Caverna schreef:
Ik zoek tv vermaak waarbij ik wel afgeleid word maar niet getriggerd wordt in mijn liefdesverdriet. Ik heb nu bijna Wizards of Baking uit, heb Dessert Masters al gekeken (en al vele MasterchefAU seizoenen) en soms kijk ik Met het mes op tafel.
Ik heb HBO, Prime, Netflix en Disney+. Alles wat mij triggert in "niet goed genoeg zijn" of "een last zijn" werkt ook niet (Encanto bijvoorbeeld). En mega veel (goede) series keek ik samen met mijn vriend, dus ik kan ook The Office niet kijken zonder getriggerd te worden. Ik ben helemaal gaar.
Wie helpt mij mijn dagen door te komen?
Haunting of Hill House is een gezinsdrama, wel zielig, maar het is voor mij prettig als ik geen behoefte heb aan iets vrolijks, maar ook niet wil denken aan liefdesverdriet.
Bojack Horseman is een dark comedy serie, wordt naarmate de serie verloopt wel pittiger, maar het gaat over Hollywood en heeft dus ook, vooral in het begin, niet zoveel te maken met liefdesverdriet. Het is echt goed.
Finding Nemo en Finding Dory zijn feelgoods en gaan niet over liefde, hetzelfde voor The Incredibles en The Incredibles II.
2 Voor 12 is een leuke quizshow.
The Good Place is echt een goede, filosofische sitcom die ook echt lichtvoetig is en makkelijk wegkijkt. Er zit alleen wel een liefdesplot in! Verder is het ook echt grappig. Als je echt geen relaties wil zien ontstaan, zou ik het niet per se aanraden, al speelt het geen hoofdrol, al helemaal niet in het begin. Seizoen 1 is volgens mij nog safe.
Jury Duty heb ik nooit gekeken, maar dat schijnt ook leuk te zijn. Hetzelfde geldt voor Philomena Cunk.
The Good, The Bad and The Ugly heeft totaal geen liefdesplot voor zover ik me kan herinneren.
Kiki's Delivery Service is een fijne, zachte film zonder liefdesplots!
[ bericht aangepast op 16 feb 2026 - 15:48 ]
Tijd voor koffie.