• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Ringwraith schreef:
    (...)

Froukje doet vast nog wel mee. :p

Hope so ^^

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ringwraith schreef:
    (...)

Froukje doet vast nog wel mee. :p

Oh god, ik dacht dat ik de eerste keer spelen gewoon een soort van rustig kon doen en leren en zo, maar met looier en Froukje is het alsof je voor de leeuwen wordt gegooid gelijk. Of voor de wolven misschien meer :')

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

Oh god, ik dacht dat ik de eerste keer spelen gewoon een soort van rustig kon doen en leren en zo, maar met looier en Froukje is het alsof je voor de leeuwen wordt gegooid gelijk. Of voor de wolven misschien meer :')

Gebaseerd op het vorige potje (toen, toegegeven, er alleen maar weerwolven en looiers in het spel bleken te zitten) kun je je borst sowieso wel natmaken hoor, er zaten een paar eng goede bluffers tussen 😂

Caverna schreef:
    (...)

Gebaseerd op het vorige potje (toen, toegegeven, er alleen maar weerwolven en looiers in het spel bleken te zitten) kun je je borst sowieso wel natmaken hoor, er zaten een paar eng goede bluffers tussen 😂

Daar was ik wel al achter ja :') Maar looier is de bane of my existence. Hoe moet ik achterhalen of iemand looier is of weerwolf-die-looier-probeert-te-zijn is? Idk man xD Heb wel zin hoor, maar ben wel slightly scared. Zo goed kan ik niet bluffen of redeneren (of weerleggen) dus eh ik ga m'n best doen xD

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Wacht maar deze ronde doe ik mee (duivel)

Ik ben echt vervelend ook al ben ik een burger ofzo xD

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

HalfBloodPrince schreef:
    Wacht maar deze ronde doe ik mee (duivel)

Ik ben echt vervelend ook al ben ik een burger ofzo xD

Haha, als je maar wel speelt om te winnen ;p Anders is dit spel niet zo leuk 🫣

Caverna schreef:
    (...)

Haha, als je maar wel speelt om te winnen ;p Anders is dit spel niet zo leuk 🫣

Luister, Ik in mijn vriendengroep zelfs al een paar keer gewonnen als fluitspeler (huil)

Prepare for the chaos...

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Luister, Ik in mijn vriendengroep zelfs al een paar keer gewonnen als fluitspeler (huil)

Prepare for the chaos...

Wat is fluitspeler? XD

Heb je trouwens deze versie van wvw al eens gedaan? (: Werkt wat anders dus dan kun je de regels nog even doorlezen vantevoren eventueel

[ bericht aangepast op 4 okt 2025 - 19:29 ]

Caverna schreef:
    (...)

Wat is fluitspeler? XD

Heb je trouwens deze versie van wvw al eens gedaan? (: Werkt wat anders dus dan kun je de regels nog even doorlezen vantevoren eventueel

Is vanuit de uitbreiding dacht ik.

De fluitspeler is een speciale burgerrol in het spel Weerwolven van Wakkerdam (vaak in uitbreidingen zoals Volle Maan) die elke nacht twee spelers betovert. De twee betoverde spelers kijken elkaar aan tijdens de nacht. De fluitspeler wint het spel zodra alle overgebleven levende spelers betoverd zijn.

En jaaa geloof dat deze versie al lang bestaat met de looier op Q. Althans ik herken het van vroeger.

maar maak je geen zorgen, ik zit er bovenop hoor ;)

Ik heb heel veel varianten gedaan van weerwolven

zelfs een Trump versie hahaha

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Is vanuit de uitbreiding dacht ik.

(...)

En jaaa geloof dat deze versie al lang bestaat met de looier op Q. Althans ik herken het van vroeger.

maar maak je geen zorgen, ik zit er bovenop hoor ;)

Ik heb heel veel varianten gedaan van weerwolven

zelfs een Trump versie hahaha

Hahahahaha ik neem aan dat Trump de grote opper bad guy was? 😂😂

Ik realiseer me net dat ik nog niet op de lijst sta, haha. Ik denk wel dat het te combineren gaat zijn met werk, so count me in!

Caverna schreef:
    (...)

Hahahahaha ik neem aan dat Trump de grote opper bad guy was? 😂😂

Nee we moesten de democraten eruit stemmen (die werden gelyncht). Het doel was make the trump tower great again. De fluitspeler was een republican met eigen ideeën dus die verspreidde zijn eigen whispers. Weerwolven waren de democraten die een revolutie wilde, de heks was secret service. enzovoorts.

Het ging echt belachelijk ver maar heb me kostelijk vermaakt die avond met deze versie

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Nee we moesten de democraten eruit stemmen (die werden gelyncht). Het doel was make the trump tower great again. De fluitspeler was een republican met eigen ideeën dus die verspreidde zijn eigen whispers. Weerwolven waren de democraten die een revolutie wilde, de heks was secret service. enzovoorts.

Het ging echt belachelijk ver maar heb me kostelijk vermaakt die avond met deze versie

Hahahaha nice, die insteek is wel hilarisch 😂 Doet me een beetje denken aan het spel Secret Hitler (niet dat ik die vergelijking maak maar mijn hoofd blijkbaar toch stiekem een beetje 🙈) waarbij je de fascisten en de democraten hebt, en één iemand is Hitler. Ook zo'n rollenspel

Caverna schreef:
    (...)

Hahahaha nice, die insteek is wel hilarisch 😂 Doet me een beetje denken aan het spel Secret Hitler (niet dat ik die vergelijking maak maar mijn hoofd blijkbaar toch stiekem een beetje 🙈) waarbij je de fascisten en de democraten hebt, en één iemand is Hitler. Ook zo'n rollenspel

Haha dat heb ik ook gespeeld in Corona tijd!

@Belle; je staat erbij! Leuk dat je meedoet! ^^

It's never gonna happen, Guys.

Morgen beginnen :3