• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

(Link en gif komen later)

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Zaalvoetbalclub schreef:
    (...) had je iets aan mijn reactie? Of waren die opties niet helemaal wat je zocht?

Somehow had ik die gemist, maar ja!! Ik ga er morgen even beter naar kijken maar dankjewel 💕

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Zaalvoetbalclub schreef:
    (...) dit klinkt best wel giftig... wat een moeilijke dynamiek joh, ik herken het wel echt goed. Ik vraag me af of er voor jou iets positiefs nog in zit? Wat zou je verliezen als je zou appen dat je wat afstand nodig hebt? Dit is geen therapeutische, dit-is-stiekem-wat-je-moet-doen-vraag. Ik heb alleen zelf zo vaak in dit patroon gezeten en op een gegeven moment realiseerde ik me dat ik echt niks positiefs meer eruit haalde. Verminderen van contact gaf me een opluchting die ik me niet had kunnen voorstellen, ook al was het verdrietig een vriendschap te pauzeren. Is dit iets wat je zou kunnen doen? Of is dat lastig ivm een vriendengroep of zo? Sowieso, als ze vindt dat jij zo toxic bent, is het voor haar ook blijkbaar super voordelig om even een afstandje te nemen. Maar dat bedoel ik natuurlijk niet serieus :p

Wat kut dat jij hier zo vaak in hebt gezeten. Maar voor mij wel fijn dat ik er dan nu even over kan sparren!

Voor mij is het klaar ja, en dat gevoel heb ik al langer. 't Is alleen idd dat er nog een derde persoon bij betrokken is en we kaartjes hebben voor enkele voorstellingen (waar helaas mijn adres op staat). Wat een opluchting als alles straks voorbij is. Ik heb al vaker aangegeven dat ik niet graag app, dat ik niet elke week kan afspreken omdat dat mij niet lukt (ik ben niet voor niets afgekeurd door het UWV en ik steek de energie die ik heb dan liever in mijn werk). Maar ik mag blijkbaar geen grenzen aangeven.

Ik heb ook al veel ervaring met dit patroon. Zoveel ervaring dat ik nu op het moment dat ik iemand leer kennen al denk: 'Oh god, ik ben weer magneetje aan het spelen, dit gaat fout'. Het is altijd kortdurend en heel intens en dan is het mijn schuld (dat is het sowieso altijd) dat iemand zich tekortgedaan voelt als de vele eisen niet vervuld kunnen worden. 't Is in ieder geval makkelijk om mij als zondebok aan te wijzen zodat je zelf geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen over je gedrag. Beetje een theatrale persoonlijkheidsstoornis vibes.

Kreeg net nog een bericht dat ik te veel appjes stuurde 😂 omgekeerde wereld dit. Ik heb geen empathie, denk alleen maar aan mezelf (ja sorry, ikzelf ben de enige met wie ik het mijn hele leven moet doen), maak haar kapot.
    Prima, ik incasseer wel. Maar dit is zo vermoeiend (en ik ben zelf dus ook niet heel stabiel - ik heb hier helemaal geen ruimte voor)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly