• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ekko schreef:
    (...)

Omg Loïs what happened

Beterschap lieverd ❤️❤️

Thanks girlie <3
    Uhm TW bc illness:
    Ging al een weekje of drie niet goed waarbij we niet zeker wisten wat er aan de hand was (ijzertekort, hart dat niet hard genoeg meer pompte, niersteen) maar nu net is ze met spoed opgenomen bij de oncologie-afdeling, want ze hebben op de CT-scan vlekjes in haar darmen en lever gezien. Dusja, niet zo best... Morgen doen ze meer onderzoek om te kijken of ze nog iets kunnen behandelen. Maar heel gek, ofzo? Want ze was echt nog super vitaal en fit tot drie weken terug dus, toen was ze ineens benauwd en kon ze haast de trap niet meer op komen.

Dramatic

Ik wil slapen maar ik ben m'n nieuwe telefoon aan het installeren en alles kopiëren duurt nog 28 minuten en ughhhh ik zal ondertussen wel de woningbouw mailen dan.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik wil echt huilen, ik kom er helemaal niet uit met m'n nieuwe telefoon.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik kom niet door dit hoofdstuk heen. Dit is om gek van te worden. Ik kan dit hoofdstuk niet schrijven ugh.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Ik kom niet door dit hoofdstuk heen. Dit is om gek van te worden. Ik kan dit hoofdstuk niet schrijven ugh.

Can I help with something misschien? ^^

Toch een beetje goed nieuws deze week: my new glasses are ready, woohoo!

Nothing is impossible in my own powerful mind.

Catmint schreef:
    (...)

Can I help with something misschien? ^^

Ik ben helemaal uit het verhaal en moet nu ongeveer de pivotal scene, het einde schrijven. En ik merk dat mijn imposter syndrome erg in de weg zit. En dat ik het gesprek (want het is een pittig gesprek tussen MC en haar ouders) niet uit mijn vingers krijg... Misschien moet ik het met de Most Dangerous Writing App gaan schrijven. Zodat er iig iets STAAT, ook al is het poep

Bespreek. Dingen. Die. Je. Besluit. Als. Het. Van. ONS. Is.

Keitof dat je ouders met de hond gaan wandelen, maar misschien wilde ik dat zelf doen? En dat betekent dat ze weer zonder mijn weten in huis zijn geweest? Niet dat ik ze niet vertrouw, maar het is nu eenmaal mijn boundary? fuck man, hoe moeilijk is het om te communiceren?

Mijn brein breint zoals het breint.

Caverna schreef:
    (...)

Ik ben helemaal uit het verhaal en moet nu ongeveer de pivotal scene, het einde schrijven. En ik merk dat mijn imposter syndrome erg in de weg zit. En dat ik het gesprek (want het is een pittig gesprek tussen MC en haar ouders) niet uit mijn vingers krijg... Misschien moet ik het met de Most Dangerous Writing App gaan schrijven. Zodat er iig iets STAAT, ook al is het poep

Heb je de general dingen uit het gesprek al opgeschreven? Wat MC wil vertellen/bereiken (nog niet volledig in mooie zinnen, maar ff rauwe info en emotie) en wat haar ouders moeten reageren of wat je daarmee wil bereiken. Misschien dat dat helpt om het gesprek op pootjes te krijgen en dat je daarna kan gaan spelen met verwoording? En ik ken de app niet, maar dat kan dan wel helpen daarna.

Renna schreef:
    (...)
    Thanks girlie <3
    Uhm TW bc illness:
    Ging al een weekje of drie niet goed waarbij we niet zeker wisten wat er aan de hand was (ijzertekort, hart dat niet hard genoeg meer pompte, niersteen) maar nu net is ze met spoed opgenomen bij de oncologie-afdeling, want ze hebben op de CT-scan vlekjes in haar darmen en lever gezien. Dusja, niet zo best... Morgen doen ze meer onderzoek om te kijken of ze nog iets kunnen behandelen. Maar heel gek, ofzo? Want ze was echt nog super vitaal en fit tot drie weken terug dus, toen was ze ineens benauwd en kon ze haast de trap niet meer op komen.

Jeeeeeee Loïs wat een schrik! Als je een keer je ei kwijt wilt over deze situatie, dan mag je altijd bij mij <3 Misschien kan het een keer fijn om te praten met iemand die het hele circus kent.

For now all of the hugs ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

[ bericht aangepast op 3 dec 2025 - 10:49 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

ik, nu

[ bericht aangepast op 3 dec 2025 - 11:38 ]

Tijd voor koffie.

Catmint schreef:
    (...)

Heb je de general dingen uit het gesprek al opgeschreven? Wat MC wil vertellen/bereiken (nog niet volledig in mooie zinnen, maar ff rauwe info en emotie) en wat haar ouders moeten reageren of wat je daarmee wil bereiken. Misschien dat dat helpt om het gesprek op pootjes te krijgen en dat je daarna kan gaan spelen met verwoording? En ik ken de app niet, maar dat kan dan wel helpen daarna.

Niet uitgeschreven, maar wel in mijn hoofd. Maar misschien een keer een skelet neerzetten kan wel helpen ja. Ik doe dat nooit voor een passage, ga meestal mee met de flow, maar er is geen flow dus misschien nu wel zo handig xD Thanks voor de tip!

Die app is een site volgens mij, waarbij je dus MOET doorschrijven want anders verdwijnt alles wat je tot nu toe had geschreven xD Kan soms helpen om jezelf tot een begin te forceren

vergankelijk schreef:
    (...)

Ik reageer even vanuit mijn eigen achtergrond (ik ben namelijk opgeleid als basispsycholoog), hoop dat je dat oké vindt. Wat ontzettend naar om te horen dat er zoveel gaande is (geweest) rondom je zorg en behandelingen. Ik hoop van harte dat je snel een fijne, invoelende behandelaar treft die samen met jou kan kijken naar wat voor behandeling er ingezet dient te worden. Hopelijk heb je ook een fijne huisarts die met je mee kan denken.

Wat betreft je vraag: lichaamsgerichte psychotherapie is een containerbegrip voor heel veel verschillende soorten behandeling. Ik kan me voorstellen (maar ben geen expert, dus pin me er niet op vast!) dat daar tot op zekere hoogte ook dingen als psychomotorische therapie (PMT) onder valt, of yoga. Overigens is lang niet alles van wat onder die noemer geschaard wordt evidence-based, en bestaan er een aantal zaken waarvan aan de effectiviteit getwijfeld wordt. Mocht je wel meer vanuit psychosomatiek willen werken zou je dit eens met je huisarts kunnen bespreken, hij of zij heeft ook verstand van hoe dat verzekeringstechnisch werkt en kan je vast goed adviseren over wat passend is en hij of zij kent ook het zorgaanbod in jouw regio goed.

@ Caverna: Een aanvulling: cognitieve gedragstherapie is een vorm van psychotherapie waar zeer veel wetenschappelijk bewijs voor bestaat en deze wordt erg veel aangeboden binnen de ggz, niet alleen door basispsychologen. Het is geen psychotherapie die voor iedereen werkt, maar veel mensen hebben er baat bij. Overigens zijn er trainingen waarin je deze psychotherapie leert te geven.

Mijn ervaring is dat er heel wat mensen in Nederland bestaan die maar wat aan rommelen zonder enige expertise en kennis van zaken en wel behandelingen aanbieden onder het mom van coach of therapeut. In het ergste geval schaadt dat mensen, omdat gebrek aan hulp symptomen kan verergeren. Voor sommige mensen kan het fantastisch werken om buiten de ggz te gaan kijken, maar ik zou daar persoonlijk altijd voorzichtig mee zijn.

Zinvolle info!

hodie mecum eris in paradiso

OEH het uur is voorbij; dat betekent tijd voor ontbijt. lunch. oeps.
    waarom moest mijn minst favoriete huisgenoot nou twee minuten voordat ik dat wilde doen gaan douchen in míjn favoriete douchehokje? de autist in mij kan het niet aan om te wisselen, dus nou zat ik maar te wachten tot mevrouw klaar was. en zonder eten, want van de huisarts netjes een uurtje wachten na de meds. MAAR: nou komt zij (de huisgenoot, niet de arts) natuurlijk ook naar beneden en zit ik met haar aan tafel te eten. sigh. wat is het leven soms toch oneerlijk.

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    OEH het uur is voorbij; dat betekent tijd voor ontbijt. lunch. oeps.
    waarom moest mijn minst favoriete huisgenoot nou twee minuten voordat ik dat wilde doen gaan douchen in míjn favoriete douchehokje? de autist in mij kan het niet aan om te wisselen, dus nou zat ik maar te wachten tot mevrouw klaar was. en zonder eten, want van de huisarts netjes een uurtje wachten na de meds. MAAR: nou komt zij (de huisgenoot, niet de arts) natuurlijk ook naar beneden en zit ik met haar aan tafel te eten. sigh. wat is het leven soms toch oneerlijk.

Babe wat gaat jouw quality of life ineens vooruit als je straks alleen woont, ik gun jou <3<3

|| I told you not to play with the misfit toys ||