• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen wij (de mods) je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening

[Dit bericht dient in ieder lucht—je—hart—topic te blijven staan.]

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Aaargh. Kan dit niet gewoon al beginnen ofzo?
    Ik dacht dat de cramps dit weekend al het teken waren, maar mijn mood is echt waardeloos nu. En ik kan nu echt niet dealen met de sfeer in de klas en dat toen ik iets vroeg iemand het meteen helemaal overnam. Helpt met insecurities ook niet mee. Net als dat ik nog steeds meer oefening qua het aanwijzingen geven kan gebruiken. Pff. Hopelijk zien de docenten vandaag dit niet als slecht teken voor het studieadvies.

@Derks: dan snap ik erg goed dat je er niet voor kiest! Maakt alleen de pijn niet minder erg helaas.
    Hopelijk komen we er beiden nog enigszins doorheen de komende jaren. xD (en hopelijk vind je nog een dokter ooit die je er wel verder mee kan/wil helpen!)

[ bericht aangepast op 8 april 2025 - 16:58 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

sometimes i just wanna not exist

help

''Kan jij dit pakket na werktijd even wegbrengen? Ja want, ik heb kinderen he?'' Dus? Heb ik geen leven verder omdat ik geen kinderen heb? Fucking bullshit.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Derks schreef:
    (...)

Ik heb last van alles: buik(krampen), rug, zij, steken in de zijkanten (voelt alsof het bij de eierstokken is ofzo), hele heftige bloedingen. Ik kreeg van m'n 13e tot m'n 23e de allerhoogste dosering diclofenac voorgeschreven vanwege menstruatieklachten (3x 50 mg per dag - die je bij Kruidvat kan kopen zijn 12,5 mg) maar omdat ik geen spiraal wil, wilde mijn huisarts dat niet meer voorschrijven 'want als je geen spiraal wil zal het heus niet zo erg zijn' (sorry, maar een hormoonspiraal mag niet en ik zie een koperspiraal dus echt niet zitten + ik lees dat er mensen zijn die net zo hard last hebben van menstruaties en klachten ondanks spiraal. Ik. Wil. Geen. Fucking. Spiraal.).

Naproxen heb ik geprobeerd, maar haalde niks uit en het mag blijkbaar niet in combinatie met diclofenac (ik ging zelfs met de hoogste dosering diclofenac dood, dus nam naproxen er dan naast, wat best tricky is gezien ik allergisch ben voor ibuprofen, dat ook een NSAID is). Maar ja, nu dus niks behalve paracetamol. En toen ik gewoon "thuis" zat vond ik het prima om 1 à 1,5 dag en soms 2 dagen bedgebonden te zijn vanwege de pijn, maar nu ik weer probeer deel te nemen aan de samenleving is het ronduit kut. Dan denk ik: joh, haal die fucking baarmoeder en eierstokken er maar gewoon uit - tot ik las wat de effecten daarvan op je lijf zijn en die zijn niet zo mals.

Zat gister echt met traanogen op werk mezelf sterk te houden en te functioneren maar vond het zo niet leuk. Vannacht dus de hele nacht wakker gelegen van de pijn, de tijd ging zo langzaam. Die diclofenac zalf had ik nog wel liggen vanwege een blessure, dus die uitgeprobeerd en het verlichtte godzijdank enigszins de krampen, maar nog steeds pijnlijk.

Ik weet niet of er een god bestaat, maar als die bestaat dan heeft die een hekel aan vrouwen/mensen met een baarmoeder.

Jeetje zeg wat klinkt dit heftig!! Heb je niet endrometriose ofzo? Of cysten?

Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

i feel so sucky :c

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Je moet toegeven aan de onrust om het weg te laten gaan maar hoe dan

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Laleah schreef:
    (...)

Jeetje zeg wat klinkt dit heftig!! Heb je niet endrometriose ofzo? Of cysten?

I'll never know. Huisarts neemt me niet serieus, gooit het op aanstelleritis of psychische problematiek omdat 'alle vrouwen menstrueren' dus ik krijg geen verwijzing naar een gynaecoloog, van huisarts switchen kan niet (tbh ik heb het plan om mezelf uit te schrijven zodat ik geen huisarts heb, om het dan ergens anders te proberen - ik weet alleen niet of dat kan) en er is dus geen second opinion mogelijk want alle huisartsen hebben het te druk. Dus ja, accepteren dan maar. Ik ga er niet dood aan I guess. Ben zelfs een keer op de HAP geweest vanwege hoge koorts en langdurig verhoogde hartslag tijdens een hele heftige menstruatie en toen drukte de huisarts van de HAP me ook op het hart om écht hiermee naar de huisarts te gaan en het verder te laten onderzoeken. Maar ja. De huisarts deed er niks mee.

Even een spoiler want een beetje too much informatie,
    maar als ik op de heftigste dagen een bad neemt om de pijn te verzachten dan komen er echt gewoon grote brokken met bloed uit terwijl water een barrière zou moeten vormen om het te stoppen. Als ik mezelf dan omhoog sleep om me schoon te spoelen onder de douche na het bad komen er weleens klonten ter grootte van een pingpongbal uit.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

RSK schreef:
    sometimes i just wanna not exist

I am glad you do exist tho <3

Mijn brein breint zoals het breint.

Wat ben jij egoïstisch

Omnia mutantur, nihil interit

Leodh schreef:
    i feel so sucky :c

whaddoyaknow, als je dan vervolgens medicatie inneemt wordt het leven ineens zoveel beter. wauw!
    this story you've just heard has been told before. many times.

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Mijn god, I could never. :'D

We will not be quiet, Stonewall was a riot!

Gisteren was een dag van uitersten

Protect the people.

Kunnen meeting me gewoon niet misselijk maken om me vervolgens de rest van de dag zo matig te laten voelen dat nuttig bezig gaan vet moeilijk is....

Do it scared, but do it anyway.

Frisk schreef:
    (...)

I am glad you do exist tho <3

im glad u exist too

help

Okay dus wekenlang is het mooi weer en zodra ik met mijn camera op pad wil gaan is de gehele lucht weer egaal grijs.... Uiteraard.

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home