• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
          Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

The audacity of some students... It baffles me.
    Also, ik ben gisteren serieus moeten gaan klieven om te kalmeren door de idiotie van andere mensen. Wat een kuttaak. Volgend jaar toch echt anders aanpakken.

Mijn brein breint zoals het breint.

Neeeeh. Ik voelde me eindelijk weer 100% lekker fysiek.. en ik heb allemaal dingen gepland staan deze week.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Mag ik terug naar huis? I'm tired man...

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Is hier iemand die wat weet over werknemersrechten?

Mijn werk heeft mij voor heel juli 6 a 7 dagen per week ingepland ivm werknemerstekort, maar ik ken mezelf en ik weet dat ik dit niet een maand lang ga trekken. Heb ik een poot om op te staan als ik zeg jongens, dit ga ik gewoon niet doen?

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Zoya schreef:

Mijn werk heeft mij voor heel juli 6 a 7 dagen per week ingepland ivm werknemerstekort, maar ik ken mezelf en ik weet dat ik dit niet een maand lang ga trekken. Heb ik een poot om op te staan als ik zeg jongens, dit ga ik gewoon niet doen?

Volgens mij zit er geen maximum aan het aantal werkdagen in de week, maar mag je qua uren niet boven de 60 uur per week uitkomen (en over een langere periode is dat aantal uren per week weer lager).
    Ik zie online overigens ook dat je recht hebt op 11 uur rust per dag (dus niet langer dan 12 uur per dag werken) en ook eenmaal per week 36 uur aaneengesloten rust.

Oke ik heb weer even reassurance nodig dat het echt beter wordt en dat ik beter wordt en dat het een proces is van de lange adem maar dat ik er wel voor beloond ga worden. Ik word gek

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Wat was deze droom…

let the fears you have fall away

Zoya schreef:

7 dagen per week ingepland?! Klinkt niet okay. Mijn vader werkt bij de politie en volgens mij mag hij niet meer dan 5 dagen achter elkaar werken. In de zorg werkt dat anders, weet niet wat voor werk jij doet?
    Ik was deze site aan het stalken en onderaan staat dat je bij vragen contact op kunt nemen, dus misschien is het fijn om ze een berichtje via WhatsApp te doen? Dan weet je het helemaal zeker en kan je hun antwoord meenemen richting je werkgever (:

Dramatic

@Paracosmoses @Renna

Dank jullie allebei 🥺 Ik zag echt even door de bomen het bos niet meer.

Ik werk in de horeca en er gaan allemaal collega's ineens per direct weg (niet eens maand opzegtermijn for some reason) dus we zijn mega onderbezet. En mijn bazen zetten maar geen vacature online om de posities te vullen, zucht.

[ bericht aangepast op 3 juni 2025 - 11:19 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Zoya schreef:
    @Paracosmoses @Renna

Dank jullie allebei 🥺 Ik zag echt even door de bomen het bos niet meer.

Ik werk in de horeca en er gaan allemaal collega's ineens per direct weg (niet eens maand opzegtermijn for some reason) dus we zijn mega onderbezet. En mijn bazen zetten maar geen vacature online om de posities te vullen, zucht.

Trek er vooral je contract en de cao even op na, daar staat alles precies in vermeld qua rechten etc. Dat is namelijk in iedere branche anders, zeker bij de horeca!

Applaus voor mij want m'n examenwerk is KLAAR

Protect the people.

Zoya schreef:

Ik heb even voor je gekeken en volgens het horeca CAO is bij een arbeidsperiode van 4 aangesloten weken het max gemiddelde 55 euro per week (met max 12 uur per shift).. In elke periode van 7x24 uur moet je intotaal 90 uur rust hebben. Daarvan minimaal één keer 24 uur onafgebroken (dus een dag vrij) en op de andere 6 dagen minstens 11 rust uren.

baby, let's get messy, let's get all the way undone

Ik ben zoo geen leider, en zeker niet met deze klas. Wat leuk is voor mijn schoolbeoordeling.. Hopelijk ziet de leraar wel dat ik eerste stappen maak en organiseer wat er nog moet gebeuren etc.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

straks werken en blegh zo geen zin

let the fears you have fall away

stress door geklungel van een ander is stress die ik het liefst vermijd

help