• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

(Link en gif komen later)

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Merrin schreef:
    (...)

Mijn psycholoog werkt eigenlijk helemaal niet met beelden (: Ze vraagt meestal inderdaad om lichamelijk terug te gaan naar het moment zelf en koppelt dan steeds terug naar mijn lichaam wanneer ik associaties begin te maken. Ik ben nu iets langer dan een jaar bezig en ben ook veel beter geworden in het luisteren naar mijn lichaam en lichamelijke tendensen aankaarten wanneer we bezig zijn, in plaats van continu cognitieve associaties te maken. Dat gebeurt natuurlijk ook nog steeds, maar mijn brein staat helaas ook nooit stil. Ondertussen heb ik geleerd dat ik tijdens het verwerkingsproces meestal boertjes moet laten hahaha

Echt? Wat een compleet andere aanpak, interessant!

Ik moet een stilstaand beeld voor mij nemen en in birds-eye view mezelf zien in dat beeld. Ik mag dus vooral niet te fysiek terug gaan in de herinnering. Dan moet ik de spanning die ik voel een cijfer geven en dan uitleggen waar de spanning hem in zit (een emotie, zintuigelijke sensatie of gedachte, zoals Sil ook zegt). Dan moet ik daarbij blijven en stelt ze me een aantal vragen terwijl ik haar dansende vingers moet volgen met mijn ogen. Tegelijk moet ik naar voren en achteren stappen èn een woord spellen (normaal en achtestevoren) hahaha. Daarmee geeft ze op drie verschillende manieren nieuwe sensory input om de herinnering als het ware te 'overschrijven' met een veiliger gevoel.

[ bericht aangepast op 18 feb 2026 - 18:38 ]

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Nog reagerend op mezelf; Ik denk ook dat als je de hele ervaring mee wilt nemen, je sneller bij herbelevingen terecht komt en in het verlengde bij imaginaire exposure. Wat weer een hele andere behandelmethode is en niet altijd de voorkeur heeft gezien het zijn eigen ogen en haken heeft. Het is gewoon iets heel anders.

het is echt heel intens ook :')

[ bericht aangepast op 18 feb 2026 - 18:43 ]

Tijd voor koffie.

Zaalvoetbalclub schreef:
    (...)

Wanneer zijn die voorstellingen? Also, iemand die ik kende die heeft een keer gezegd "ik wil de aankomende tijd even niet meer appen om wat rustiger aan te doen! Als je me nodig hebt dan kan je me bellen" en heeft de chat gearchiveerd en voíla. Niet persoonlijk, wel een harde praktische grens. Is dat iets wat je zou kunnen doen? Het klinkt wel alsof het dan even klaar is tot het moment dat je echt wat rust kan nemen na de voorstellingen. Wat vind de andere persoon ervan? Of is die hier niet op deze manier bij betrokken?

Klote joh. Het stomme is juist dat deze dingen gebeuren wanneer je kwetsbaar bent, omdat je grenzen dan veel moeilijker te bewaken zijn. Tenminste, dat was voor mij altijd zo. Is ook nog steeds wel zo. Maar sinds ik meer afstand heb genomen van situaties waarin ik me eigenlijk echt niet gerespecteerd voelde, voel ik me rustiger en heb ik ook een beter zelfbeeld tbh. Het is zo'n hardnekkig patroon.

Komende week. Dus kan er daarna wel vanaf zijn 😉. Ik reageer ook niet meer op de appjes. Kreeg alweer 'Leef je nog?' vandaag. Zo fucking irritant.
    Heb vanochtend contact gehad met persoon 3 en die is heel toegeeflijk naar diegene om niet te kwetsen, maar ze staat aan mijn kant en vindt het ook écht niet kunnen.

Hier idem, als het even wat slechter gaat laat ik ineens allemaal mensen toe in m'n leven die niet goed voor mij zijn en waar ik absoluut niet op zit te wachten... Zucht. Hardnekkig patroon, inderdaad. Wel blij om te horen dat ik niet de enige ben die steeds hierin verzeild raakt.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

NOOOOOOO. Mijn Spotify is sinds vandaag niet meer premium (mijn 2 maanden voor €6,50 zijn voorbij) en nu heb ik na elke 2 à 3 nummers 4 reclames aaaah 😭

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

I lost my job today.
    Hoewel ik ergens weet dat het niet mijn schuld is en dat ik het er ook echt niet leuk vond, voel ik me toch ontzettend waardeloos door dit hele gedoe.

Nothing is impossible in my own powerful mind.

Cool dat ze me ter plekke wel leken te accepteren, maar dat ze me van een promotiefoto afgesneden hebben.
    Het zou niets uit moeten maken, en misschien bedoelen ze het ook gewoon prima, maar het laat wel zien dat we nog niet klaar zijn voor alternatieve mensen in de maatschappij.

Counterpoint: de hoofd belichting vroeg vandag random waar mijn haarverf vandaan komt, voor een van zijn kinderen. Grappig. En die herinnering zou meer moeten wegen dan een insta post.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Hehehe al 80 rijen hehehe hehehe

I just feel so damn sad and I can't make it go away.

Nothing is impossible in my own powerful mind.

Ik vind het zo moeilijk wat mijn moeder is overkomen. Vooral omdat ik weet hoe dit voelt. En dat iemand dit mijn moeder aandoet, vind ik erger dan wanneer het mij zelf zou overkomen. Het maakt me gewoon zo kwaad, en ik weet niet zo goed wat ik met die woede kan.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Maar TWEE stageplaatsen in deze provincie terwijl we met 20 studenten zijn? :') :') :')
    School, you fucked up

lychee is love, lychee is life

Ik word echt gek van die vent.*

*De andere stagiair die ook hier op kantoor zit en zulke ontzettend vervelende geluiden maakt de hele tijd en ook gewoon onwijs irritant is. Soms zijn er van die mensen die je gewoon écht niet kunt hebben, en hij is er bij mij één van.

[ bericht aangepast op 19 feb 2026 - 11:30 ]

Even zitten.

Waaaaaarom gebruik je hiervoor de reply-all knop 🫠🫠🫠🫠 het kan me helemaal niks boeien maar levert mij wel een stuk of 10 extra mails in mijn mailbox op.

Ughhh ik vind deze verantwoordelijkheid echt verschrikkelijk waarom heb ik hier ja op gezegd :'))

Dramatic

Not to be super dramatic but as much as I need the space to recover, this inability of mine to write actual stories beyond their concept or to express myself in written word at all is kind of making me feel like I'm losing my sense of humanity

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

inktzwart schreef:
    Not to be super dramatic but as much as I need the space to recover, this inability of mine to write actual stories beyond their concept or to express myself in written word at all is kind of making me feel like I'm losing my sense of humanity

That + the long term isolation in general I think. I feel like never talking to other people is kind of giving me brain damage or something but also I'm literally doing this to myself

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."