two hours of my life back, wat een shitshow.

    wat?
    wat??
    ??????????????????????????????????????????????


    Soooo I've never seen the movie, dus mijn mening mag je met een gigantische korrel zout nemen, maar ik heb dus ooit gehoord dat de film juist een kritiek is op toxic masculinity. Dat het die gedragingen, acties en gedachtegang doortrekt om het belachelijke ervan te laten zien.

    Maar waar sommige mensen daardoor dit soort films een kwaliteit toekennen omdat het dus schijnbaar verbeeldt wat het bekritiseerd, vind ik dat dus niet genoeg of zo. Ik heb Fight Club niet gezien, maar American Psycho wel. Dat is ook een soort film wat een bepaalde stoïcijnse, gewelddadige, alfamannelijke levensstijl tot het extreme doortrekt, om te tonen hoe absurd het is, vond ik het gewoon.. Niet zo'n goede film. En bovendien niet echt geslaagd in het tonen van het satirische element, terwijl dit ook een gelauwerde film met een mainstream following is. Ik had echt precies dezelfde reactie als jij.

    All that to say, ik heb Fight Club niet gezien, maar wel een film waarvan mensen dezelfde boodschap geven, namelijk "het is een satirisch kritiek op juist datgene wat het verbeeldt". Het antwoord daarop is wat mij betreft dat alleen maar omdat het een satirische kritiek is, het niet meteen goed is/geslaagd is in het verbeelden van dat wat het bekritiseerd. I wish you could have your two hours back.


    Tijd voor koffie.

    Lmao, ik dacht "in dit geval kan ze weinig verkeerd doen, right?".

    I jinxed it. She fucked up royally.

    Vrijdag lekker thuis werken/bezig voor school.


    "Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

    Ugh, doordat iemand maandagavond langskwam ben ik hier later mee dan ik had gewild. Hopelijk is dat oké.

    Wel was de training vandaag fun! Misschien moet ik weer eens een klimhal opzoeken, want ik vind klimmen duidelijk nog steeds erg leuk.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Oké ik ga dus op vakantie en logeer de eerste week bij een vriendin die in een leuk stadje studeert.

    Nu is ze helemaal panisch door de warmte en wil ze helemaal niks meer doen: ze stelt voor om gewoon de hele week in de kelder van het pand te gaan zitten met muziek en tekenspullen.

    Sorry maar nee ik ga mezelf niet een week opsluiten omdat het 30°C wordt.

    Dan ga ik wel zelf op pad om te wandelen of een museum te bezoeken, iets vroeger opstaan voor een rondje hardlopen, 's avonds zwemmen… Is me 4 jaar geleden ook gelukt dus ik laat me niet leiden door een ander. Dan maar ongezellig 😅 wil best 1 middag in de kelder chillen maar niet de hele week. Zonde van mijn vakantie.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    😭 Heb ik me dan zo in je vergist?


    Omnia mutantur, nihil interit

    pfffffffff dikke hyperfocus van vier uur, toen gebeld met een vriendin en daarna weer twee uur dikke hyperfocus. I mean, gotta love the superpower cos dayum i did some good work. maar nu wel moe lolololol


    Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

    Leodh schreef:
    pfffffffff dikke hyperfocus van vier uur, toen gebeld met een vriendin en daarna weer twee uur dikke hyperfocus. I mean, gotta love the superpower cos dayum i did some good work. maar nu wel moe lolololol


    Hyperfocus lijkt me ook echt zo'n blessing, maar ook een curse. Lijkt me heerlijk om vier uur gewoon diep gefocust te zijn op iets. Werk, een hobby, whatever - and getting shit actually done. Totdat iemand je eruit haalt en je chagrijnig wordt en moe bent. M'n vriend heeft het ook en die kan dan echt gewoon 3 uur mini's zitten bouwen en/of verven en me gewoon niet horen als ik iets vraag dan, and he actually gets stuff done. Totdat iets hem eruit haalt en hij daarna klaar is voor de avond :') How does it feel man? *Insert Tarzan muziek* I wanna knowww, can you shoooow me?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)

    Hyperfocus lijkt me ook echt zo'n blessing, maar ook een curse. Lijkt me heerlijk om vier uur gewoon diep gefocust te zijn op iets. Werk, een hobby, whatever - and getting shit actually done. Totdat iemand je eruit haalt en je chagrijnig wordt en moe bent. M'n vriend heeft het ook en die kan dan echt gewoon 3 uur mini's zitten bouwen en/of verven en me gewoon niet horen als ik iets vraag dan, and he actually gets stuff done. Totdat iets hem eruit haalt en hij daarna klaar is voor de avond :') How does it feel man? *Insert Tarzan muziek* I wanna knowww, can you shoooow me?


    Bij mij is het meer een curse dan een blessing omdat ik meestal niet productief ben in hyperfocus haha. Dan ga ik vier uur aan een stuk op zoek naar knopen voor een cosplay zonder iets te kopen en dan voel ik me 1) dood, want hyperfocus kost energie; 2) schuldig, want ik heb mijn tijd verspild.

    Mijn vriend heeft met dat laatste minder moeite en ik moet zeggen dat het ook wel beter is dan vroeger. Met mijn medicatie had ik er minder last van en het was even weer leren accepteren toen het weer verergerde.


    help