Leodh schreef:
uhm? i need to talk to somebody about this.
what
the holy hell
voor film
is Fight Club? Hebben we allemaal dezelfde film gezien? Is deze film niet semi-populair? Wat in de fucking toxic f e v e r d r e a m did i just watch. Welke boodschap zou ik nu begrepen moeten hebben? ik zit hier alleen maar met een groeiend WTH gevoel cos what the hellllllie heb ik net gezien. ben blijven kijken omdat het een goede film zou zijn, nouuuu jongens, ik wil m'n brein uit mn hoofd klikken en in de wasmachine mieteren voor een lang programma op negentig graden. Moet ik hier een topic over starten? zijn er mensen hier die de film wel leuk vonden / zijn er mensen hier die de film wel snapten? ben ik gewoon een te linkse feminazi om te connecten met zelfs maar de baselayer van deze film? please may i have the last two hours of my life back, wat een shitshow.
wat?
wat??
??????????????????????????????????????????????
Soooo I've never seen the movie, dus mijn mening mag je met een gigantische korrel zout nemen, maar ik heb dus ooit gehoord dat de film juist een kritiek is op toxic masculinity. Dat het die gedragingen, acties en gedachtegang doortrekt om het belachelijke ervan te laten zien.
Maar waar sommige mensen daardoor dit soort films een kwaliteit toekennen omdat het dus schijnbaar verbeeldt wat het bekritiseerd, vind ik dat dus niet genoeg of zo. Ik heb Fight Club niet gezien, maar American Psycho wel. Dat is ook een soort film wat een bepaalde stoïcijnse, gewelddadige, alfamannelijke levensstijl tot het extreme doortrekt, om te tonen hoe absurd het is, vond ik het gewoon.. Niet zo'n goede film. En bovendien niet echt geslaagd in het tonen van het satirische element, terwijl dit ook een gelauwerde film met een mainstream following is. Ik had echt precies dezelfde reactie als jij.
All that to say, ik heb Fight Club niet gezien, maar wel een film waarvan mensen dezelfde boodschap geven, namelijk "het is een satirisch kritiek op juist datgene wat het verbeeldt". Het antwoord daarop is wat mij betreft dat alleen maar omdat het een satirische kritiek is, het niet meteen goed is/geslaagd is in het verbeelden van dat wat het bekritiseerd. I wish you could have your two hours back.
Tijd voor koffie.