• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening

[Dit bericht dient in ieder lucht—je—hart—topic te blijven staan.]

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

1/4 van mijn kleding is van zijde - wat doe ik mezelf aan?

Omnia mutantur, nihil interit

Derks schreef:
    (...)

Ik kreeg spontaan een bloedneus (again, paar weken terug ook al), maar het leek dunner dan water dus met een paar seconden liep het echt overal 😅😅😅😅. Mensen zaten me echt geschokt aan te kijken in de trein. Duurde ook ff voordat ik m'n tas geopend had en een doekje vond om m'n neus dicht te knijpen. En toen kwam het treinpersoneel met een toiletrol aanrennen. Geen idee hoe de conducteur mij gevonden heeft (misschien op basis van camerabeelden).

M'n jas is net uitgespoeld onder de douche, meeste bloedvlekken zijn in ieder geval flink vervaagd (zwarte jas met dunne wit patroon) dus ik hoooooooooop dat het morgen met het waterdichtreinigingswasmiddel helemaal wegtrekt (en dan in de zon te drogen hangen)

Oh noooo wat zonde! Ik had vroeger een vriendinnetje die dat ook zo vaak had, hoe veel kledingstukken daar wel niet kapot zijn gegaan... schijnt dat soda helpt met het bloed eruit trekken tho. Beetje water in de vlek laten trekken en dan droge soda erop leggen!

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Soms moet je gewoon opgeven en accepteren dat het je geld gaat kosten.. Donderdag afspraak met de psych, bye bye money.. zuurzuurzuuuuuur

Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

Overigens.. WAAROM is het realistisch om een tering lange vragenlijst te moeten invullen als je ook nog een leven hebt? Ik ben al een uur bezig en zit pas op 12%.. dat kan toch niet :|

Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

Zoya schreef:
    (...)

Oh noooo wat zonde! Ik had vroeger een vriendinnetje die dat ook zo vaak had, hoe veel kledingstukken daar wel niet kapot zijn gegaan... schijnt dat soda helpt met het bloed eruit trekken tho. Beetje water in de vlek laten trekken en dan droge soda erop leggen!

Jaa, alleen is soda redelijk agressief en mijn jas is van waterdichte stof dus die kan ik daar niet op gebruiken. Het zuur van azijn werkt ook niet zo best op die stof. En ossengalzeep kan ik er ook niet op gebruiken 😅 dat maakt het allemaal wat ingewikkelder. Maar ik check zo hoe het eruit ziet na het 'drogen' en als het nauwelijks opvalt heb ik er wel vertrouwen in dat het goed gaat in de wasmachine. Kort programma met een kopje waterdichtreinigingswasmiddel (ipv 2: want het is een dunne jas dus waarom zou ik het advies voor dikke kledingstukken opvolgen?) en dan straks aan het balkon te drogen hangen. Komt vast goed.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Laleah schreef:
    Soms moet je gewoon opgeven en accepteren dat het je geld gaat kosten.. Donderdag afspraak met de psych, bye bye money.. zuurzuurzuuuuuur

Ach wat zo fucking kut. Mocht het helpen: volgend jaar kun je deze kosten opgeven bij de belastingaangifte. Waarschijnlijk kom je hiermee wel aan het drempelbedrag... Maar wel pas over een jaar.

Heel veel succes (en ook met die ellendige vragenlijst…)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

. . .

Don't walk. Run, you sheep, run.

Blehhh wel spannend hoor, dinsdag...

Protect the people.

Derks schreef:
    (...)

Ach wat zo fucking kut. Mocht het helpen: volgend jaar kun je deze kosten opgeven bij de belastingaangifte. Waarschijnlijk kom je hiermee wel aan het drempelbedrag... Maar wel pas over een jaar.

Heel veel succes (en ook met die ellendige vragenlijst…)

Ooh dit is wel nuttig om te weten!

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

morgen vroeg een cursus voor werk waarbij de reistijd langer is dan de daadwerkelijke cursus zelf

let the fears you have fall away

Caverna schreef:
    (...)

Ooh dit is wel nuttig om te weten!

Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld de tandarts! Als je een aanvullende verzekering neemt dan kun je dat niet bij de Belastingdienst opgeven. Maar heb je geen verzekering, dan kun je de tandarts opgeven bij de Belastingdienst.

Ik heb vorig jaar iets van €380,- betaald voor mijn tandartsverzekering en €500,- vergoed gekregen.

Als ik die verzekering niet had afgesloten en de 500 euro bij de belastingdienst opgegeven had met de aangifte dan had ik nu geld teruggekregen in plaats van 340 bij moeten betalen 🥹🥹🥹 maar hè, je moet het ook maar net financieel kunnen dragen op dat moment.

Er zijn in ieder geval zorgkosten (en reiskosten naar de plek waar je die zorg krijgt) die je kunt aftrekken bij de belastingdienst - maar alleen als het niet vergoed wordt. Stel dat het deels vergoed wordt, dan mag je het niet-vergoede deel ook opgeven. Dus bijvoorbeeld: je hebt GGZ, en dat wordt maar voor 75% vergoed. Bij een consult van 100 euro krijg je dan 75 euro vergoed, de 25 euro die je zelf betaalt mag je dan bij de belastingaangifte opgeven. Je moet dat wel kunnen aantonen als de Belastingdienst erom vraagt, dus bijvoorbeeld een factuur kunnen laten zien (of een transactie van de OV-chipkaart bijvoorbeeld als het om reiskosten gaat).

Meer informatie vind je hier, ook in de best overzichtelijke tabel.

Mijn plan voor vandaag was om het huis op te ruimen, te schoonmaken en gewoon een beetje rustig aan te doen.

Meanwhile 2,5 uur schermtijd.

Achja, was zit in de wasmachine. Nu maar eens een sopje maken voor de vaat. En toch een muziekje aan (ook al staan m'n ramen open en ben ik bang dat m'n buren op hun balkon er last van gaan hebben

These sweetie pies. Lola probeert altijd onder de deken te komen omg.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Stroomprijs nu -0,13 per kWh, nou, dan eet ik mijn pizza toch gewoon nu, in plaats van vanavond?

Derks schreef:
    Stroomprijs nu -0,13 per kWh, nou, dan eet ik mijn pizza toch gewoon nu, in plaats van vanavond?

Pizzaaaaaaa 🍕

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain