• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

(Link en gif komen later)

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

AMuppetOfAWoman schreef:
    (...)

Net als Sunchild vind ik Criminal Minds ook héérlijk wegkijken!
    Maar wat ik bijvoorbeeld óók súper vermakelijk vind om te kijken, is Taskmaster (maar dan wel de Britse variant, met Greg Davies en Alex Horne). En daarvan kun je alle seizoenen en afleveringen terugkijken op Youtube.
    I second this! Ik ben momenteel heerlijk Criminal Minds aan het bingen (alweer) en Taskmaster is ook ge-wel-dig. Britse comedians die domme opdrachten uitvoeren, heerlijk!

Protect the people.

Hellfire schreef:
    Bijna een jaar EMDR en nu kom ik erachter dat ik het fout doe? :W Blijkbaar moet je niet de herinneringen 'aan de binnenkant van je hoofd' zoals een droom voor je zien, maar voor je uit projecteren? HOW DOES THAT WORK

Ik denk niet dat je het voorstellen van emoties bij EMDR 'fout' kan doen tbh. Het gaat meer over de ervaringen in je lichaam die je voelt wanneer je er dieper op in gaat en jezelf toestaan om die écht te voelen, zodat je het kan verwerken.

help

Merrin schreef:
    (...)

Ik denk niet dat je het voorstellen van emoties bij EMDR 'fout' kan doen tbh. Het gaat meer over de ervaringen in je lichaam die je voelt wanneer je er dieper op in gaat en jezelf toestaan om die écht te voelen, zodat je het kan verwerken.

Blijkbaar is mijn manier te intens, ik moet afstand creeëren door het 'verder weg' te projecteren :')

[ bericht aangepast op 18 feb 2026 - 14:43 ]

AMuppetOfAWoman schreef:
    (...)

Net als Sunchild vind ik Criminal Minds ook héérlijk wegkijken!
    Maar wat ik bijvoorbeeld óók súper vermakelijk vind om te kijken, is Taskmaster (maar dan wel de Britse variant, met Greg Davies en Alex Horne). En daarvan kun je alle seizoenen en afleveringen terugkijken op Youtube.

oohh ja, dikke 'Vo voor Taskmaster!

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Hellfire schreef:
    (...)

Blijkbaar is mijn manier te intens, ik moet afstand creeëren door het 'verder weg' te projecteren :')

Heh that sounds like a different kind of therapy ngl

Best of luck <3

help

Merrin schreef:
    (...)

Heh that sounds like a different kind of therapy ngl

Best of luck <3

I guess dat verschillende psychologen er anders mee om kunnen gaan? I dunno. Dit is hoe zij de therapievorm noemt en hoe de instructies waren vandaag :')

Thanks <3

Hellfire schreef:
    (...)

I guess dat verschillende psychologen er anders mee om kunnen gaan? I dunno. Dit is hoe zij de therapievorm noemt en hoe de instructies waren vandaag :')

Thanks <3

I mean EMDR is uiteraard desentisitation (thats what the d stands for) maar voor zover ik weet kun je dat helemaal niet forceren, dus ik vind het vanuit mijn eigen ervaringen een beetje een vreemde instructie haha.

Then again, I am so detached from truly feeling my feelings dat ik niet eens in staat ben om te huilen bij mijn psycholoog hahaha.

In any case hoop ik vooral dat haar manier werkt voor jou!

help

Ga alsjeblieft naar huis.

Even zitten.

Merrin schreef:
    (...)

I mean EMDR is uiteraard desentisitation (thats what the d stands for) maar voor zover ik weet kun je dat helemaal niet forceren, dus ik vind het vanuit mijn eigen ervaringen een beetje een vreemde instructie haha.

Then again, I am so detached from truly feeling my feelings dat ik niet eens in staat ben om te huilen bij mijn psycholoog hahaha.

In any case hoop ik vooral dat haar manier werkt voor jou!

Dat ben ik helemaal met je eens, vandaar dat ik ook zoiets had van ?? blijkbaar is dit fout :W Het enige dat ik me kan bedenken is dat ze niet wil dat je in een herbeleving glipt? idk

Sending you feelings (if you want them) <3 All of the good ones

O wee als dit me een vrije dag gaat kosten. Verstandskiezen trekken valt gewoon onder ziek zijn toch?? Ik kan er ook niks aan doen dat ze kaakchirurg op vrijdag geen plek had de eerstvolgende paar maanden.

Ik ben straks al zielig genoeg, dan ga je me toch niet een vrije dag laten opnemen??

Dramatic

Als je dingen verkeerd begint te lezen, dan wordt het tijd om je computerscherm af te kuisen. Shame on me

Mijn brein breint zoals het breint.

Merrin schreef:
    (...)

Sowieso vind ik het storend bij emdr dat er zó erg met beelden wordt gewerkt, terwijl als je kijkt naar de werking van het zenuwstelsel, het gaat om lichamelijke sensaties en zintuigen - allemaal.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Sowieso vind ik het storend bij emdr dat er zó erg met beelden wordt gewerkt, terwijl als je kijkt naar de werking van het zenuwstelsel, het gaat om lichamelijke sensaties en zintuigen - allemaal.

Mijn psycholoog werkt eigenlijk helemaal niet met beelden (: Ze vraagt meestal inderdaad om lichamelijk terug te gaan naar het moment zelf en koppelt dan steeds terug naar mijn lichaam wanneer ik associaties begin te maken. Ik ben nu iets langer dan een jaar bezig en ben ook veel beter geworden in het luisteren naar mijn lichaam en lichamelijke tendensen aankaarten wanneer we bezig zijn, in plaats van continu cognitieve associaties te maken. Dat gebeurt natuurlijk ook nog steeds, maar mijn brein staat helaas ook nooit stil. Ondertussen heb ik geleerd dat ik tijdens het verwerkingsproces meestal boertjes moet laten hahaha

help

Caverna schreef:
    (...)

Ja, dat was ook een doorn in het oog voor mij, maar gelukkig is het ook mogelijk met gedachten/overtuigingen. Waardoor je bij lichamelijke reacties etc kan komen. Alleen niet iedereen kan dat goed geven.

-

Ohmg, deze cosplay outfit ziet er tof uit!
    Had als ik eerder had gemaild misschien korting kunnen krijgen, maar een investment is het sowieso en het is het geld waard (voor iemand die dit niet zelf kan maken.)

En mijn verslag voor bbl-stage is bijgewerkt, gaat een heel stuk sneller dan een thesis schrijven. xD

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Caverna schreef:
    (...)

Toevoeging aan wat Merrin zegt, beelden worden zo genoemd omdat het handig is om een woord ergens voor te hebben, maar een beeld betekent het hele plaatje; zowel de sensatie, de gevoelens, alles. Bij emdr is het specifiek de bedoeling om al-les terug te halen, van geur tot stoffen die je voelde, van zicht tot smaak, van gevoel tot ervaring. Dat is in ieder geval mijn ervaring met emdr en andere traumagerelateerde therapieën en ook hoe de psychologen die ik ken het opvatten!

[ bericht aangepast op 18 feb 2026 - 18:34 ]

Tijd voor koffie.